همه ما زمانی که به فروشگاهی برای خرید کتوشلوار میرویم بیشتر به نوع جنس و مدلی که در ذهنمان داریم توجه میکنیم. اگر با پرو نخستین لباس نظرمان جلب نشود، فروشنده مدل دیگری برای ما میآورد و بعد از انتخاب، خرید خود را انجام میدهیم. شاید توجه به همین نکات کوچک و قرار گرفتن در جایگاه مشتری، بتواند زمینهساز یک فعالیت موفق و همچنین پردرآمد در شغل فروش کتوشلوار باشد. «فرصت امروز» قصد دارد در این گزارش به نکات ظریف مدیریتی فروشگاه کتوشلوار اشاره کند و آنها را برای افرادی که میخواهند در این شغل فعال باشند شرح دهد.
مشکلپسندان را دریابید
برای اینکه بتوانید در این شغل موفق شوید باید به چند نکته اساسی توجه کنید. شعار شما برای فعالیت باید بر اصول مشتریمداری بنا شود. از این رو اصل حق با مشتری است را فراموش نکنید. مشتری مصرفکننده نهایی است و درنتیجه باید توجه او را به سمت محصولات روز بازار جلب کنید. در مغازه از محصولاتی برای عرضه استفاده کنید که قابلیت و ظرفیت عرضه به مشکلپسندان را داشته باشد. مورد بعدی مدیریت و برخورد کارکنان با مشتری است. مشتریان این حق را دارند که از همه مدلهای مغازه دیدن کنند و بعد انتخابشان را به شما بگویند. در این میان ممکن است لباسهای زیادی را پرو کنند اما هیچکدام از آنها را نپسندند. در این صورت این برخورد مناسب شما و همچنین کارمند مجموعه است که میتواند زمینهساز حضور بعدی او برای خرید باشد. اگر با چنین مشتریای برخورد کردید حتما از او برای حضور در مغازه تشکر کرده و به دلیل اینکه نتوانستید مدل مورد نظر او را در مغازه موجود داشته باشید عذرخواهی کنید. این روش در کشورهای پیشرفتهای مانند ژاپن، آلمان، مالزی و کرهجنوبی مورد استفاده قرار میگیرد و فروشندگان لباس در این کشورها توجه بسیاری از توریستها را به دلیل اخلاق خوب خود جلب کردهاند.
در مرحله بعدی این نکته باید برایتان حائز اهمیت باشد که دیزاین مغازه طوری طراحی شود که دیدن همه لباسها بهآسانی ممکن باشد. راهروها و رگالهای بزرگ به همراه اتاق پرو و آینههای قدی که در وسط سالن مغازه میگذارید، میتواند به جذابیتهای فروشگاه شما بیفزاید. از غرفههای پیراهن، کفش و کمربند و همه پوشاک و لوازمی که برای خرید کتوشلوار ممکن است به کار بیاید غافل نشوید. این امکان وجود دارد که مشتری که وارد مغازه میشود برای خرید دامادی آنجا را انتخاب کرده باشد. درنتیجه باید یک تخفیف به او برای شروع زندگی مشترک بدهید. همچنین میتوانید با در نظر گرفتن کارتهای تخفیف در صورت خرید بعدی به مشتریان خود این نوید را بدهید که در خرید بعدی بدون شرط، تخفیف مشخصی عایدشان میشود.
فعالیت در فضای مجازی
ممکن است فروشگاه شما در منطقهای واقع شود که دسترسی به آن سخت باشد. این موضوع به جای اینکه کار و کاسبی شما را کساد کند میتواند با بهرهگیری از قدرت مدیریت، کار و کسب شما را رونق ببخشد. شما میتوانید با طراحی یک سایت و عرضه محصولات خود در فضای مجازی این امکان را به مشتری بدهید که هر زمان که میخواهد برای دیدن محصول مورد نظر خود اقدام کند. این کار شما ممکن است در کوتاهمدت پاسخگوی نیاز مشتریان نباشد اما به قطع در بلندمدت میتواند شما را در شغل خود شهره کند. کافی است تبلیغات گسترده خود را در سطح شهر با همین مضمون ارائه دهید که دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای دیدن محصولات نیست و از خانه خود نیز میتوانید محصولات ما را مشاهده کنید. همچنین میتوانید با دادن مشخصات اعم از سایز و سانت لباس در همه قسمتها مشتری را برای انتخاب درست راهنمایی کنید. فضای مجازی باید توسط یک شرکت طراح و کاربلد، مدیریت و بهروزرسانی شود. اگر بخواهید در فروشگاه خود این کار را انجام دهید هزینههای مغازه بالا خواهد رفت. به همین دلیل با پرداخت مبلغی ناچیز سایت را بهروزرسانی و محصولات جدید را معرفی کنید.
استخدام پیک کتوشلوار و امکان انتخاب در محل
بعد از اینکه مشتری توانست محصولات مورد نظرش را در سایت تماشا کند، مسئله خرید پیش میآید. در سایت باید امکان خرید اینترنتی را فراهم کنید. همچنین برای اینکه نام شما همیشه در ذهن افراد شهر باقی بماند پیکی را برای ارائه و نشان دادن لباس به مشتری در نظر بگیرید. به عبارت بهتر، فروشگاه را به خانه مشتری ببرید تا مشتری قدرت انتخاب بهتری داشته باشد. زمانی که بتوانید این نوع فعالیت خود را در ذهن مردم جا بیندازید میتوانید از بسیاری از سفرهای درونشهری جلوگیری کنید و با یک پیک چندین مشتری را برای خرید راهنمایی کنید. سعی کنید یک فروشنده چربزبان و کاربلد را به منازل مشتریان برای ارائه خدمات و فروش محصولات بفرستید تا بتواند بیشترین سود را برای فروشگاه شما کسب کند. این روش نیز در کشورهای اروپایی اما تنها برای مشتریان سرمایهدار استفاده میشود. شما میتوانید با انتخاب طبقه درآمدی جامعه و ارائه خدمات متناسب با همه طبقات، نیاز همه افراد جامعه را پوشش دهید. حتی میتوانید در شرایط سایت ذکر کنید که هزینه ایاب و ذهاب برای فروش محصولات در منزل از مشتری دریافت میشود. این مبلغ باید آنقدر ناچیز باشد که مشتری فکر کند هزینه رفتوآمد خودش بیشتر از این حرفها میشود درنتیجه با خیالی آسوده در خانه خود مینشیند و محصول خود را انتخاب میکند. این روزها بیشتر افراد از حمل پول نقد خودداری میکنند بنابراین باید کارتخوان همراه پیکی که به منزل مشتری میفرستید باشد تا در صورت نیاز از آن استفاده کند. فراموش نکنید کتوشلوار کالای نسبتا گرانقیمتی است که نسبت به سایر انواع پوشاک، طول عمر بالاتری دارد. در نتیجه مشتری قرار است بابت خرید از فروشگاه شما مبلغ نسبتا زیادی را پرداخت کند. اگر میخواهید مشتریان خود را از دست ندهید دائما برای خود و فروشندگانتان تکرار کنید که اینجا مشتری پادشاه است و باید گوش به فرمان او بود. به مشتریان حق بدهید که در خرید وسواس به خرج بدهند و با ارائه محصولات متنوع روز، حق انتخاب آنها را بالا ببرید.