شنبه, ۱۲ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 2 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

باز هم داستان تخم‌مرغ و سبد!

10 سال پیش ( 1393/7/19 )
پدیدآورنده : شکوفه میرزایی  

همه ما گاهی افرادی را دیده‌ایم که سرمایه مالی کافی برای شروع یک کسب‌و‌کار در وسعت‌های متفاوت را دارند اما برخی از آنها به دلیل عدم خلاقیت یا مشغله‌های کاری خود و نداشتن وقت کافی به فکر کسب‌و‌کار جدید نیستند و سرمایه خود در املاک، بورس یا خرید سکه و طلا که کمترین زحمت و ریسک را دارد، می‌گذارند. از طرفی شما اگر فردی هستید که ایده‌ای نو برای یک کسب وکار جدید درسر می‌پرورانید اما سرمایه کافی برای شروع آن ندارید، باید بتوانید این‌گونه افراد را جذب کرده و به سطح اقناع برای تن دادن به ایده کسب‌و‌کار خودتان برسانید. 

برای این منظور افراد سرمایه‌گذار یا آشنا و فامیل شما هستند یا نسبتی با شما ندارند. در حالت اول پیدا کردن این سرمایه‌گذار کار سختی نیست پس بخش مهمی از ماجرا از پیش حل شده است، حال اگر فرد سرمایه‌گذار به شما اعتماد داشته باشد فرآیند اقناع او برای پذیرفتن ریسک سرمایه‌گذاری راحت‌تر می‌نماید و حتی می‌توانید از ضمانت افرادی که هم شما و هم سرمایه‌گذار را می‌شناسند استفاده کنید و یک شراکت فامیلی بدون دغدغه را آغاز کنید.
اما در مورد حالت دوم نخستین مسئله دسترسی به افراد سرمایه‌گذار است. این دسترسی از طریق راه‌های مختلف صورت می‌گیرد، مهم‌ترین آن شاید شبکه‌های اجتماعی و دعوت به همکاری باشد. در همین حوزه سایت‌های مشخصی به معرفی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌پردازند، پس از پیدا کردن فرد سرمایه‌گذار باید جلسه‌های حضوری برای تشریح کامل کسب‌و‌کار صورت بگیرد. در این حالت به دلیل عدم شناخت کافی سرمایه‌گذار از شما ابتدا به ساکن باید اعتماد‌سازی کنید. از این رو باید به پیشنهاد کسب‌و‌کارتان کاملا اشراف داشته باشید و همه پتانسیل‌ها و تهدیدهای آن کسب‌و‌کار را کاملا بشناسید. صداقت داشته باشید و علاوه بر فرصت‌ها، ضعف‌های موجود در کار، درصد خطا و احتمالات منفی را هم بیان کنید به صورتی که شغل را از صفر تا صد معرفی کرده و یک دورنمای مشخص از آن را برای سرمایه‌گذار ترسیم کنید. به علاوه برای جلب اعتماد او باید ضمانت سود حاصله را به او بدهید، این کار می‌تواند از طریق دادن چک ضمانت یا معرفی یک ضامن معتبر صورت بگیرد.
نکته جالب توجه در این‌گونه شراکت‌ها یک شروع خوب است، در واقع خوب بودن به معنی بزرگ بودن نیست كارآفرین‌های موفق اغلب افرادی خلاق و فنی هستند و نیاز به سرمایه کلان ندارند. هر چه وسعت کار بیشتر باشد بالطبع نیاز به مقدار سرمایه بیشتری دارد، از این رو تعداد سرمایه‌گذاران و تمایل آنها برای ریسک کمتر می‌شود. پس توصیه مهم این است که یک مدل بهینه با ریسك پایین و وسعت کمتری را برگزینید؛ در چنین کسب‌و‌کاری شما فرصت دارید مهارت‌های مدیریتی خود را تقویت كنید و همزمان با افزایش دریافت بازخورد مثبت از کار، به توسعه و گسترش آن بپردازید.
همچنین این ضرب‌المثل معروف اقتصادی را به خاطر بسپارید: هیچ‌گاه همه تخم‌مرغ‌های خود را داخل یك سبد نگذار! به این معنی که سرمایه اخذ شده را به طور عاقلانه و با شناخت کافی در بخش‌های لازم تقسیم کنید، از تهیه فضا و لوازم موجود گرفته تا خرید مواد اولیه و حتی بودجه تبلیغاتی را به‌صورت مشخص تعیین و کار را با شناخت کامل آغاز کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bkvATMQV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه