پرسش: یک شرکت خدماتی هستم و قصد دارم خدمات جدید خود را از طریق پیامک اطلاعرسانی کنم. ولی نمیدانم دقیقا باید چه نکاتی را رعایت کنم تا بیشترین بهرهبرداری را از این کار داشته باشم. لطفا من را راهنمایی کنید.
پاسخ کارشناس: استفاده از روش پیامک مانند هر روش تبلیغاتی دیگری فوتوفنهای خاص خودش را دارد که در صورت عدم رعایت آنها، پول خود را دور ریخته اید. در مرحله اول باید با توجه به نوع مخاطبانتان و نوع تبلیغتان زمان مناسبی را برای ارسال پیامک انتخاب کنید. بهعنوان مثال، برای یک شرکت و تبلیغ بعضی خدمات ممکن است صبح زمان مناسبی باشد و برای برخی دیگر عصر و شاید هم شب. بهعنوان مثال، یک روزنامه برای تبلیغ خود باید صبح پیامک ارسال کند و یک برنامه تلویزیونی که شب پخش میشود، دو ساعت قبل از شروع برنامه باید خود را تبلیغ کند. یکی از نکات مهم، نوشتن متن پیامک است. سعی کنید در کوتاهترین جمله یا جملات پیام خود را ساده و واضح بیان کنید؛ زیرا مردم حوصله خواندن پیامکهای پیچیده و بلند را ندارند.
شما نمیدانید افراد در چه موقعیتی پیام شما را دریافت میکنند. بنابراین باید حساب همه چیز را بکنید. اگر نام برندتان در پیامک وجود داشته باشد، بهتر است؛ اما بهتر از آن اشاره به خدمتی است که قصد تبلیغ آن را دارید. باید نام کالا یا نوع خدمت در پیامک درج شده باشد. بهعنوان مثال، اگر قصد دارید تخفیف خدمات یا کالای خود را پیامک کنید، بهتر است تمرکز جمله شما روی همین کلمه باشد و جمله با همین کلمه شروع شود. وجود مشخصات تماس مثل تلفن و آدرس وبسایت هم بسیار مهم است. در صورت امکان همه آنها یا حداقل یکی از آنها را در انتهای پیامک ذکر کنید. نکته سوم انتخاب مناسب گیرندگان پیامک است. در حال حاضر انواع طبقهبندیها وجود دارد، مثل طبقهبندی جغرافیایی، شغلی و غیره. بررسی کنید که چه مخاطبانی مورد نظر شما است و براساس آن یک بانک اطلاعاتی مناسب را انتخاب کنید.