در عرصه فعالیت هر برندی زمان های تاریک فرا می رسد. چنین زمان هایی برای هر کسب و کاری دشوار و سخت خواهد بود. شاید شما در این شرایط حتی به تسلیم شدن و فراموشی کامل دنیای کسب و کار نیز فکر کنید، اما این امر بهترین گزینه پیش روی شما نیست. اگر شما همیشه از دردسرهای کسب و کارتان فرار کنید، هیچ وقت فرصتی برای تبدیل شدن به برندی بزرگ نخواهید داشت.
سال 2021 بهترین سال برای کسب و کارها نیست. بسیاری از برندها هنوز از شرایط دشوار دوران کرونا رنج می برند بنابراین اگر شما به دنبال نجات کسب و کارتان از این شرایط و حتی کسب سود هستید، باید راهکارهای متفاوتی در مقایسه با رقبای تان در پیش گیرید.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ایده های مناسب برای نجات کسب و کارتان در شرایط پیچیده کنونی و کسب سود است. در ادامه برخی از مهمترین توصیه ها در این راستا را مرور خواهیم کرد.
ترسیم نقشه کسب و کار
شما برای رهایی از شرایط کنونی نیاز به یک نقشه دقیق دارید. شما در واقع باید بدانید کسب و کارتان در چه وضعیتی قرار دارد و چه امکاناتی برای توسعه اش دارید. در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: راه نجات کسب و کارهای کوچک در شرایط کرونایی
برخی از برندها در شرایط دشوار اقدام به ادامه فعالیت حتی در شرایط سخت و پیچیده می کنند. این امر شاید در نگاه نخست بهترین گزینه ممکن به نظر برسد، اما امکانی برای کسب سود فراهم نمی کند. اگر شما هیچ اطلاعی از توانایی های کسب و کارتان ندارید، باید در تهیه نقشه ای دقیق برای برندتان به این نکته نیز توجه نشان دهید.
بسیاری از برندها برای ترسیم نقشه ای دقیق از کسب و کارشان مسیر بسیار طولانی ای را طی می کنند. نکته مهم در این میان امکان الگوبرداری از برندهای بزرگ به سادگی هرچه تمام تر است. پس با این کار مسیر نجات کسب و کارتان را ساده تر از هر زمان دیگری نمایید.
به جای استخدام به فکر مهارت افزایی باشید
بی شک در شرایط مالی پیچیده امکان همکاری با نیروی کار تازه از بین می رود. برخی از برندها حتی نیاز به تعدیل نیرو در چنین شرایطی نیز پیدا می کنند. یکی از توصیه های مهم در این شرایط تلاش برای مهارت افزایی کارمندان به جای استخدام نیروی کار تازه است.
اگر شما در وضعیت بحرانی و بودجه های اندک اقدام به استخدام نیروی تازه نمایید، به احتمال فراوان شانسی برای توسعه کسب و کارتان نخواهید داشت. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشته و حتی باعث ورشکستگی شان نیز می شود بنابراین بهترین توصیه در این میان تلاش برای اکتفا به تعداد نیروی کار در دسترس برند است.
پیدا کردن سرمایه گذار تازه
همکاری با سرمایه گذارهای تازه در شرایط بحرانی بسیار سخت است، اما برندها چارهای به جز پیدا کردن سرمایه گذارهای مطمئن برای عبور از شرایط بحرانی شان ندارند بنابراین اگر شما در زمینه تعامل با سرمایه گذارها دارای مهارت بالایی هستید، باید هرچه زودتر از مهارت تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها استفاده کرده و کسب و کارتان را نجات دهید.
کاهش هزینه ها
کسب و کارها در شرایط بحرانی باید بیش از هر زمان دیگری به فکر صرفه جویی در هزینه های شان باشند. در غیر این صورت شرایط بسیار سخت و دشواری برای بهبود وضعیت شان خواهند داشت. کسب سود در شرایط بحرانی نیازمند کاهش هزینه ها و پخش کردن مسئولیت های افراد قبلی شرکت در میان تعداد محدود کارمندان باقی مانده است.
مطلب مرتبط: نجات کسب و کار با اعمال تغییرات پایدار
بدون تردید استراتژی های کاهش هزینه بار مضاعفی بر روی دوش شما و کارمندان تان می گذارد. نکته مهم در این میان تلاش برای بیان ماهیت کوتاه مدت اجرای چنین استراتژی هایی است. در غیر این صورت شما اعتبارتان در میان همکاران را از دست خواهید داد و خیلی زود کسب و کارتان با مشکلات جدی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه می شود.
نجات کسب و کار در شرایط دشوار و بحرانی بسیار سخت است. ما در این مقاله برخی از ایده های مناسب برای نجات برند و کسب سود را مرور کردیم. شما با استفاده از چنین ایده هایی امکان بهبود شرایط برندتان بدون نیاز به دردسرهای زیاد را خواهید داشت.