انجام امور تحقیقاتی به یکی از بخش های بسیار مهم برای تمامی برندها تبدیل شده است. اگرچه چنین سمتی در برندهای مختلف وجود داشته است، با این حال مایکروسافت برای نخستین بار این سمت را وارد عرصه تکنولوژی کرده است. این امر بیانگر آن است که این شرکت آیندهنگری خوبی را برای انجام تحقیقات گسترده دارد. به همین خاطر باید به زودی شاهد دستاوردهای مختلف آن باشیم. درواقع برطبق یک نظریه برندها نمی توانند صرفا با تکیه بر عرصه کاری خود، در آینده نیز باقی بمانند. درواقع تاریخ پر است از شرکت هایی که به دلیل یک اتفاق پیشبینی نشده، به صورت کامل از بازار کنار رفته اند.
به همین خاطر ایجاد توانایی برای انجام کارهای بیشتر به وسیله تحقیقات گسترده و سازماندهی شده، میتواند موفقیت مایکروسافت در آینده را تضمین کند. برای این سمت نیز اریک هورویتز انتخاب شده است که اگرچه در عرصه فناوری چهره شناخته شده ای محسوب نمی شود، با این حال با بیش از دو دهه همکاری با شرکت و حضور در بسیاری از طرح ها و فعالیت به عنوان یکی از محققین اصلی مایکروسافت، به نظر گزینه بسیار مناسبی است. اگرچه وی در صفحه لینکدین خود انتصاب به این مقام را عنوان کرده است، با این حال توضیحاتی از اقداماتی که قرار است انجام دهد، ارائه نداده و برای کسب اطلاعات بیشتر، باید حداقل یک هفته صبر کرد. درواقع هنوز مشخص نیست که وی در چه حوزه هایی قرار است اقدامات تحقیقاتی داشته باشد.