یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز
آیا هوش مصنوعی جای عکاس ها در فرآیند بازاریابی را خواهد گرفت؟

هوش مصنوعی و آینده صنعت عکاسی

1 هفته پیش ( 1403/4/3 )

تصاویر اهمیت بسیار زیادی در فرآیند بازاریابی دارند. گاهی اوقات یک عکس خوب به اندازه هزاران جمله معنا پشت خودش دارد. به علاوه، مخاطب نیز معمولا به محتوای بصری خیلی بهتر از سایر فرمت ها واکنش نشان می دهد. شما را نمی دانم، ولی من که هیچ وقت از خواندن یک کتاب حجیم استقبال نکرده ام. در عوض حاضرم تا صبح پای لپ تاپ نشسته و پینترست را زیر و رو کنم. بی شک خیلی از مردم دنیا نیز چنین ایده هایی در سر دارند. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه از تصاویر باکیفیت در کمپین تان استفاده کنید. البته در این میان کیفیت عکس ها نیز مهم خواهد بود. خب یک عکاس آماتور هیچ وقت نمی تواند تصاویر حرفه ای و اثرگذاری برای شما ثبت کند. 

بی شک خیلی از کارآفرینان فکر می کنند عکاسی از آن دست حوزه های مهمی است که تا سال های سال اهمیتش حفظ خواهد شد. این نکته کاملا درست است، اما هیچ تضمینی نیست عکاس ها هم چنین اهمیتی داشته باشند. خب این روزها تب هوش مصنوعی همه را گرفتار کرده است. به همین خاطر اصلا بعید نیست حوزه عکاسی نیز دستخوش تغییرات اساسی شود. اگر دقت کرده باشید، در طول یک سال اخیر بحث مربوط به ویرایش تصاویر و حتی ویدئو تا حد زیادی با ابزارهای دارای هوش مصنوعی گره خورده است. نکته دیگری که در این میان باید بدان توجه کرد، مسئله مربوط به تمایل عکاس ها برای استفاده از هوش مصنوعی در تمام فرآیند کارشان است. این امر به طور غیرمستقیم کیفیت کارشان را تحت تاثیر قرار داده و ایده هایی درباره جایگزینی کامل هوش مصنوعی به همراه می آورد. 

بی شک شما هم در طول یک سال اخیر دست کم یکبار به خطرهای هوش مصنوعی برای شغل تان فکر کرده اید. مثلا حسابدارها به این فکر می کنند که یک روز ممکن است هوش مصنوعی تمام ریز تعاملات مالی شرکت ها را ساماندهی کند. آن وقت آنها باید دنبال یک کار کاملا تازه بگردند. این مسئله درباره سایر حوزه ها نیز کمابیش مصداق دارد. 

اگر شما هم نسبت به تهدیدهای هوش مصنوعی برای حوزه کاری تان حساس هستید، بد نیست تا انتخاب این مقاله با ما همراه باشید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا درک بسیار بهتری نسبت به جزییات ماجرا پیدا کنید. اگر هم عکاس هستید، خب این مقاله کاملا مخصوص شماست؛ چراکه شما را با آینده حوزه کاری تان آشنا خواهد کرد. پس منتظر چه هستید؟ اجازه دهید بدون اتلاف وقت برویم سراغ اصل ماجرا.

هوش مصنوعی در صنعت عکاسی

هوش مصنوعی در صنعت عکاسی

هوش مصنوعی کاربردهای بسیار زیادی دارد. با این حال کمتر کسی در دنیای فعلی خیال اینکه یک روز هوش مصنوعی وارد فرآیند خلق تصاویر تازه شود را می کرد. بسیاری از مردم نهایت توانمندی این فناوری را تولید متن یا حتی ویرایش محتوا می دانستند. با این حساب هوش مصنوعی همین حالا هم از انتظارات بسیاری از مردم پیشی گرفته است. 

