در این شماره به معرفی یکی دیگر از مشاهیر رشته تبلیغات و بازاریابی، آقای استنلی روزر (Stanley Roser) می پردازم. استنلی روزر در تاریخ سی ام آوریل 1879 میلادی در سینسیناتی چشم به جهان گشود.
آقای روزر مدرک دانشگاهی خود را در سال 1901 میلادی از دانشگاه ییل دریافت کرد. سه سال بعد یعنی در سال 1904 به عنوان فروشنده کار خود را در شرکت پروکتر و کولییر (Procter & Collier) که شرکت تبلیغاتی داخلی پروکتر و گمبل (Procter & Gamble) بود آغاز کرد.
در سال 1908 میلادی او و برادرش به استخدام یکی دیگر از مشاهیر دنیای تبلیغات یعنی آقای جی والتر تامپسون (J. Walter Thompson) درآمدند تا شعبه سینسیناتی این آژانس را افتتاح کنند.
در سال 1916 میلادی آقای روزر و گروهی از دستیارانش شرکت تبلیغاتی JWT را خریداری کردند و او به عنوان مدیرعامل شرکت نایل شد و این مقام را به مدت 39 سال حفظ کرد. او در سال 1917 در تاسیس انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکا همکاری ویژه ای داشت و در همین سال با یکی از همکارانش به نام هلن لنزدان (Helen Lansdowne) ازدواج کرد.
شایان ذکر است همسر او یعنی هلن لنزدان به یکی از برجسته ترین متن نویسان عصر خود بدل شد. درسال 1955 میلادی و در سن 76 سالگی آقای روزر به مقام ریاست هیات مدیره JWT رسید. او در سال 1961 بازنشست شد و در اکتبر سال بعد درگذشت.
شرکت تبلیغاتی جی دبلیو تامپسون تحت مدیریت آقای روزر، به بزرگ ترین آژانس تبلیغاتی جهان تبدیل شد و این مقام را برای مدت 50 سال حفظ کرد. در عین حال آقای روزر نفوذ خود را فرای مرزهای آژانس تبلیغاتی اش، در کل حرفه تبلیغات گسترش داد.
میراث او در حرفه تبلیغات در سه اصل جمع شده است: او در استفاده از تبلیغات به عنوان موتور محرک اشتیاق مصرف کننده برای محصولات و خدمات پیشتاز بود. او از این مطلب که تبلیغات یک علم است بسیار پرشور دفاع می کرد و در نهایت اینکه او برای ترفیع موقعیت و جایگاه صنعت تبلیغات تلاش بسیار کرد.
در جوانی موقعیت اقتصادی خانواده آقای روزر رو به افول گذاشت. همین مسئله یعنی شرایط نامطلوب اقتصادی در دوران کودکی همسرش نیز وجود داشت. این مسئله از نگاه آقای استفان فوکس- مورخ معاصر- باعث شد تا با تاثیر از مسائل دوران کودکی و نوجوانی شان، این زوج نوعی از تبلیغات را توسعه دهند که در آن کالا و خدمات از طریق نمایش مطلوب بودن برای سبک زندگی طبقات بالاتر جامعه نشان داده شوند و شاید بتوان این سبک را یک سبک چشم و هم چشمی خواند.
در سال 1920 میلادی، استنلی روزر سبکی از تبلیغات-Testimonial- را احیا کرد که برپایه رضایت مشتریان قبلی استوار بود. آنها در این شیوه از افراد مهم و مشهور درخواست می کردند رنج وسیعی از محصولات زیبایی را تصدیق و تایید کنند. ادامه دارد...
ارتباط با نویسنده: alijah. ir
عضو هیات علمی مدرسه کسب و کار بن ژیوار