آیا میدانستید اهمیت تبادل اطلاعات در بازاریابی ارتباطی (به خصوص استفاده از كانال الكترونیك) نیازمند یك درك و فهم شفاف از مشكلات بالقوه است؟ محرمانهبودن و امنیت اطلاعات خود یك مقوله است. در نظر گرفتن تفاوتهای اختصاصی و تغییرات از فردی به فرد دیگر مانند تفاوتهای فرهنگی یا ذائقه و سلیقه، هم باید اختصاصی باشد و هم محرمانه. شركتهای تجاری و بنگاههای اقتصادی نیازمند درك این موضوع هستند كه تنها دلیلی كه آنها اطلاعات مشتریان را نگهداریمیكنند، ارتباط با تك تك مشتریان است و این چیزی نیست كه قابل سهیم شدن با هر كسی باشد.
بنگاههای اقتصادی كه از كانالهای الكترونیك و اینترنت استفاده میكنند، احتمالا مشتریان فراوانتر و آموزش دیدهتری را هدفگذاری كردهاند. بنابراین نیاز جدی دارند تا از تناسب و امنیت سیستمهای اطلاعات خود به تناسب ماهیت كسب و كارشان اطمینان خاطر كسب كنند. بدین ترتیب ادراك بالا از ارزش اطلاعات و چگونگی استفاده از اطلاعات بسیار حیاتی است.