ماجرا از این قرار است که هوش مصنوعی برندهایی مثل چت جی پی تی یا گوگل جیمنای به خوبی توانایی ترکیب تصاویر مختلف یا حتی خلق تصاویر به صورت خلاقانه را پیدا کرده اند. این امر به کارآفرینان کمک می کند تا فرآیند بازاریابی و عکاسی را با هزینه کمتر و سرعت بالاتر پیش ببرند. همین امر باعث شده بسیاری از کارآفرینان نسبت به هوش مصنوعی واکنش های بسیار بهتری داشته باشند. خب در اینجا پای فناوری وسط است که می تواند هزینه های بازاریابی و عکاسی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

مطلب مرتبط: عکاسی تبلیغاتی و رازهای آن

ما در این مقاله قصد داریم کمی هم که شده درباره پشت پرده مربوط به هوش مصنوعی در صنعت عکاسی حرف بزنیم. این امر به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری درباره آینده این حوزه و تغییرات احتمالی داشته باشید. خب اگر آماده اید، برویم سراغ اصل ماجرا. شما در ادامه برخی از مزایا و معایب هوش مصنوعی در صنعت عکاسی را متوجه خواهید شد. در نهایت ارزیابی پایانی درباره دست برتر در این حوزه میان هوش مصنوعی و عکاس ها را بررسی خواهیم کرد. 

کیفیت و واقع گرایی: یکه تازی ادامه دار عکاس ها

کیفیت و واقع گرایی

اولین نکته ای که در این میان باید مورد توجه قرار گیرد، مسئله مربوط به کیفیت محتواست. خب عکس های تولیدی از سوی هوش مصنوعی آیا واقعا کیفیت لازم را دارد؟ معمولا عکاس ها برای ثبت لحظات بی نهایت باکیفیت به کمک دوربین های چند میلیونی مشهور هستند. در این میان ارزش برخی از لنزها به قدری بالاست که نیازمند بیمه های سفت و سخت برای استفاده اند. خب هیچ کس دوست ندارد صدها میلیون پول یک لنز را بدهد و بعد یکهو زیر دست و پا له شود!

کیفیت عکس ها حوزه ای است که به طور طبیعی با واقع گرایی پیوند دارد. شما قرار نیست تصاویر خیالی یا بی نهایت اغراق شده از محصولات تان در اختیار مخاطب قرار دهید. در عوض مسئولیت اصلی تان در این میان تلاش برای استفاده از تکنیک های مختلف به منظور واقع گرایی بیشتر است. فقط در این صورت می توانید اثرگذاری لازم بر روی مخاطب را داشته باشید. 

یادتان باشد، ما در روزنامه فرصت امروز هیچ وقت عکاسی و نقاشی را یکی تلقی نمی کنیم. اگر دقت کرده باشید، معمولا در حوزه بازاریابی نقاشی بیشتر در پیوند با طراحی گرافیک معنا پیدا می کند. به همین خاطر شما باید حواس ‏تان را جمع کنید تا یک وقت این دو حوزه را با هم قاطی نکنید. 

از نقطه نظر واقع گرایی باز هم عکاس ها دست برتر را دارند؛ چراکه کمتر ابزاری در زمینه هوش مصنوعی می تواند تصاویری بسازد که کاملا واقع گرایانه باشد. این امر می تواند برای شما حسابی دردسرساز شود؛ چراکه در دنیای امروز معمولا مشتریان به تصاویر واقعی اعتماد بیشتری می کنند.

اگر بخواهیم یک جمع بندی مختصر درباره این بخش داشته باشیم، باید گفت همچنان عکاس ها دست برتر در این حوزه را دارند. درست به همین خاطر تا مدت ها اصلا نباید فکری درباره کیفیت برتر تصاویر هوش مصنوعی داشته باشیم. این امر می تواند شرایط شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار دهد. پس بهتر است به جای اینکه امید الکی به هوش مصنوعی، دست کم در این حوزه داشته باشید، به فکر همکاری بلندمدت با عکاس های حرفه ای باشید. 

