شنبه, ۲۶ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 16 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

ایجاد تیم توسعه برای بسیاری از کسب و کارها امری ضروری محسوب می شود. در این میان بسیاری از برندهای در حوزه توسعه نرم افزار نیز از چنین تیم هایی بهره می برند. نکته مهم در این میان نحوه ایجاد یک تیم توسعه بسیار خوب است. شما برای انجام این کار باید نکات زیادی را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت هر لحظه امکان مواجهه با شکست در فرآیند تشکیل تیم تان وجود خواهد داشت.

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از نکات مهم برای تشکیل تیم توسعه در شرکت هاست. اگرچه تمرکز اصلی ما در این بخش بر روی تیم های توسعه نرم افزار خواهد بود، اما استفاده از توصیه های این مقاله به طور کلی برای تمام کسب و کارها کاربرد دارد. بنابراین شما در هر حوزه کاری و تخصصی امکان بهره گیری از نکات مورد بحث در این مقاله را خواهید داشت. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار می دهیم. 

چگونه یک تیم توسعه کسب و کار عالی ایجاد کنید؟

مدیر پروژه

هر برندی برای توسعه کسب و کار یا محصولش باید یک مدیر پروژه حرفه ای داشته باشد. این مدیر به کار و عملکرد سایر اعضای شرکت نظم داده و تیم توسعه را در مسیر مورد انتظار شرکت قرار می دهد. امروزه بسیاری از شرکت ها در زمینه ایجاد تیم توسعه از مدیرعامل به عنوان مدیر پروژه استفاده می کند. این امر با توجه به دغدغه های بالای اغلب مدیران امر مناسبی محسوب نمی شود. درست به همین خاطر شما باید به جای چنین کاری در تلاش برای استفاده از یک مدیر جداگانه و متخصص در این بخش باشید، در غیر این صورت شاید پروژه تان از همان ابتدا با شکست های سنگین رو به رو شود. 

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار با کمک کارمندان برند

مهمترین ویژگی یک مدیر پروژه، توانایی اش برای مدیریت اعضای مختلف تیم توسعه کسب و کار و همچنین مهارت های ارتباطی بالاست. اگر شما در این رابطه مشکلات زیادی پیش روی تان قرار دارد، به احتمال زیاد مدیر پروژه خوبی نخواهید بود. یکی از دلایلی که اغلب اوقات انتخاب مدیرعامل شرکت به عنوان مدیر پروژه ایده بدی محسوب می شود، ناتوانی چنین افرادی برای مدیریت تیم موردنظر براساس زمان بندی درست است. با این حساب شما باید همیشه نسبت به استخدام یک مدیر پروژه حرفه ای حساسیت نشان دهید. 

طراح سایت و رابط کاربری 

امروزه طراحی سایت و وبلاگ یکی از مهمترین نکات برای موفقیت برندها محسوب می شود. اگر یک برند در بازارهای کنونی فاقد سایت رسمی باشد، مشتریان توجه چندانی به آن نخواهند کرد. درست به همین خاطر شما باید همیشه از مهارت تان برای استخدام بهترین نیروهای ممکن در زمینه طراحی سایت مطمئن شوید. عضویت طراح سایت و رابط کاربردی در تیم توسعه نیز امری مهم محسوب می شود. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با جلوه های بصری زیبا در سایت تان را خواهید داشت. 

اگر شما هم از داشتن یک سایت به درد نخور با قالبی کلیشه ای احساس نگرانی می کنید، همکاری با یک طراح سایت حرفه ای ضرورتی اجتناب ناپذیر برای برندتان خواهد بود. بنابراین حواس تان را در زمینه استخدام نیروی مناسب در این رابطه جمع نمایید، در غیر این صورت سطح توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش پیدا می کند. 

تحلیلگر کسب و کار

تحلیل وضعیت بازار و تلاش برای استفاده از اطلاعات به دست آمده از این طریق یکی دیگر از نیازهای هر برندی در فرآیند توسعه محسوب می شود. شما بدون داشتن ارتباطی نزدیک با مشتریان و تحولات بازار تقریبا هیچ شانسی برای موفقیت در بازار ندارید. بنابراین همیشه استفاده از یک تحلیلگر حرفه ای در کنار تیم برندتان را مدنظر قرار دهید. این امر به شما برای جلب نظر مشتریان کمک شایانی خواهد کرد. 

گاهی اوقات مدیران و کارمندان در یک شرکت به دلیل درگیری های عمده شان در زمینه انجام وظایف به سادگی درک تغییرات بازار در قالب یک امر کلی را فراموش می کنند. در این هنگام همکاری با یک تحلیلگر بازار و کسب و کار به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. این امر شما را به طور قابل ملاحظه ای در کانون توجه مشتریان قرار خواهد داد. 

درس گرفتن از اشتباهات برند اغلب اوقات راهکار مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و توسعه کسب و کار محسوب می شود. نکته مهم اینکه شما باید چنین کاری را براساس اطلاعات دقیق صورت دهید. متاسفانه برخی از برندها حتی نسبت به شکست های شان در بازار هم اطلاعات دقیقی ندارند. درست به همین خاطر همیشه وضعیت شان در یک حالت باقی خواهد ماند. اگر شما به این نکته مهم توجه نشان ندهید، شانس تان برای جلب نظر مشتریان به صفر می رسد. همچنین کسب و کارتان نیز همیشه یک برند کلیشه ای برای مشتریان باقی می‎ماند. 

