برند پلوتون شهرت بسیار زیادی در زمینه تولید لوازم و تجهیزات ورزشی دارد. مدیران ارشد این برند، مانند سایر غول های عرصه تولیدات ورزشی، در طول سال های اخیر سرمایه گذاری قابل توجهی بر روی حوزه بازاریابی داشته اند. شاید بسیاری از برندها در مواجهه با بحران کرونا اقدام به کاهش هزینه های بازاریابی برای بقا کنند، اما این امر برای برند پلوتون به صورت متفاوتی رخ داده است. براساس اعلام نظر رسمی جیل وودورث، مدیر اجرایی پلوتون، این برند در ادامه سال تمام کمپین های بازاریابی ممکن اش را لغو خواهد کرد. دلیل این امر افزایش تقاضای بازار برای تجهیزات ورزشی در دوران قرنطینه است. به این ترتیب آنها دیگر نیازی به تبلیغات نخواهند داشت.
براساس گزارش سایت رسمی برند پلوتون، سود جاری شرکت در مقطع کنونی در مقایسه با سال گذشته با 66 درصد افزایش به رقم خارقالعاده 526.6 میلیون دلار رسیده است. این رقم فقط برای میزان فروش در دوران شیوع کرونا و قرنطینه خانگی است. به این ترتیب تمایل مشتریان برای استفاده از خدمات و لوازم ورزشی در بازه موردنظر به شدت افزایش یافته است.
پیشبینی تیم مدیریتی پلوتون از شرایط کنونی افزایش فروش بدون نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در حوزه بازاریابی و تبلیغات است. این امر خبر خوبی برای سهامداران پلوتون محسوب می شود. وقتی فروش شرکت افزایش پیدا کند، ارزش سهام و همچنین سود دریافتی سهامداران بالا خواهد رفت. نکته مهم در این میان افزایش بازارهای هدف شرکت است. سود کنونی فرصت مناسبی برای توسعه بازارها و افزایش عرضه محصولات فراهم می کند بنابراین مدیران پلوتون باید به دنبال راهکاری برای حفظ خط تولیدشان حتی در شرایط بحرانی کنونی باشند.
مطلب مرتبط: کرونا و ضرر 400 میلیارد دلاری برندهای بزرگ
بدون تردید هزینه های بازاریابی پلوتون در بازارهای هدفش بیشتر از سایر نقاط جهان است. این بازارها شامل ایالات متحده، انگلستان و آلمان است. البته شعبه های متعددی از فروشگاه های پلوتون در کانادا فعالیت دارد، اما در مقایسه با سه کشور مذکور قابل توجه نیستند. براساس طرح اولیه بخش بازاریابی پلوتون کاهش 50درصدی هزینه های بازاریابی و تبلیغات در ادامه سال جاری توجیه پذیر است بنابراین باید به زودی شاهد کاهش هزینه های بازاریابی این غول دنیای تولید لوازم و تجهیزات ورزشی باشیم.
نکته مهم درباره کاهش میزان فعالیت بازاریابی و تبلیغات پلوتون تاکید تیم مدیریتی بر روی بازگشت به حالت عادی تبلیغات در اولین فرصت است. به این ترتیب ما به زودی شاهد فعالیت دوباره این برند محبوب در عرصه بازاریابی خواهیم بود. تاکید بر این امر بیانگر استراتژی پلوتون برای کاهش موقتی سرمایه گذاری در عرصه بازاریابی است. بدون شک تجهیزات ورزشی در شرایط عادی به صورت خودکار دارای دامنه وسیعی از مشتریان علاقه مند نیست. بنابراین پس از بازگشت به شرایط عادی ضرورت بازاریابی و تبلیغات در کسب و کار پلوتون دوباره مطرح خواهد شد.