هزینه نهایی: حوزه ای مهم و چالش برانگیز

هزینه نهایی

چه کسی دوست دارد کلی هزینه برای همکاری با یک عکاس حرفه ای پرداخت کند؟ بی شک برندهای بزرگی که بودجه های کلان دارند، به خوبی حاضر به پرداخت هزینه های بالا برای همکاری با یک عکاس خوب هستند. با این حال وقتی پای برندهای کوچک با بودجه های محدود وسط باشد، همه چیز فرق خواهد کرد. این درست همان زمانی است که تمام کارآفرینان دغدغه کاهش هزینه ها به طور اصولی را خواهند داشت. خب راستش را بخواهید، اغلب برندهای دنیا در این دسته قرار می گیرند. بنابراین باید وضعیت را به گونه ای درست و حسابی بررسی کنید، وگرنه کارتان با مشکلات بسیار زیادی رو به رو خواهد شد. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم هزینه نهایی در هر حوزه ای دارای اهمیت بسیار زیادی است. پس اگر فکر کرده اید صنعت عکاسی بدون کاهش هزینه ها همچنان حوزه ای مهم برای کسب و کارها خواهد بود، سخت در اشتباهید. اگر با دقت شرایط را ارزیابی کنید، به خوبی متوجه تلاش کارآفرینان و بازاریاب ها برای یادگیری اصول عکاسی می شوید. این امر با هدف کاهش هزینه ها صورت می گیرد. 

از آنجایی که هوش مصنوعی به کاهش هزینه ها شهرت دارد، بی شک در زمینه هزینه نهایی دست برتر را خواهد داشت. این امر به کارآفرینان کمک می کند تا فرآیند بسیار بهتری از اثرگذاری بر روی مخاطب را پشت سر بگذارند. یادتان نرود، در دنیای امروز اولویت با کاهش هزینه هاست. پس حتی اگر کیفیت تصاویر تولیدی از سوی هوش مصنوعی با دیگر نمونه ها برابر نباشد، باز هم شانسی برای این فناوری در عمل باقی می ماند. 

مطلب مرتبط: عکاسی حرفه ای از محصولات در 10 گام

نکته دیگری که در این میان باید مورد توجه قرار دهیم، تازگی این فناوری است. خب مگر چقدر از عمر هوش مصنوعی در قالب تازه می گذرد؟ این مسئله ای است که شما باید به طور مداوم در کانون توجه قرار دهید. فقط در این صورت شانسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب پیدا خواهید کرد. این نکته می تواند اوضاع شما را با چالش های زیادی همراه سازد. پیش بینی ما در روزنامه فرصت امروز افزایش مداوم کیفیت تصاویر تولیدی از سوی هوش مصنوعی است. با این حساب عکاس ها کار بی نهایت سختی برای رقابت با این فناوری پیش رو خواهند داشت. 

شخصی سازی و انعطاف: باز هم هوش مصنوعی

شخصی سازی و انعطاف

شخصی سازی تصاویر نکته ای است که همیشه مورد توجه بازاریاب ها قرار دارد. اگر فقط یکبار هم که شده تجربه استفاده از تصاویر استاک را داشته باشید، به خوبی آرزوهای دور و دراز بازاریاب ها در زمینه شخصی سازی تصاویر را درک می کنید. این نکته ای است که به خوبی دست برتر هوش مصنوعی را نشان می دهد. خب شما در استفاده از هوش مصنوعی به جای آرزوهای غیرممکن، خودتان دست به کار شده و عکس های تولیدی را ویرایش می کنید. این امر می تواند حتی به دستورهای مستقیم شما برای خلق تصاویر تازه نیز منتهی شود. بنابراین دیگر جایی برای نگرانی باقی نمی ماند.

یادتان باشد، در دنیای کسب و کار همیشه اوضاع مطابق میل شما پیش نمی رود. بنابراین گاهی اوقات باید از تغییرات تازه به بهترین شکل ممکن استقبال کنید. این امر شاید در ابتدا سختی های زیادی برای تان داشته باشد، اما به مرور زمان عادت خواهید کرد. 

عکاس های حرفه ای در طول زمان به کمک ابزارها و امکانات گوناگون موفق به ثبت تصاویر حیرت انگیزی شده اند. نکته کلیدی در این میان دسترسی هوش مصنوعی به این تجربه حیرت انگیز است. بنابراین انتظار می رود در گذر زمان تصاویر بسیار بهتری از سوی هوش مصنوعی خلق شود. شاید تنها نکته کلیدی در این میان انتظار برای مشاهده نتایج تحقیقات و توسعه هوش مصنوعی در سال های پیش روی باشد. 

