معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخوردار نبودن تعاونیهای کشور از ویترین مناسب و قوی برای ارائه تولیدات خود مشکل عمده در توسعه صادرات، بازاریابی و برندسازی محصولات این بخش به شمار میرود.
حمید کلانتری از توسعه بازار، صادرات و برندسازی بهعنوان یکی از اصلیترین اهداف هفتگانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نام برد و ادامه داد: باید علاوه بر کیفیت بالای محصول، نسبت به بستهبندی مناسب برای عرضه خوب و شکیل محصولات اقدام شود.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه کیفیت بهترین تبلیغ محصولات است، گفت: برای حضور پررنگ در چرخه بازار و صدور محصول به بازارهای دیگر به صرف هزینه و پول برای عرضه کالاها و تبلیغات نیاز است.
کلانتری عقب ماندن از عرصه تبلیغات و بهبود بخشی عرضه کالاها را عاملی در عقب ماندگی از رقابت در بازارهای اقتصادی دنیا اعلام کرد و افزود: برای بقا در بازارهای جهانی، لازم است تعاونیهای کشور هزینه صرف تبلیغات کنند. کلانتری توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندسازی تعاونیها، تقویت همکاری شبکهای، تامین مشوقها و تامین مالی و تامین نظارت را برنامههای امسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش تعاون دانست.