آیا می دانید که چه تعداد وب سایت و فروشگاه های اینترنتی و آنلاین در جهان وجود دارد؟ براساس آمار ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی Lemonstand رقمی در حدود 12 تا 24 میلیون فروشگاه آنلاین در سراسر جهان وجود دارد که روزانه براین تعداد افزوده می شود.
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
به همین دلیل ممکن است شما به عنوان یک کارآفرین در حوزه تجارت الکترونیک در راه اندازی کسب و کار خود و شناساندن کسب و کارتان به جمعیت هدف دچار مشکلات متعددی شده آن هم درشرایطی که به خوبی می دانید تعداد بسیار زیادی از دیگر برندها وجود دارند که در حال رقابت با شما به منظور جلب توجه کاربران و کسب سهم بیشتری از بازار فعالیت می کنند. در این میان فرمول جادویی و محرمانه برای موفقیت در جلب نظر مشتریان چیست؟ به این موضوع بیندیشید.
پاسخ این سوال در مراجعه شما به ظرفیت ها و توانمندی های اجتماعی مردم است. شما می توانید با استفاده از محتواهای تولید شده توسط مخاطبان و مشتریان خود میزان فروش تان را به شکل قابل توجهی افزایش داده و بخش بزرگی از بازار را به تصرف خود درآورید.
سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که تعریف دقیق محتوای تولید شده توسط کاربران چیست؟ پاسخی که کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی به این سوال داده اند شامل محتواهای اصلی و رایگانی است که توسط کاربران، مخاطبان و هواداران یک برند تجاری تولید شده و در فضای آنلاین به اشتراک می گذارند. این محتواها می توانند در قالب توصیفات، تصاویر، نظرات، استاتوس فیس بوک و توییت های منتشر شده در شبکه توییتر تولید شده و در اینترنت به اشتراک گذاشته شوند.
اهمیت محتوای تولید شده توسط کاربران برای شما چیست؟ این موضوع چگونه می تواند به شما درمسیر رسیدن به اهداف تجاری تان کمک کند؟ در ادامه به این سوالات و اینکه چرا باید به محتواهای تولید شده توسط کاربران اهمیت داد و از آن استفاده کرد، می پردازیم.
مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که 92 درصد از خریداران آنلاین به توصیه های دیگران برای خرید کردن گوش فرا داده و اهمیت می دهند. به عنوان یک کارآفرین شما می توانید زمان و پول زیادی را برای تهیه وتولید آگهی های تبلیغاتی متنی و ویدئویی صرف کنید تا بیش از سایر برندها مردم را به خرید کالاها و خدمات تان تشویق کنید.
با این حال مطالب تولید شده توسط سایر کاربران درباره محصولات شما نظیر نقدهایی که در کامنت های شان منتشر می کنند در مقایسه با تبلیغات ویدئویی و متنی از اثرگذاری بسیاری زیادی برخوردار است، چرا که توسط کاربران واقعی نوشته شده و حاصل تجربه آنها از تعامل و معامله با کسب و کار شما است.
محتوای تولید شده توسط کاربران از قدرت بسیار زیادی برخوردار است. این محتواها به برندهای مختلف کمک می کند تا بیش از هر زمان دیگری در راستای جلب اعتماد مخاطبان و مشتریان شان موفق عمل کنند.
در پایان سوالی دیگر در رابطه با محتوای تولید شده توسط کاربران و اهمیت آن مطرح می کنیم. آخرین باری که در اینترنت بدون توجه به نظر و نقدهای منتشر شده توسط سایر کاربران خرید کرده اید چه زمانی بوده است؟