از نظر انعطاف در زمین عکاسی بحث بی نهایت سخت است؛ چراکه عکاس ها به دلیل دامنه آزادی عمل بیشتر فرصت بهتری برای انعطاف پذیری در حوزه عکاسی دارند. این در حالی است که هوش مصنوعی کاهش اوقات از سناریوهای تکراری برای خلق تصاویر استفاده می کند. بنابراین شاید هرگز نتوانید اثرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف را به همراه بیاورید. این مسئله می تواند اوضاع شما را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل بد نیست قبل از اینکه به سرعت اقدام به استفاده از هوش مصنوعی کنید، نیم نگاهی هم به اوضاع عکاس ها و انعطاف پذیری شان در خلق تصاویر داشته باشید. این امر می تواند اوضاع شما را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. 

برندینگ و تداوم: عکاس ها همیشه در کنار شما هستند!

برندینگ و تداوم

برندینگ همیشه در پیوند با تداوم معنا می شود. اگر شما نتوانید تداوم را چاشنی کارتان کنید، همیشه مشکلاتی در زمینه اثرگذاری بر روی مخاطب هدف همراه تان خواهد بود. این نکته می تواند حالت های افراطی زیادی نیز به خودش بگیرد. مثلا کسب و کاری که هیچ وقت برندش را براساس یک لوگو ثابت یا حتی طیف رنگ های مشخص توسعه نمی دهد، دائما درگیر مشکلاتی خواهد بود. این مسئله برای بسیاری از کارآفرینان تا آنجا پیش می رود که سهم شان از بازار را به حداقل می رساند. بی شک هیچ کارآفرینی دوست ندارد با چنین تجربه‎ تلخی رو به رو شود. 

بحث تداوم که مطرح می شود، شاید عکاس های سنتی بهترین گزینه برای کسب و کارها باشند. این مدل از عکاس ها نه تنها اثرگذاری لازم بر روی مخاطب را وارد مرحله ای تازه می کنند، بلکه امیدواری به آینده برند را نیز افزایش خواهند داد. 

شاید در هر حوزه ای امکان پذیرش ریسک های مختلف وجود داشته باشد، اما وقتی پای برندینگ وسط باشد، دیگر هیچ جایی برای اشتباه نیست. خب برندهای بزرگ دنیا به دلیل ثبات شان در زمینه ترسیم تصویری حرفه ای از خود به موفقیت های بزرگ دست پیدا کرده اند. با این حساب اگر حواس ‏تان نباشد، اصلا بعید نیست در یک چشم به هم زدن همه موفقیت های برندتان را از دست بدهید. 

ما در روزنامه فرصت امروز یکی از بهترین ویژگی های مربوط به عکاس ها را امکان درک شان از موقعیت برند و هویت آن می دانیم. اینطوری محصول نهایی همیشه یک هویت بصری خاص را منتقل خواهد کرد. این مسئله ای است که هوش مصنوعی هنوز در اجرای درست آن کلی مشکل دارد. پس اصلا بعید نیست شما حسابی در اجرای درست وضعیت تان با مشکل رو به رو شوید. 

مطلب مرتبط: عکاسی از محصولات برند با تکنیک های طلایی

توصیه ما در روزنامه فرصت امروز اعتماد بیشتر به عکاس ها در فرآیند تولید محتواست. این امر در طول زمان تغییراتی را نیز تجربه خواهد کرد، اما هنوز خیلی زود است تا پای هوش مصنوعی را به حوزه برندینگ باز کنیم. در این میان تنها مزیت هوش مصنوعی شاید انتقال تجربه برندهای بزرگ به شما باشد. پس اگر فکر کرده اید با این فناوری به طور کامل از دیگر گزینه ها مثل عکاس ها رهایی پیدا می کنید، سخت در اشتباه هستید. 

ما در روزنامه فرصت امروز همیشه استفاده از عکاس ها برای تولید تصاویر باکیفیت درباره برند را ضروری می دانیم. این امر می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه داشته باشد. اگرچه شاید از نظر اقتصادی کمی به برندتان فشار بیاورد، اما گاهی اوقات تحمل چنین فشارهایی اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. پس بهانه تراشی را کنار گذاشته و کمی از بودجه تان را خرج کنید. 

درک و نظر مشتریان: حوزه ای ترکیبی

درک و نظر مشتریان

به نظر شما مشتریان چه واکنشی در قبال تصاویر تولیدی از سوی هوش مصنوعی خواهند داشت؟ این سوالی است که خیلی وقت ها جواب روشنی به همراه ندارد؛ چراکه همه برندها براساس پیشفرض های خود در این رابطه اظهارنظر می کنند. اگر قرار باشد همه مثل شما فکر کنند، احتمالا شما الان باید یک میلیاردر بی رقیب می شدید. مزیت اصلی بازار تنوع عقاید در آن است. بنابراین شاید پاسخ روشنی در قبال سوال این بخش پیدا نشود. 

