پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

حجم استفاده از دارو تا سال 2020 به 4.5تریلیون دوز می رسد که ارزش آن برابر با 1.4تریلیون دلار خواهد بود. در این میان، دوسوم از حجم داروهای استفاده شده در نظام پزشکی جهانی، داروهای عمومی هستند. با گسترش نظام سلامت در سطح جهان، شاهد افزایش استفاده از داروهای پزشکی بوده ایم و انتظار می رود که این روند در سال های آینده نیز به رشد خود ادامه دهد.

هپاتیت C، سرطان، یائسگی زودرس، اختلالات خودایمنی، بیماری های قلبی و... موجب شکل گیری خوشه های جدید داروها در روند سلامت جهانی شده اند و با توجه به شیوع بیماری های مذکور، تولید و مصرف داروهای مرتبط با آنها نیز افزایش پیدا کرده است.

افزایش 30درصدی هزینه های دارو تا سال 2020

در دنیای امروز شاهد گرایش قابل توجهی نسبت به مصرف  داروهای مختلف هستیم. بیمارستان ها و مراکز درمانی مختلف در همه کشورهای جهان دایر شده اند و حتی در دورافتاده ترین نقاط جهان نیز شاهد چنین مراکز بهداشتی و درمانی هستیم که به طور قابل توجهی نیازهای درمانی مردم را رفع و تقریباً بسیاری از داروهای مورد نیاز آنها را نیز تأمین می کنند.

بر این اساس، طی چند سال اخیر شاهد رشد قابل توجهی در تولید و مصرف داروهای پزشکی بوده ایم و طبق نظر محققان، این روند در سال های آینده نیز به همین صورت ادامه خواهد داشت. طبق آمار ارائه شده از سوی محققان اقتصادی، هزینه های جهانی برای دارو تا سال 2018 به ارزش 1.3تریلیون می رسد و این مبلغ تقریباً 30درصد بیش از هزینه هایی بوده است که در سال 2013 در سطح جهان برای تولید دارو انجام می شده است.

همچنین این مبلغ تا سال 2014 به 1.4تریلیون نیز خواهد رسید، بنابراین کاملاً مشهود است که مصرف دارو در سطح جهان افزایش چشم گیری پیدا خواهد کرد. طبق نتایج به دست آمده، نرخ رشد سالانه هزینه های مربوط به دارو در سطح جهان، برابر با 4.7درصد تخمین زده شده است.

همچنین طبق آمار دیگری که محققان ارائه کرده اند، هزینه های کلی دارو در سال 2010 برابر با 887میلیارد دلار بوده است که با توجه به پیش بینی های انجام شده این مبلغ تا سال 2020 به 1.4تریلیون دلار می رسد. چنین رشدی در یک بازه 10 ساله، به خوبی نشان دهنده افزایش بازار عرضه و تقاضا در صنعت داروسازی است به طوری که در همه کشورهای جهان، حضوری گسترده را از بازار مذکور شاهد هستیم.

مصرف یک دوز دارو تا سال 2020 برای هر نفر

در واقع گسترش بی سابقه ای که در جهان نسبت به داروهای پزشکی دیده می شود از جمله عوامل کلیدی رشد بازار دارو در جهان به شمار می رود، به طوری که بسیاری از افراد با درآمدهای متوسط یا حتی کم قادر به تأمین هزینه های دارویی هستند و پیش بینی می شود تا سال 2020 بیشتر مردم جهان به اکثر داروهای پزشکی تولیدشده دسترسی داشته باشند.

همان گونه که گفته شد دوز مصرف دارو تا سال 2020 به حجم 4.5تریلیون خواهد رسید که 25درصد بیشتر از مقداری است که در سال 2015 ثبت شده بود، به طوری که بیش از 50درصد از جمعیت جهان تا سال مذکور به صورت روزانه یک دوز دارو را مصرف خواهند کرد که بیش از یک سوم این مقدار در سال 2015 است. در این میان خصوصاً بازارهای توسعه یافته حجم بیشتری از داروهای اصلی و مارک های معتبر را استفاده می کنند.

بازار پررونق دارو در کشورهای توسعه یافته

همچنین میزان هزینه های دارو در سطح جهان تا سال 2020 به ارزش 1.4تریلیون دلار می رسد که در مقایسه با سال 2015 یک افزایش 29 تا 32درصدی را نشان می دهد. هزینه های مذکور نیز بیشتر در بازارهای توسعه یافته جهان به چشم می خورد که برندهای اصلی و معتبر دارویی را استفاده می کنند.

هزینه های مربوط به نام تجاری دارو نیز بیشتر در کشورهای توسعه یافته افزایش می یابد و طبق آمار ارائه شده تا سال 2020 به ارزش 298میلیارد دلار می رسد که این تولید دارو نیز در درجه اول در ایالات متحده آمریکا بیشترین نمود را دارد، همچنین ژاپن و پنج کشور اتحادیه اروپا (فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلستان) نیز در کنار ایالات متحده آمریکا، رشد قابل توجهی را در بازار داور تا سال 2020 تجربه می کنند. چین نیز به عنوان یکی از کشورهای مهم در زمینه تولید دارو در دوره مورد پیش بینی به هزینه ای برابر با 160 تا 190میلیارد دلار خواهد رسید که البته طبق نظر محققان، این بازار با کاهش رشد روبه رو خواهد شد.

منبع : amazonaws.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lAXymPce
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه