ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در چند روز اخیر اعلام کرده است که چشم انداز این شرکت عدم تولید هیچ گونه کربنی تا سال 2030 است. اگرچه تا آن زمان 10 سالی باقی مانده است، با این حال اعلام این خبر در زمانی که فاجعه ای نظیر آتش سوزی استرالیا رخ داده است، یک اقدام دقیق تجاری نیز محسوب می شود. در هر صورت این اقدام یکی از بزرگ ترین برندهای جهان، بدون شک اهمیت بسیار بالایی را دارد. بنا بر آمارهای منتشرشده، سال گذشته میزان گرمای جهانی رقمی بسیار بالا بوده است. به همین خاطر ضروری است تا برای این معضل راهکارهای جهانی انجام شود. فراموش نکنید که تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوا، در نهایت همه کشورها را درگیر خود خواهد کرد. به همین خاطر نیز از این معضل به عنوان تهدیدی جهانی یاد می شود.
نکته جالب این است که تنها برنامه مایکروسافت خداحافظی با تولید کربن نبوده و قصد دارد تا برای کاهش آن نیز کمک های شایانی را داشته باشد. همین امر باعث شده است تا این برند در مرکز توجه انجمن های حفاظت از محیط زیست قرار گیرد، با این حال این وعده ها آیا عملی هستند؟ در این رابطه مهم ترین اقدام اختصاص بودجه کافی است که برنامه ایجاد یک صندوق یک میلیارد دلاری توسط مدیران این شرکت کلید خورده است. همچنین با توجه به این امر که یک گروه تحقیقاتی در این زمینه مشغول به فعالیت است، به نظر می رسد که این وعده عملی خواهد بود، با این حال تا 10سال آینده زمان زیادی باقی است و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. درواقع به عقیده ساتیا نادلا، تنها راهکار حفظ محیط زیست، استفاده از تکنولوژی است.
مطلب مرتبط: 10 برند برتر در زمینه فعالیت سازگار با محیط زیست
همچنین با توجه به این امر که بیشترین میزان تولید کربن به شرکت ها و کارخانه ها اختصاص دارد، لازم است تا آنها بالاترین سطح اقدامات را انجام دهند. درواقع با استفاده از به روزترین تکنولوژی ها دیگر نیاز به بستن واحدهای تولیدی نبوده و می-توان به توسعه ای پایدار دست پیدا کرد، با این حال تکنولوژی چنین اقدام بزرگی، هنوز در دسترس مدیران مایکروسافت قرار نگرفته است و باید دید که تیم تحقیقاتی طی سال های آینده به چه نتایجی دست پیدا خواهد کرد. حمایت همه جانبه بیل گیتس از این طرح، از دیگر موارد مهم محسوب می شود.
نکته دیگری که در این رابطه باید مورد توجه قرار دهید این است که حتی امکان دارد برندهای دیگری نیز برای کمک به مایکروسافت، اقدام به همکاری کنند، با این حال اهمیت کار این شرکت به این خاطر است که در نخستین ماه از سال جدید، پیشگام یک جریان کاملا حیاتی شده است. به همین خاطر طی چند روز آینده باید شاهد خبرهایی در همین زمینه از سوی سایر برندها باشیم.