چند سال پیش هنگامی که به خانه جدید خود نقل مکان کردم، به دنبال خرید یک ماشین چمن زنی تازه بودم. احتمالا همه کسانی که خانه جدید خریداری کرده اند احساس من را درک خواهند کرد. هنگامی که خانه خود را عوض می کنید، دوست دارید تا جای ممکن وسایل تان را نیز عوض کنید.
با این حال در آن زمان به دلیل وضعیت نامناسب مالی تنها به خرید یک ماشین چمن زنی جدید اکتفا کردم. ویژگی هایی که از مدل جدید این ماشین انتظار داشتم بسیار ساده بود؛ موتور کم مصرف، سروصدای پایین و از همه مهم تر قیمت مناسب.
به طور معمول پیش از خرید سری به مغازه ها زده و مدل های مختلف را مورد بررسی قرار دادم. البته در بررسی من بیشتر فروشندگان تاثیرگذار بودند تا اطلاعات شخصی ام. در نهایت تصمیم گرفتم تا یک مدل را که به نظر بهتر از سایر نمونه ها بود خریداری کنم. با این حال پس از مشاهده محصول شوکه شدم.
در واقع محصول مورد نظر با آنچه در آگهی و بروشورها ذکر شده بود به طور عجیبی تفاوت داشت. بدون شک من از خرید آن محصول صرف نظر کردم. با این حال آینده برندهایی که از تبلیغات توخالی استفاده می کنند من را تشویق کرد ایده این شماره را به این موضوع اختصاص دهم.
ایده
Classic Lawns یک برند فعال در زمینه فروش آنلاین لوازم باغبانی صنعتی و خانگی است. ایده این شماره پیرامون تبلیغات این برند در وب سایتش است. سایت این شرکت علاوه بر ارائه امکانات فراوان، شیوه دسترسی آسانی نیز دارد. به این نکته شعار مخصوص شرکت را نیز اضافه کنید: «وعده ما به شما توصیه های کاربردی و دقیق، تحویل سفارشات در کمتر از 24 ساعت و خدمات پس از فروش گسترده است.»
با این حال نکته ناامید کننده در مورد این برند، توخالی بودن وعده های تبلیغاتی اش است. تحویل سفارشات در کمتر از یک روز، تبدیل به بیش از دو روز تاخیر شد. اگرچه سفارشم سالم و بر اثر حمل و نقل آسیبی به آن وارد نشده بود، با این حال بدقولی برند Classic Lawns قابل توجیه نبود. به همین منظور تصمیم گرفتم خدمات سایر برندهای فعال در این زمینه را نیز امتحان کنم.
اگرچه برند جدید به نظر دقیق تر از Classic Lawns بود، با این حال زمان تحویل سفارشات در سایت این شرکت 14 روز کاری عنوان شده بود. این مدت زمان برای تحویل یک ماشین چمن زنی ساده بسیار طولانی است. در واقع در این مدت هر کسی می تواند به بازار رفته و محصول موردنظرش را خریداری کند. همچنین در طول این مدت چمن های حیاط به طور وحشتناکی رشد خواهند کرد.
پایبندی به تعهدات ارائه شده در تبلیغات در هر کسب وکاری لازم است. به عبارت بهتر هماهنگی خدمات و ویژگی کالای شما با آگهی تان موجب جلب اعتماد بلند مدت مشتری خواهد شد. این در حالی است که عمل به شیوه برندهایی مانند Classic Lawns می تواند نتایج ناخوشایندی برای آینده برندتان به همراه داشته باشد. همچنین در صورت رعایت دقیق وعده های تبلیغاتی، بازخورد مناسبی از سوی مشتریان دریافت خواهید کرد و این امر ارزش بسیار زیادی دارد.
آنچه در عمل باید انجام دهید
- اگر خدمات مناسبی را به مشتریان ارائه می دهید، هشدارهای این ایده برای شما تنها در زمینه ادامه دادن راه تان مفید خواهد بود. این نکته تفاوت میان برندهای موفق و شرکت هایی را که پس از گذشت زمان کوتاهی از بازار محو می شوند رقم می زند.
- ارائه خدمات آنلاین در دنیای امروز اهمیت فراوانی دارد. در واقع همه ما دوست داریم در خانه خود نشسته و از راه دور خریدهای خود را انجام دهیم. طراحی یک وب سایت مناسب می تواند این نیاز مشتریان را به خوبی پاسخ دهد. با این حال توجه داشته باشید که علاوه بر امکانات خرید آنلاین، راه اندازی صفحه طرفداران برندتان نیز نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت.