آیا میدانستید تحمیل كردن نظر خود به خریدار و تنها اصرار به خرید به جای ارائه كمك از جانب شما به یك بازاریابی مشكل و سخت ختم خواهد شد؟ هنگامیكه با مشتری به مذاكره میپردازید بر این باور باشید كه كالای مورد فروش برای خریدار مشكلگشا است. باز باید به گفتههای خریدار گوش دهید. گوش دادن تنها راهی است كه میتوان كالایی را مطابق شرایط خاص مشتری و طبق سلیقه او عرضه كرد. با تصمیم راسخ بر حل مسائل خریدار قادر خواهید بود اعتماد او را كسب كنید. همچنین باید احساس مشتری را درك كنید و خود را جای مشتری بگذارید؛ به طور مثال اگر مشتری عصبانی یا نگران است بهتر است كمی آرامتر و محتاطانهتر با او برخورد كنید.