برند آرمانی در تولید و فروش محصولاتی چون چرم، ساعت، کفش، جواهرات، عینک، لوازم آرایشی و لوازم داخلی خانه فعالیت دارد. دامنه این محصولات از گرانترین تا قابل دسترسترین محصول را شامل میشود. طبق آماری در سال 2005، آرمانی سریعترین رشد مالی را میان برندهای حوزه فشن داشته است. آرمانی با Emaar که مجموعهای از هتلهای لوکس و مجموعههای تفریحی است همکاری دارد. این مجموعه در شهرهای بزرگ دنیا همانند میلان، پاریس، نیویورک، لندن، لسآنجلس، توکیو، دوبی و... شعبه دارد.
تضمین فروش فیلم با آرمانی
یکی از موفقیتهای اصلی جورجیو آرمانی زمانی اتفاق افتاد که در یک فیلم مشهور آن زمان لباس هنرپیشه معروف «ریچارد گری» را طراحی کرد. آرمانی در دنیای مد تنها طراحی است که نامش باعث تضمین فروش یک فیلم میشود. این شرکت در اوایل دهه ۱۹۸۰توافقات مهمی با شرکت اورئال برای تولید عطر انجام داد و خطوط جدید دیگری هم به شرکت اضافه کرد. در سال ۱۹۸۱، نخستین سری فروشگاههای پخش و فروش ارزانتر خود، شلوارهای جین آرمانی و بازار بزرگ آرمانی را افتتاح کرد. آرمانی در سال ۲۰۰۰بخش جدید گریم و آرایشی را به محصولات خود افزود که توسط پت مگراس طرحریزی میشد. امروزه امپراتوری آرمانی شامل ۲۰۰۰مرکز فروش جهانی با فروش سالانه بیشتر از یک میلیارد دلار است.
خالق برند آرمانی کیست؟
جورجیو آرمانی متولد ۱۱ جولای ۱۹۳۴ در پیاچنتزا ایتالیاست. او یکی از معروفترین و موفقترین طراحان و سرمایهگذاران حال حاضر دنیاست که ثروت وی طبق آمار مجله فوربس بالغ بر ۴.۵میلیارد دلار شده و وی پس از رالف لورن، ثروتمندترین طراح لباس دنیاست.
آغاز فعالیت بهعنوان طراح ویترین
او کارش را در فروشگاه La Rinascente میلان بهعنوان طراح ویترین آغاز کرد و سالها به این کار ادامه داد تا اینکه توسط نینو چروتی طراح معروف آن زمان دعوت به همکاری شد. بعد از گذشت ۱۰ سال از همکاری او با چروتی و ارائه طرحهای مختلف برای این کمپانی، به فکر افتاد که لباسهایی با استیل و تحت نام خودش ارائه دهد و در سال ۱۹۷۵ این ایده را عملی کرد و بدین شکل پایههای شکلگیری برند Armani بنا نهاده شد.
جاودانگی رنگ خاکستری در مد مدرن
سبک او کاملاً منحصربهفرد و تا حد زیادی مردانه است، بهطوری که در کلکسیون لباسهای زنانه وی نیز کت و شلوار عناصری تفکیک ناپذیر هستند. آرمانی در کارهایش بیشتر از رنگهای سرد استفاده میکند و به جرات میتوان گفت که رنگ خاکستری را در مد مدرن او جاودانه ساخته است.
نگاهی عمیق به سبک شرقی
در ۱۹۸۰ با طراحی لباسهای فیلم ژیگولوی آمریکایی توانست استیلش را به جهانیان و در سطح وسیعی بشناساند. او همواره در کارهایش نگاهی عمیق به سبک شرقی دارد و از تلفیق آن با سبک مدرن، شاهکارهایی خلق میکند که شوهای لباس او را تبدیل به نمایشهایی باشکوه و مسحورکننده کند. بدون اغراق میتوان گفت که او پرطرفدارترین و مردمیترین طراح دنیاست، چراکه لباسهای او فقط به طبقه خاصی تعلق ندارند و طرفداران او در هر سن و موقعیت اجتماعی همه محصولات او را اعم از کیف و کفش، جین و تی شرت، کت وشلوار، عطر، موبایل و... استفاده میکنند.
همکاری با ستارگان
دیوید بکام و همسرش ویکتوریا بکام که عضو سابق یک گروه موسیقی در لندن بود، در کمپین این شرکت در سال 2009 ظاهر شدند. ستاره فوتبال کریستیانو رونالدو و هنرپیشه سینما مگان فاکس چهرههای مرد و زن این کمپین در ژانویه 2010 بودند. در کمپین سال 2011، مگان فاکس با ریحانا و رونالدو با بازیکن تنیس رافائل نادال جایگزین شد. همچنین این برند با ریباک برای تولید کفشهای فشن تحت نام EA7 تیمی برای همکاری تشکیل داد. همچنین آرمانی با همکاری با شرکت سامسونگ، اقدام به طراحی و عرضه گوشیهای موبایل لوکس با مارک آرمانی کرده است.