ساعت های کاری غیرمنعطف برای بسیاری از کارمندان به مثابه از بین رفتن توانایی کار خلاقانه است. امروزه بسیاری از برندهای بزرگ دیگر از شیوه ساعت های کاری خشک و غیرمنعطف عبور کرده اند. البته هنوز هم برندها و شرکت هایی هستند که ساعت های کاری سفت و سخت خودشان را دارند. اگر شما به عنوان کارمند یا مدیر میانی یک شرکت مایل به ایجاد تغییراتی در ساعت های کاری تان هستید، باید خیلی روشن و واضح آن را با مدیران ارشد در میان بگذارید. البته بهره گیری از چند تکنیک طلایی در این میان می تواند برای شما بسیار مفید باشد. این امر شانس تان در بازار را به طور چشمگیری توسعه داده و شرایط تان را نیز بهینه سازی خواهد کرد.
هدف اصلی در این مقاله کمک به کارمندان و مدیران میانی برای مذاکره با مدیران ارشد یک شرکت برای استفاده از ساعت های کاری انعطاف پذیر است. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در این میان برای استفاده از یک زمان بندی منعطف در عرصه کسب و کار به شدت افزایش دهد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این میان را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد.
مطلب مرتبط: همه آن چیزی که باید در رابطه با ساعت کاری شناور بدانیم
جست و جوی فرصت ها در جدول زمان بندی شرکت
برخی از کسب و کارها به طور پیشفرض برخی از موقعیت های کار با ساعت های انعطاف پذیر را مد نظر قرار دادهاند. در این صورت شما می توانید با چک کردن برنامه کاری برندتان به طور مداوم اقدام به بهره گیری از نکات مثبت آن کنید. بیشک این امر در ابتدا سخت به نظر می رسد، اما اگر شما برنامه ریزی دقیق را در ذهن داشته باشید، آن وقت دیگر کارتان چندان سخت نخواهد بود. این امر می تواند برای شما مزایای بسیار متنوعی داشته باشد. به علاوه، دیگر لازم نیست ساعت های متوالی مزایای شیوه کار انعطاف پذیر را برای مدیران ارشد یک برند توضیح دهید.
بیان اهمیت ساعت کاری منعطف
بسیاری از برندها برای فعالیت به طور منعطف شرایط خاصی دارند. این امر به طور معمول از سوی مدیران ارشد شرکت اعلام می شود. در این صورت شما باید نظر آنها را نسبت به مزایای ساعت های کاری منعطف جلب کنید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا نکرده و وضعیت تان نیز به طور مداوم بدتر شود.
بسیاری از مدیران در صورتی که مزایای یک استراتژی را به طور روشن مشاهده کنند، با آن مشکل زیادی نخواهند داشت. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی این دسته از افراد با راهکارهای بسیار ساده و خودمانی است. بنابراین شما نباید در بحث تان از عبارت های پیچیده استفاده کنید. سعی کنید مانند یک گفت و گوی دوستانه کار را پیش ببرید تا در آخر همه متوجه منظورتان شوند. نکته مهم اینکه اگر شما منظورتان را به طور درست بیان نکنید، شاید هرگز کسی متوجه حرفه ای تان به بهترین شکل ممکن نشود. در این صورت احتمال اینکه مدیران تمایلی برای فعالیت شما در قالب ساعت های کاری متفاوت نشان دهند، بسیار کم خواهد بود.
مطلب مرتبط: چگونه از فشار 60 ساعت کار در هفته خارج شویم
واقعیت ها را بگویید
بیان واقعیت ها درباره ساعت های کاری امر بسیار مهمی محسوب می شود. این نکته به شما برای همکاری بسیار خوب و بی دردسر با مدیران ارشد کمک می کند. بسیاری از افراد وقتی یک درخواست مهم از مسئولان برند دارند، به طور معمول اقدام به بیان غیرواقعی ماجرا می کنند. این امر می تواند اغراق در مزایای یک استراتژی یک امر موردنظرشان باشد. شاید در ابتدا شما با چنین رهیافتی موفق به جلب نظر مساعد مدیران ارشد شوید، اما خیلی زود اعتبار شما در میان آنها از بین می رود. آن وقت دیگر با هیچ راهکاری امکان بازیابی اعتبار از دست رفته تان را نخواهید داشت. این امر می تواند برای شما بسیار گران تمام شود. پس لطفا همیشه واقعیت ها را به طور شفاف با مدیران در میان بگذارید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای جلب نظر مساعد مدیران ارشد برای مدت زمانی طولانی می دهد.