«بازار خود دانشگاهی است پویا، سریع و هوشمند. عدهای از بازاریان جلوتر هستند و تحولات را زودتر و بهتر میبینند. آنها آیندهنگر و آیندهساز هستند؛ آنجایی که لازم است وارد کسبوکار جدید میشوند و آنجایی که لازم است به موقع از کسبوکاری خارج میشوند. سروقت و هوشمندانه عمل میکنند.» آنچه خواندید قسمتی از مقدمه کتاب «بازاریابی و زندگی با فروش» تالیف پرویز درگی، مدرس دانشگاه است. او در این کتاب سه فصله به مباحثی چون دانش و بینش فروش، مهارتهای فروش و در فصل آخر این کتاب به اصول و راهنماییهای لازم برای مدیریت و ایجاد فروشگاه پرداخته است.
در فصل اول این کتاب، مجموعهای از اطلاعات، آگاهی، دانش و بینش فروش كه هر فروشندهای به آن نیاز دارد، آورده شده است. در قسمتی از این کتاب با اشاره به اهمیت جذب مشتریان جدید برای رسیدن به فروش بیشتر میخوانیم که آموختن چگونگی حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان تازهنفس و نیز چگونگی مخاطبسازی، از شایستگیهای کلیدی مدیران و کارآفرینان عصر حاضر است.
به یاد داشته باشیم که ما فروشنده نیستیم، بلکه این مردم هستند که خریدارند. تفکر برنده این است که مشتری را بهعنوان خریدار فرض کنیم و به دنبال فرصتهایی برای یافتن طیف جدیدی از مشتریان باشیم، به عبارتی به جای این که برای محصولات مان به دنبال مشتری باشیم، باید به دنبال محصول مناسب و باب میل مشتری باشیم. این کتاب در 252 صفحه و قیمت 10 هزار تومان توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.