اگر کتابخوان باشید و هفته گذشته سری به نمایشگاه کتاب زده باشید، مانند همیشه افرادی را جلوی در ورودی دیدهاید که نقشه نمایشگاه را توزیع میکنند. به کمک این نقشه بازدیدکنندگان میتوانند از موقعیت دقیق جغرافیایی و مکانی خود در نمایشگاه آگاه شوند. ترکیب و خیابانهای این نقشه مانند نقشههای پیشین است اما برخی از مسیرها و اماکن مانند رواق شرقی به اماکن نقشه اضافه شده است. بنابراین بسیاری از بازدیدکنندگان به داشتن نقشه جدید علاقهمندند. اما نکتهای که از نظر بازاریابی حائز اهمیت است، فضای پشت برگه نقشه است که میتواند پذیرای تبلیغ کسبوکار شما باشد.
نقشه نمایشگاه کتاب یکی از برگههایی است که در طول نمایشگاه در دست اکثر مردم وجود دارد و دستبهدست میشود. مسلما این شیوه تبلیغ و بازاریابی که در دست همه مردم قرار گیرد یکی از روشهای موثر در دیده شدن بیشتر توسط مشتری است. امسال یک شرکت نوشتافزار حامی کمیته اطلاعرسانی نمایشگاه کتاب شد و علاوه بر داشتن غرفهای در ابتدای در ورودی، اسپانسرینگ پشت جلد نقشه را با رنگ قرمز جذابی که نظر هر مخاطبی را جلب میکند از آن خود و نام برند و تصویر محصولات خود را روی آن درج کرد. بعضی مخاطبان به بیلبوردها بیتوجه هستند، اما به نقشهای که در دستشان است حداقل چند بار نگاه میاندازند. شاید این شیوه از این نظر که در دست اکثر مردم میچرخد، در هیاهوی بنرها و بیلبوردها و تبلیغات رادیویی، تبلیغ موثرتری باشد. اگر کسبوکار شما به کتاب و کتابخوانی مرتبط میشود، میتوانید از هماکنون برای اسپانسر شدن کمیته اطلاعرسانی نمایشگاه کتاب سال بعد برای انعکاس محصولتان پشت بروشور نقشه نمایشگاه برنامهریزی کنید.