انتخاب تیترهای جنجالی استراتژی است که در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد. درواقع انتخاب موارد جنجالی این روزها در فضای اینترنت نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و شما نیز حتما با نمونه هایی از آن مواجه شده اید، با این حال تقریبا اکثر افراد از این روش، به بدترین نوع ممکن استفاده کرده و به همین خاطر صحبت کردن در این رابطه کاملا ضروری است.
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که میزان جذابیت این تیترها که در بسیاری از موارد مطابق حقیقت نبوده و بازی با کلمات محسوب می شوند، باعث خواهد شد تا تمایل افراد برای کلیک کردن بر روی صفحه و واردشدن به سایت مربوطه، افزایش چشمگیری را پیدا کند، با این حال این نکته را فراموش نکنید که اگر از تیترهای در اصطلاح زرد استفاده کنید، پس از مدتی اعتماد مخاطب را به صورت کامل از دست خواهید داد. به همین خاطر استفاده از این روش ابدا توصیه نمی شود، با این حال همچنان میتوانید به صورت اصولی، از این سیاست استفاده کنید،برای مثال آمارها حاکی از آن است که استفاده از اعداد، احتمال خوانده شدن محتوا را افزایش خواهد داد. نکته دیگری که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید از جامعه هدف خود آگاهی بالایی داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا تیترهای انتخابی، شانس تاثیرگذاری بالایی را داشته باشند. به همین خاطر در این رابطه یک توصیه کلی وجود نداشته و بهترین راهکار این است که از یک جامعهشناس، کمک بگیرید.
همچنین تحلیل اقدامات سایر برندها نیز در این رابطه کاملا کارساز خواهد بود. برای مثال میتوانید به تیترهای محبوب ترین محتواها نگاهی انداخته و دلایل موفقیت را مکتوب کنید. از این موارد برای بهبود اقدامات خود می توان استفاده کرد. همچنین فراموش نکنید که شما باید احساسات مخاطب را درگیر کنید. درواقع حتی بزرگنمایی در قالب شوخی نیز می تواند کارساز باشد، با این حال فراموش نکنید که همه این موارد، به ویژگی جامعه هدف شما بستگی دارد.
در نهایت توجه داشته باشید که سودمندبودن روش Clickbait یا تله کلیک، تنها به عملکرد شما بستگی خواهد داشت. به همین خاطر درست به مانند هر روش دیگری نمی توان آن را صرفا خوب و یا بد تلقی کرد.