پرسش: سالهاست کسبوکاری خانوادگی را مدیریت میکنم که از اعتبار خوبی در بازار برخوردار بوده اما مدتی است که با ظهور رقبای جدید، از تعداد مشتریان ما کم شده است. به نظر شما چطور میتوانم کسبوکار قدیمی خود را احیا کنم؟
پاسخ کارشناس: از صحبتهای شما این طور به نظر میرسد که مدتهاست از یک الگوی مدیریتی خاص پیروی میکنید و با گذشت زمان، تغییر چندانی در استراتژیهای خود ایجاد نکردهاید. آنچه در این شرایط میتواند کسبوکار شما را احیا کند، نوآوری است. این نوآوری میتواند در زمینه تولید محصول، ارائه خدمات و. . . اتفاق بیفتد.
به یاد داشته باشید که تبدیل نوآوری به یک توانایی واقعی نیازمند چند تنظیم کوچک نیست، بلکه به تفکر مجدد اساسی در مورد اصول اولیه کسبوکار نیاز دارد. هرگز نباید گمان کنیدکه نوآوری پدیدهای استثنایی است که بر حسب اتفاق و در حاشیه بروز میکند. شما باید فضای کسب وکار خود را مطابق شرایط روز بهینهسازی کنید و بهبود تدریجی را موردنظر قرار دهید. باید به شکل نظاممند روشهای جدید فکر کردن را به کارکنان خود آموزش بدهید و معیارهای جدیدی را ایجاد کنید.
در نظر داشته باشید که در بازاری که هر لحظه تغییراتی را تجربه میکند، تغییرات داخلی شرکت شما باید با محیط بیرونی مطابق باشد. پیشنهاد میکنیم برای دستیابی به بهترین نتایج، از حضور یک تیم کارشناسی کمک بگیرید تا نقاط ضعف کسبوکارتان را با کمک شما شناسایی کرده و بهترین و موثرترین تغییرات را به شما پیشنهاد بدهند.