قابلیت استوری یکی از جذاب ترین بخش شبکه های اجتماعی نظیر اسنپ چت، اینستاگرام و فیسبوک است. همین امر نیز باعث استفاده از آن بر روی شبکه های دیگر نظیر واتس اپ و حتی یوتیوب نیز شده است. حال لینکدین در حال آزمایش این موضوع است که بنا بر اطلاعات منتشرشده، ظاهری کاملا مشابه استوری در اسنپ چت را دارد. مدیران این شبکه امیدوار هستند که با این اقدام جدید، میزان تعامل ها پیشرفت چشمگیری را داشته باشد، با این حال با توجه به این امر که لینکدین شبکه تخصصی کسب و کار محسوب می شود، باید دید که این قابلیت چگونه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. درواقع باید شاهد متفاوت ترین نوع استوری ها از نظر محتوا باشیم. درواقع به اشتراک گذاشتن مطالب در قالب استوری، ساده تر بوده و مخاطبان نیز تمایل بیشتری را به دیدن سریع تر آنها دارند. این امر در نهایت به تعامل بهتر منجر خواهد شد.
در رابطه با این قابلیت جالب است بدانید که استوری در اصل ایده اسنپ چت بوده است که در سال 2013 معرفی شد. با این حال اینستاگرام به تقلید از آن موفق شد تا نتایج بالاتری را به دست آورد. اگرچه لینکدین در این رابطه بخش هایی نظیر Student Voices را مورد آزمایش قرار داده است تا دانشجویان امکان ارتباط راحتتری را داشته باشند، با این حال شکست در آن باعث شده است تا لینکدین بسیار دیر اقدام به استفاده از این قابلیت کند. درواقع هدف اصلی این شبکه، انجام کارهای منحصر به فرد بوده است، با این حال شکست در این رابطه آنها را به نوعی مجبور به تقلید کرده تا از شرایط نه چندان جالب حال حاضر فاصله بگیرد. حال با توجه به این امر که اقدام مذکور، در مرحله آزمایش قرار دارد، حتی ممکن است تغییراتی را به خود گرفته و یا به صورت کامل منتفی شود. به همین خاطر برای اطمینان از آن، باید مدتی را صبر کرد.