به منظور كسب آمادگی برای برگزاری مسابقه دو ماراتن در نیویوركسیتی، آدیداس تیمی از ورزشكاران واقف به اهمیت رسانههای اجتماعی را برای حضور در یك مسابقه دو در سرتاسر نیویورك و تبلیغ اقدام «Energy running» و كفشهای «Energy Boost line» خود دور هم جمع كرد. 5 هزار دونده، با حضور افراد بانفوذی نظیر مربی دو میدانی، رابین آرزون و ورزشكار زن فعال در زمینه تناسب اندام، مك بارائو، در مسیری پنج كیلومتری پس از غروب آفتاب از میان شهر گذشتند.
به گفته اشلی سزار نووسکی، مدیر ارشد ارتباطات این برند ورزشی در ایالات متحده آمریكا، آدیداس ذهنیت دنبال كردن دونده را در حالی به داخل خیابانها برد كه در آنجا هر چیز نهتنها مانعی بر سر راه به شمار میرفت بلكه بخشی از یك سفر غیر منتظره نیز محسوب میشد كه مورد استقبال همگان قرار میگرفت.
مبدا این مسابقه فروشگاه «Adidas Sport Performance» در سوهو بود كه در آنجا دوندگان جدیدترین محصول آدیداس، یعنی كفش «Ultra Boost» را به پا كردند. این كفش به گفته آدیداس بهترین كفش از گذشته تا به حال است. اولین ایستگاه «New Museum» در جنوب شرقی منهتن بود كه در آنجا دوندگان برای مشاهده خط افق شهر از هفت راه پله به سوی «Skyroom» موزه بالا رفتند. دیگر ایستگاههای مسیر مسابقه شامل یك باشگاه به سبك رستوران، اجرای ترانه «Born to Run» روی صحنه به وسیله یك گروه موسیقی با پوشش «Bruce Springsteen» و ورود به یك رستوران ایتالیایی برای خوردن نوشیدنی «mocktail» میشدند.
به اعتقاد سزار نووسكی، خواه در صورت حضور در یك مسابقه دو ماراتن یا آموزش دیدن برای كسب صلاحیت مشاركت در مسابقه سال آینده، ماموریت ما انجام فعالیتی است كه دوندگان فرصت نگاه كردن به شهر از چشماندازی جدید و منحصربهفرد را بیابند. Energy Running بهطوركلی به ترسیم مسیر خود و دریافت انرژی از محیط اطراف میپردازد، بنابراین نیویوركسیتی مكانی عالی برای كسب این تجربه است.
افراد بانفوذ برگزیده برای مشاركت در این رویداد باید ضمن مطابقت دادن كامل آدیداس با شخصیت و سبك خود، در رسانههای اجتماعی نیز حضوری خلاقانه داشته باشند. در ادامه برخورداری از تعداد قابل توجهی ازfollowerها در توییتر، فیسبوك، اینستاگرام و سایر پلتفرمها ضروری است. كاربران شبكههای اجتماعی نیز میتوانند نحوه عملكرد شركتكنندگان محبوب خود در مسیر مسابقه پنج كیلومتری را از این طریق دنبال كنند.
نصب دوربینهای مختلف طی مسیر امكان مشاهده لحظهبهلحظه شیوه فعالیت شركتكنندگان به وسیله طیف متنوعی از لنزهای هنری، تقلید شده و خلاق را به وجود میآورد. آژانس تبلیغاتی «The Great Society» واقع در پورتلند به ارائه ایده این شیرینكاری خلاق و شركت «Picture Farm» واقع در بروكلین به ساخت این ویدئو پرداختند.