طراح نرم افزار

چگونه یک تیم توسعه کسب و کار عالی ایجاد کنید؟

امروزه خدمات حوزه نرم افزار طرفدارهای زیادی دارد. دلیل این امر نیز افزایش استفاده از انواع نرم افزارها در سراسر دنیاست. شما دیگر لازم نیست بسیاری از کارها را به طور دستی ساماندهی نمایید. استفاده از یک نرم افزار خوب در این میان شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش می دهد. شما به این ترتیب هیچ مشکلی برای تحقق پیچیده ترین کارها که در گذشته مانند یک رویا بود ندارید. 

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار با 6 ایده ساده

اگر شما نیز برای حضور در عرصه کسب و کار به دنبال استفاده از مزیت طراحی انواع نرم افزارهای حرفه ای هستید، باید همیشه یک طراح نرم افزار حرفه ای را در کنارتان داشته باشید. اشتباه بسیاری از کارآفرینان در این میان تلاش برای شروع کسب و کارشان با استفاده از یادگیری آموزش های مختلف در زمینه طراحی نرم افزار است. چنین امری اغلب اوقات شما را در موقعیت خطرناکی از نظر تعیین آینده کاری شرکت تان قرار خواهد داد. بنابراین همیشه باید حواس تان با استفاده از نیروی کار متخصص در این میان باشد. 

استفاده از طراح نرم افزار در تیم های توسعه کسب و کار نیز امر مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها در این رابطه جهت گیری درستی ندارند. دلیل این امر نیز احساس بی نیازی نسبت به طراحی نرم افزار یا استفاده از کدنویسی در عرصه کسب و کار است. 

از آنجایی که امروزه بیشتر خدمات برندها در قالب دیجیتال ارائه می شود، تاثیرگذاری بر روی مشتریان باید به طور قابل ملاحظه ای از طریق طراحی و عرضه انواع نرم افزار صورت گیرد. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهد داد. بنابراین باید همیشه استفاده از راهکارهای دیجیتال را در دستور کار قرار دهید. این امر در تیم توسعه کسب و کار به شما برای شناخت بهتر بازار و پاسخگویی دقیق به نیازهای مشتریان کمک خواهد کرد. شما به این ترتیب هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان نخواهید داشت. همچنین مسیر تعامل با مشتریان هم برای برندتان به شدت ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. 

کارشناس فناوری 

کارشناس فناوری یکی دیگر از اعضای اصلی تیم توسعه کسب و کار محسوب می شود. شما به عنوان مدیر یک مجموعه باید همیشه خیال تان بابت استفاده از آخرین فناوری های در دسترس برای بهبود عملکرد برند راحت باشد، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. بدون تردید اغلب شما با فناوری های تازه در زمینه بهبود کیفیت خدمات و محصولات برندها آشنایی دارید. نکته جالب اینکه فناوری های موردنظر به طور مداوم در حال توسعه اند. این امر کار شما را برای توسعه کسب و کارتان به شدت دشوار خواهد کرد. 

استفاده از یک کارشناس فناوری در شرکت درست در همین مواقع بدل به امری ضروری می شود. شما با چنین کاری به ساده ترین شکل ممکن امکان پیگیری امور مربوط به شرکت تان را خواهید داشت. این امر در کنار استفاده از تازه ترین فناوری های بازار شما را بدل به یکی از برندهای جذاب و دوست داشتنی خواهد کرد. 

یادتان باشد همکاری با کارشناس فناوری فقط به معنای دریافت انواع گزارش ها از وی نیست. شما در این میان باید برنامه ای دقیق برای عملیاتی ساختن ایده های این عضو مهم تیم توسعه کسب و کار نیز داشته باشید، در غیر این صورت اعتماد عضو موردنظر و دیگر اعضا به سرعت از بین خواهد رفت. متاسفانه بسیاری از برندها ایجاد تیم توسعه کسب و کار را بیشتر اقدامی نمادین ارزیابی می کنند. بنابراین اگر شما به دنبال اجرای فرآیند موردنظر نیستید، باید در فرآیند فعالیت تان تجدیدنظر اساسی صورت دهید. 

مدیر ناظر

مدیر ناظر در یک تیم توسعه مسئولیت های مهمی را برعهده دارد. وقتی یک برند در تلاش برای توسعه فعالیتش است، همیشه احتمال انحراف از مسیر اصلی وجود دارد. برنامه ریزی برای توسعه کسب و کار اغلب اوقات به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد. با این حال به محض شروع فرآیند موردنظر دیگر کمتر کسی در عمل بدان پایبند خواهد بود. به همین خاطر مدیر ناظر همیشه نقش مهمی در تیم توسعه کسب و کار ایفا می کند. 

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار در زمان های دشوار

وظیفه اصلی مدیر ناظر ارزیابی وضعیت عملکرد کلی برند و ارائه توصیه های مناسب برای ادامه روند فعالیت تیم های مختلف در چارچوب برنامه توسعه کسب و کار است. اگر شما نسبت به ایجاد چنین موقعیتی در شرکت تان توجه نشان دهید، بخش مهمی از مسیر توسعه برندتان را به سادگی طی خواهید کرد. بنابراین همیشه این نکته مهم را مدنظر داشته باشید، در غیر این صورت فرآیند توسعه کسب و کارتان همراه با دردسرهای زیادی خواهد شد. 

بی شک توسعه کسب و کار در طول سال های اخیر فعالیت بسیار مشکلی محسوب می شود. این امر برای بسیاری از برندها دردسرهای زیادی به همراه داشته است. اگر شما هم به دنبال توسعه کسب و کارتان هستید، استفاده از یک تیم توسعه حرفه ای امری ضروری خواهد بود. نکات مورد بحث در این مقاله به شما برای ایجاد یک تیم توسعه کسب و کار حرفه ای کمک خواهد کرد. 

منبع : noobpreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HeVWIbIj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه