روزهای معنوی ماه مبارک رمضان آغاز شده است. این روزها برای ایرانیها مناسبتی خاص و ویژه است و شرکتهای مختلف تولیدکننده و خدماتی سعی در استفاده از آن دارند. آگهیهای مناسبتی علاوه بر جنبه همراهی با مشتری، از جنبه تبلیغاتی نیز برای شرکتها اهمیت دارد. ایام مناسبتی، فرصت خوبی برای برندهای مختلف است تا در راستای استراتژیهای بازاریابی خود به تبلیغات متناسب با آن مناسبت اقدام کنند.
ماه مبارک رمضان هم با توجه به ویژگیهای خاصی که دارد و نیازهای جدیدی که برای مشتریان ایجاد میکند، برای برندها از اهمیت بالایی برخوردار است. در این ایام برخی برندها، تبلیغاتی را با مضمون ماه رمضان، طراحی می کنند و در فضاهای گوناگون تبلیغاتی به نمایش میگذارند.
بازی با ماه در سال گذشته در اکثر آگهی تبلیغاتی قابل مشاهده بود؛ بازیای که برای برخی خوشایند نبود و عنوان میکردند این ماه معنوی است و نباید شرکتها ماه را به شکل محصولات متناسب با شرکت خود درآورند. در این میان به نظر میرسد شرکت پاکسان از بقیه رقبا پیشی گرفته و آگهیهای مختلف خود را زودتر از بقیه شرکتها اکران کرده است. آگهی سادهای که با یک شعر، ماه رمضان را به پودر وش پیوند داده است.
در این آگهی از بستههای پودر وش با پس زمینهای سفید رنگ استفاده شده است و در کنار طراحی یک بیت با مضمون «این ماه که درخشید چون ماه بدرخشید» به کار رفته است. پاکسان از شرکتهای قدیمی و نامآشنای صنعت شوینده و بهداشتی کشور است و سالها از صحنه تبلیغات دور بود ولی قبل از عید به یکباره باحضوری قوی وارد میدان تبلیغات کشور شد. به نظر میرسد این شرکت کمپین وسیعی را برای یادآوری و معرفی محصولات مختلف خود در نزد مخاطب در نظر دارد.
قبل از مناسبت ماه رمضان، پاکسان برای ایام عید آگهیها را برای پودر سپید خود به نمایش گذاشته بود. این شرکت کمپینی را با شعار «با صدای پای پاکیزگی» در حال اجرا دارد و حال در ادامه این کمپین، آگهی مناسبتی دیگری را در مورد یکی دیگر از محصولات پاکسان شاهد هستیم. برای اکران این آگهی علاوه بر تبلیغات محیطی مانند محیط داخلی مترو از آگهی تلویزیونی نیز استفاده شده است. آگهی تلویزیونی پودر وش به مناسبت ماه رمضان با همین طرح و شعار این روزها از طریق رسانه ملی درحال پخش است.