باردیگر قصد دارم در مورد خرید آنلاین صحبت کنم. نکته جالب اینکه در این شماره نیز تمرکز اصلی روی یک فروشگاه آنلاین باغبانی است. در واقع پس از خرید خانه جدید و ناامید شدن از خرید آنلاین ماشین چمن زنی، به فکر تهیه یک سیستم آبیاری مناسب برای حیاط کوچک خانه ام افتادم.
اگرچه از تجربه قبلی چندان رضایت نداشتم، با این حال باردیگر وسوسه شدم تا خدمات فروشگاه های آنلاین را مورد ارزیابی قرار دهم. بدون شک برای ارزیابی مجدد از برندی که در ایده های قبل توضیح داده شد استفاده نکردم. این بار سراغ یک برند دیگر رفتم، Crocus نام برند جدیدی بود که قصد آزمایش آن را داشتم.
نکته اصلی که در میان تعداد رو به افزایش فروشگاه های آنلاین نظر من را به برند Crocus جلب کرد، شیوه جذاب طراحی آگهی آنلاین تیم تبلیغاتی این برند بود. به عبارت ساده، این برند اصول اساسی طراحی آگهی آنلاین جذاب به همراه خلاقیت را در یکجا گردآورده و توجه هر کاربری را به خود جلب می کند.
ایده
ایده این شماره همان طور که در ابتدا توضیح داده شد، براساس عملکرد فروشگاه آنلاین Crocus که در زمینه فروش لوازم باغبانی فعالیت دارد، نوشته شده است. کاری که این برند به خوبی از عهده آن در طراحی آگهی های خود برآمده است، تحت تاثیر قرار دادن مخاطب به بهترین شیوه ممکن است.
به عنوان نمونه اولیه به متن زیر که در مورد گیاهان است، توجه کنید: «فرقی ندارد باغچه شما در چه اندازه ای ساخته شده و سلیقه شما برای تزیین آن چیست، وظیفه ما کمک به شماست و ما به این وظیفه خود پایبند خواهیم بود. در راستای بنای باغچه رویایی تان می توانید روی ما حساب کنید.در زمینه تهیه گیاهان موردنظر و همچنین لوازم باغبانی ما در خدمت شما خواهیم بود. اگر قصد طراحی باغچه ای رمانتیک، مناسب برای تفریح کودکان تان یا باغچه ای با طرح گل های خوشبو را دارید، طراحان ما در تمام طول ساعات کاری در دسترس شما خواهند بود.»
استفاده فراوان از ضمیر «شما» و «باغچه شما» به خوبی مخاطب را به آگهی این برند جذب خواهد کرد. در واقع همان طور که در ایده های قبلی توضیح داده شد، استفاده از این ضمایر نقش بسیار زیادی در مجذوب ساختن خوانندگان داشته و برند Crocus به خوبی نسبت به این نکته آگاهی دارد.
همچنین با نگاهی به جملات فوق العاده ای مانند «فرقی ندارد باغچه شما در چه اندازه ای ساخته شده و سلیقه شما برای تزیین آن چیست، وظیفه ما کمک به شماست وما به این وظیفه خود پایبند خواهیم بود.» و «در راستای بنای باغچه رویایی تان می توانید روی ما حساب کنید» می توان به عمق تاثیرگذاری این آگهی پی برد.
آگهی نخست که مورد توجه قرار دادیم، پایان ایده پردازی های جذاب Crocus نیست. به منظور درک بهتر شاهکار این برند به متن شرکت در زمینه تایید سفارشات توجه کنید: «تیم ما به خوبی از ماهیت فروشگاه های اینترنتی آگاه است. خرید از پشت مانیتورهای کامپیوتر برای هیچ کس ساده نیست.
اغلب ما علاقه مند به خرید حضوری هستیم.با این حال برند Crocus معتقد است که توان تغییر این شرایط را دارد. اگرچه برخی شرکت ها فضای خرید اینترنتی را با عملکرد ضعیف خود تیره ساخته اند، اما با طرح ویژه Crocus شما قادر به پس گرفتن مبلغ خرید خود در صورت عدم رضایت از محصولات خواهید بود.»
این توضیح نسبتا کوتاه، با وجود آنچه در ابتدا به نظر می رسد، شعاری توخالی نیست. اگر تنها یک بار از این برند خرید کنید به ماهیت متن فوق پی خواهید برد. در واقع هر شرکتی به منظور جلب نظر مخاطبان و همچنین تبدیل مشتریان معمولی اش به خریدارانی ثابت، نیاز به ارائه خدماتی فراتر از سایر برندهای موجود در بازار دارد و Crocus در این زمینه دست روی خدمات پس از فروش گذاشته است.
نکته اصلی این است که در هنگام آغاز فعالیت این سایت، فروشگاه های آنلاین به دلیل عملکرد ضعیف شان در زمینه خدمات پس از فروش در نگاه مردم جایگاه مناسبی نداشتند. با این حال برند Crocus ثابت کرد که در بدترین شرایط کاری نیز می توان با برنامه ریزی مناسب به نتایج مطلوب رسید.
آنچه در عمل باید انجام دهید
- سعی کنید به شکایات مشتریان در حوزه کسب وکاری خود توجه کنید. در این صورت قادر خواهید بود به هنگام تاسیس برندتان بسیاری از ایرادهای احتمالی را حل کنید.
- در تبلیغات آنلاین حرف اول را توانایی شما در شخصی سازی تبلیغات خواهد زد. در همین راستا لازم است تا از آخرین تکنولوژی های موجود به منظور طراحی آگهی اینترنتی تان استفاده کنید.