نخستین فبلت اپل (ترکیبی از تبلت و تلفن هوشمند) آیفون شش پلاس بود که توانست نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند، اما طبق تحقیقات جدید، مشابه جمعوجورتر آن یعنی آیفون شش، توانسته است تاکنون نسخههای بیشتری را نسبت به این فبلت به فروش برساند.
به گزارش ایسنا، تخمینزده شده که ۸۰ درصد مدلهای جدیدی را که با برند اپل به فروش رفته است، تلفن آیفون شش 7/4 اینچی تشکیل میدهد و در این نسبت آیفون شش پلاس 5/5 اینچی تنها توانسته است ۲۰ درصد بازار تلفن اپل را به خود اختصاص دهد.
براساس اطلاعات سایت NBC NEWS با توجه به وجود تفاوتهای عمیق و انکارناپذیر کارکردی بین دو مدل آیفون شش و آیفون شش پلاس این امری طبیعی است که آیفون شش پلاس بتواند تنها یک سهم یک پنجمی از فروش آیفون در جهان را از آن خود کند.
اگرچه در کشورهای غربی عموما استقبال از تلفنهای هوشمند با سایز متوسط بیشتر است، اما نمیتوان این قاعده را به کشورهای آسیایی نیز تعمیم داد. در کشورهایی مانند چین، ژاپن، ویتنام و فیلیپین ۳۵ درصد موبایلهای اپل به فروش رفته در ماههای اخیر آیفون شش پلاس بودهاند. با اینکه انتظار نمیرود فروش آیفون شش پلاس از آیفون شش بیشتر باشد، اما این میزان فروش در کشورهای شرقی با توجه به درصد فروش آن به طور جهانی آمار بالایی به حساب میآید.