تکنولوژی آینده باتریهایی که روی تمامی خودروهای گروه فولکسواگن استفاده میشود، توسط مهندسان آئودی ساخته میشود. هنگامی که صحبت از ماشینهای تمامالکتریکی است، تمام توجهها به سمت «تسلا» است. اما کمپانی خودروسازی آئودی در حال کار و تحقیق روی یک باتری جدید برای همه ماشینهای الکتریکی است. این باتری که دارای ولتاژ بالایی نیز هست، روی تمامی ماشینهای در دست تولید خودروهای گروه فولکسواگن مانند آئودی R8 e-Tron، آئودی Q6 Quattro e-Tron و پورشه Mission E و تمامی خودروهای سدان چهاردر تمام برقی استفاده خواهد شد.
تمرکز اصلی روی ساخت نمونه باتریای است که بتوان بهخوبی آن را روی بسیاری از مدلهای مختلف خودرو به کار گرفت. مدلهایی به اندازه یک جعبه کفش که جنس آنها از آلومینیوم است. بسته به ساختار خودرو، این باتریها میتوانند به صورت باتریهای استوانهای، منشوری یا تخت ارائه شوند. براساس گزارشی از وبسایت Inside EVs، آئودی چگالی انرژی باتریهای منشوری را تا 50درصد افزایش داده است و قصد دارد که در10 سال آینده 50 درصد دیگر بر قدرت آن اضافه کند. طی پنج سال گذشته قیمت این باتریها نصف شده است.
آئودی پیشبینی میکند که این باتریها تا 100هزار مایل بدون کاهش کیفیت کار خواهند کرد. تنها تعداد اندکی از کمپانیها برای تولید باتریهای کارآمدتر و بهتر تلاش میکنند. در حال حاضر، بازار ماشینهای برقی وسعت چندانی ندارد، اما به مرور زمان توسعه خواهند یافت و شرکتهای بیشتری برای تولید باتریهای مؤثرتر سرمایهگذاری خواهند کرد.