افزایش تعداد مشتریان یک برند نقطه پایان در بهبود وضعیتش محسوب نمی شود. وقتی شما در کسب و کارتان با مشتریان بیشتر سر و کار داشته باشید، تازه اول دردسرهای تان خواهد بود. بسیاری از کارآفرینان در فرآیند توسعه کسب و کار به دلیل عدم آشنایی با وظایف جدیدشان به دردسر می افتند. همچنین برخی دیگر از کارآفرینان نیز هرگز فرصت مناسب برای توسعه کسب و کارشان را پیدا نمی کنند.
اینکه شما چطور باید کسب و کارتان را پیش از اینکه خیلی دیر شود توسعه دهید، پرسشی اساسی در عرصه کارآفرینی است. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات کاربردی برای تاثیرگذاری بهتر بر روی فرآیند توسعه کسب و کار در زمان درست است. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد بررسی قرار می دهیم.
احتیاط را رعایت کنید
وقتی شما در آستانه تجربه یک رشد سریع برای کسب و کارتان هستید، باید نهایت احتیاط را رعایت نمایید. برخی از برندها در چنین شرایطی حتی اندک احتیاط قبلی شان را هم به طور کامل کنار می گذارند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت. با این حساب شما باید برخلاف دیگر برندها عمل کنید تا شانسی برای ادامه فعالیت در بازار داشته باشید.
مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار با دستیار مجازی
توصیه اساسی ما در این بخش استفاده از توصیه های کارشناس های حرفه ای به هنگام تجربه رشد سریع در کسب و کارتان است. چنین رشدی می تواند دلایل بسیار متنوعی داشته باشد. اگر شما به خوبی نسبت به دلایل این اتفاق آگاهی نداشته باشید، هر لحظه امکان مواجهه با مشکلات اساسی در کسب و کارتان وجود دارد.
توسعه کسب و کار در هر شرایطی در صورتی که احتیاط را به همراه داشته باشد، امکان موفقیت و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهد داشت، در غیر این صورت به سرعت تمام شده و شما را در شرایط خطرناکی قرار می دهد.
ریشه یابی شکست ها
شما برای اینکه کسب و کارتان را در مدت زمانی اندک توسعه دهید، باید به دنبال ریشه شکست های قبلی تان باشید. بسیاری از برندها در این میان هرگز به دلیل شکست های شان فکر نمی کنند. درست به همین خاطر به طور مداوم در یک نقطه ثابت از بازار باقی می مانند. با این حساب شما در صورت تحلیل درست دلیل شکست تان در بازار به خوبی امکان تعییر روند تاثیرگذاری بر روی مشتریان را خواهید داشت.
نکته مهم اینکه مشتریان اغلب اوقات از برندهایی که به سرعت اشتباهات شان را تحلیل کرده و در صدد جبران شان هستند، استقبال می کنند. به این ترتیب شما به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را خواهید داشت.
اگر شما در کسب و کارتان دردسرهای زیادی برای شناسایی ریشه ها و تحلیل دلایل شکست تان دارید، یک راهکار جایگزین همکاری با برخی از کارشناس ها یا موسسه های حرفه ای در این زمینه است. شاید این امر هزینه بیشتری برای شما به همراه داشته باشد، اما از نظرات و تحلیل های دقیق و حرفه ای بهره مند خواهید شد.
امروزه کارمندان هر شرکت اطلاعات بسیار مهمی درباره دلایل شکست شرکت ها دارند. این امر به دلیل ارتباط نزدیک آنها با مشتریان و مشاهده دقیق روند پیگیری امور است. بنابراین شما برای آگاهی از دلایل شکست های قبلی تان می توانید بدون دردسر سراغ کارمندان تان بروید.
تعهد به ارزش های اصلی برند
اگر شما هر روز یک ارزش تازه برای برندتان تعریف کنید، دیگر هیچ شانسی برای رسیدگی به ارزش های قبلی تان نخواهید داشت. برخی از برندها به طور مداوم ارزش های تازه برای کسب و کار خود تعریف می کنند و در نهایت به هیچ کدام هم عمل نمی کنند. این امر موجب بدبینی مشتریان به کسب و کار آنها خواهد شد.
مطلب مرتبط: درس هایی از گوگل برای توسعه کسب و کار
توصیه ما برای شما در فرآیند توسعه سریع کسب و کار تعهد به ارزش های برند و تلاش برای حفظ و تحقق شان به بهترین شکل ممکن است. اگر شما این نکته مهم را مدنظر قرار دهید، بسیاری از مشکلات تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان حل شده و به خوبی امکان پیگیری روند توسعه سریع برندتان را خواهید داشت.