نکته ای که کاملا روشن است، استقبال کاربران از تصاویر باکیفیت است. در این میان فرقی ندارد چه کسی دست به تولید محتوا زده باشد. مسئله کلیدی در این میان تلاش برای بهبود وضعیت تصاویر از نظر کیفی است. این حوزه ای است که هوش مصنوعی در طول سال های اخیر نوآوری های بسیار زیادی در رابطه با آن داشته است. البته عکاس ها نیز بیکار ننشسته اند. در عوض آنها هم از امکانات کمی و کیفیت بیشتر بهره می برند. شاید تنها مزیت عکاس ها در این میان توانایی شان برای خلاقیت بیشتر باشد. این مسئله به آنها کمک می کند تا اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب هدف داشته باشند. 

واکنش ها نسبت به هوش مصنوعی، وقتی پای از دست دادن مشاغل در میان باشد، خیلی احساسی خواهد بود. بنابراین اصلا بعید نیست در آینده ای نزدیک شاهد کارزارهایی برای تحریم استفاده از هوش مصنوعی باشیم. این امر می تواند معادلات در دنیای کسب و کار را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید آمادگی هر اتفاقی در این حوزه را داشته باشید وگرنه ممکن است سرتان بی کلاه بماند. 

اگر شما رابطه خوبی با مشتریان تان داشته باشید، بی شک درک آنها نسبت به تغییرات مرتبط با حوزه کاری تان بسیار بهتر خواهد بود. این امر می تواند شامل استفاده از هوش مصنوعی در حوزه های مختلف نیز بشود. با این حال اگر هنوز ارتباط خوبی با مخاطب ندارید، شاید استفاده از هوش مصنوعی تاثیر معکوس بر روی ذهنیت آنها به همراه داشته باشد. آن وقت دیگر نمی تواند اوضاع تان از نقطه نظر اثرگذاری بر روی مخاطب را به حالت قبل برگردانید. این مسئله ای است که خیلی وقت ها برای کارآفرینان دردسرهای بسیار زیادی به همراه می آورد.

بنابراین باید همیشه حواس ‏تان به سطح رابطه با مخاطب باشد وگرنه ممکن است در یک چشم به هم زدن همه معادلات تان به هم بخورد. 

سخن پایانی

هوش مصنوعی و تحولات صنعت عکاسی

دنیای کسب و کار در طول سال های اخیر تحولات بسیار زیادی در پیوند با هوش مصنوعی داشته است. امروزه اغلب مردم و حتی کارآفرینان دوست دارند هر طور شده از هوش مصنوعی استفاده کنند. با این حال کمتر کسی در واقعیت به دنبال ارزیابی انتقادی از این وضعیت است. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز سراغ بررسی هرچه دقیق تر اوضاع رفتیم. بی شک در صنعت عکاسی بحث ها درباره استفاده از هوش مصنوعی دامنه بسیار متنوعی را شامل می شود. با این حساب شما باید همیشه حواس ‏تان به نتیجه نهایی کار هم باشد. این امر به شما کمک خواهد کرد تا انتخابی درست در رابطه با حوزه کسب و کارتان داشته باشید. 

بی شک عکاس ها به دلیل بهره از هوش انسانی در طول دهه های پیش روی همچنان جایگاه خود را حفظ خواهند کرد. با این حال دیگر در این حوزه به طور کامل بی رقیب نخواهند بود. این امر می تواند تحولات مهمی برای کارآفرینان به همراه داشته باشد. خب رقابت نه تنها مزایایی به همراه دارد، بلکه احساس خطر عمیق در میان مخاطب را نیز تقویت می کند. پس ضروری است شما نسبت به اوضاع درک چندوجهی داشته باشید وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود.

مطلب مرتبط: ابزارهای ضروری برای شروع عکاسی

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی بهتر با هوش مصنوعی و تحولات صنعت عکاسی کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در مقاله داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده کمک به شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://www.noobpreneur.com

https://fstoppers.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/grVNBGlD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه