امروزه برندها در حالی به بخشی جدانشدنی از بافت مسابقههای تنیس ویمبلدون تبدیل شدهاند كه این بازیها هنوز به زیبایی به سنتهای خود پایبند هستند. آن دسته از برندهایی كه به مدت طولانی در بافت این مسابقات جایگاه ثابتی را داشتهاند، با استفاده هوشمندانه از چشمانداز دیجیتال كمكم خود را بروز میدهند. كار كردن در چنین صنعتی بهظاهر جدید است. برای نیل به چنین هدفی ما نیازمند بهكارگیری بخشهای شگفتانگیزی از فناوری جدید هستیم. این پلتفرم اجتماعی جدید كه كاربرانی پر انرژی دارد، یك تكنیك تحقیقاتی جدید است كه به شما فرصت مشاهده اتفاقات در حال وقوع در ذهن افراد مختلف را میدهد. همه اینها ما را به این باور میرساند كه جهان تغییر كرده است و قوانین قدیمی دیگر به كار نمیآید.
شاید همین موضوع مسابقات ویمبلدون را آنقدر خاص میكند. امسال در یکصد و چهل و هشتمین دوره برگزاری بزرگترین بازیهای تنیس در دنیا و در حالی كه جهان ورزش ارزش و اهمیت بیشتری یافته است، تنیس در AllEngland Club به زیبایی پایبندی به سنتهای خود را نشان داده است. بهندرت میبینیم كه بزرگترین بازیكنان در جهان همگی با لباس سفید بر تن با اسپانسرهای متعدد احاطه نشده باشند. محدودیتهایی در زمینه سایز و تعداد تقدیر و ستایشها روی لباس بازیكنان وجود دارد. رفتارهای آنها نیز بیش از هر ورزش دیگری مورد توجه قرار میگیرد. غیبت اسپانسرها و برندها تقریبا توی چشم میخورد اما با دقت بیشتر میتوانید آنها را پیدا كنید. آنها شاید در پس زمینه وجود نداشته باشند اما جایی كه واقعا مفید است اشاره به نامشان بهعنوان تهیهكننده فراتر از آن دسته از حامیان مالی از كارافتادهای است كه فقط سروصدا به پا میكنند.
ویمبلدون بعضی از طولانیترین روابط با برندها در جهان را به خود اختصاص داده است. رابطه با یك تولیدكننده محصولات ورزشی بهخصوص تنیس، هاكی و كریكت به نام Slazenger110 و Rolex بهعنوان زمانسنج رسمی مسابقات 30 سال سابقه دارند اما حتی با وجود این دوره طولانی ارائه خدمات، هیچ نوع منافع معمولی ناشی از اسپانسری در ابعادی چنین بزرگ نصیبشان نشده است. مشابه این اتفاق برای IBM و حك شدن لوگوی آن روی اسکوربوردها رخ داد كه منافع چندان زیادی را نصیب این برند نكرد.
رویدادی مهم بهعنوان بخشی از تابستان بریتانیا
مسابقات ویمبلدون یكی از معدود رویدادهای مهم ورزشی است كه هنوز در كانالهای تلویزیونی رایگان كاملا پایه و اساس فصل تابستان در بریتانیا را تشكیل میدهد. شما به تحسین ویمبلدون برای پایبندی به اصول خود میپردازید و این نكته بازیهای فوق را به چنین دارایی ارزشمندی تبدیل میكند. در راستای استفاده از چشمانداز دیجیتال، watchwimbledon# برند Evian به مصاحبه با افراد مشهور و متعدد بازدیدكنندهای از این مسابقات پرداخت. تجربه feelwimbledon# جگوار به مردم اجازه میدهد تا غلیان احساسات در این تورنمنت را درك كنند.
این طیف از ایدههای گوناگون از محدودیتهای سخت گذاشته شده پیش پای اسپانسرها سرچشمه گرفته است و منجر به انجام كارهای زیادی میشود كه از هزینههای متداول اسپانسری فراتر میرود. كار در فضایی سخت منافع زیادی را به بار میآورد. تمركز ذهنی حاصل از انجام این كار میتواند منجر به ابداع راههای خلاقانه جدید برای گشودن قفل یك مشكل شود.