داستان های مختلف درباره کارآفرینانی که حتی تا 16 ساعت در روز نیز کار می کنند، هنوز برای بسیاری از مردم کاملا واقعی به نظر می رسد. کار پرفشار شاید از نظر توسعه کسب و کار ایده موفقی محسوب شود، اما از نظر تاثیر بر سلامتی کارآفرینان و وضعیت زندگی شخصی شان همراه با نتایج مخربی خواهد بود. درست به همین خاطر کارآفرینان به دنبال دستیارهای حرفه ای و کاربلد برای رهایی از ساعت های کار طولانی هستند.
اگر شما هم به دنبال یک دستیار حرفه ای هستید، شاید دیگر لازم به جست وجو در میان رزومه های مختلف نباشد. دلیل این امر ظهور دستیارهای مجازی است. شما با استفاده از دستیارهای مجازی امکان پیگیری بسیاری از امور مربوط به کسب و کارتان با هوش مصنوعی آنها و بدون نیاز به دخالت مستقیم را خواهید داشت. دوره کار طولانی در عرصه کارآفرینی و احساس شباهت به استیو جابز یا ایلان ماسک دیگر به پایان رسیده است. شما اکنون باید در تلاش برای استفاده از دستیارهای مجازی به منظور پیشبرد هرچه بهتر امور باشید، در غیر این صورت از رقبای تان عقب خواهید ماند.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم در رابطه با استفاده از دستیارهای هوشمند در عرصه کسب و کار است. اگر شما هم نسبت به استفاده از چنین ابزارهایی تمایل دارید، اما نمیدانید چطور باید کارتان را شروع کنید، این مقاله مخصوص شماست. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار با 6 ایده ساده
تعیین دقیق فرآیندها و ایجاد اسناد کاربردی
شما برای اینکه به بهترین شکل ممکن از دستیارهای مجازی استفاده نمایید، باید اول از همه فرآیند دقیق پیش روی تان را مشخص سازید. بدون تردید دستیارهای مجازی مانند انسان ها امکان کار در یک محیط شلخته را ندارند. بنابراین شما باید فرآیندهای منظمی را پیش روی این ابزارها قرار دهید، در غیر این صورت شاید تجربه مطلوبی از کار با این ابزارها پیدا نکنید.
پس از اینکه فرآیندهای کاری که دستیارهای مجازی باید ساماندهی کنند، مشخص گردید باید به سراغ تهیه اسناد مختلف بروید. این امر امکان دریافت خروجی کار دستیارهای مجازی در قالب اسناد طبقه بندی شده را فراهم می کند. بنابراین شما دیگر مشکلی از نظر تاثیرگذاری بر روی سرعت عمل کسب و کارتان نخواهید داشت. بسیاری از برندها به مطالعه اسناد به عنوان خروجی کار کارمندان شان عادت ندارند. با این حساب استفاده از دستیارهای مجازی نوعی تحول در زمینه فعالیت کسب و کار شما محسوب می شود.
شناسایی مهمترین کارها
مهمترین کارهایی که شما باید به دستیارهای مجازی تان واگذار کنید، کدامند؟ این پرسش اهمیت بسیار زیادی برای تعیین وضعیت کسب و کار شما خواهد داشت. با این حساب باید به طور دقیق بدان پاسخ دهید. بسیاری از برندها به سراغ ابزارهای کمکی در زمینه کسب و کار می روند، اما به دلیل تعیین نکردن بخش هایی که باید از کمک ابزارهای حرفه ای استفاده کرد در عمل هیچ بهره ای از آنها نمی برند.
بهترین انتخاب در این راستا تاکید بر روی کارهایی است که در عین سادگی زمان زیادی از کارآفرینان می گیرد. این امور به طور معمول بخش قابل ملاحظه ای از زمان تیم های کاری را به خودش اختصاص می دهد. اگر چنین کارهایی مثل، بارگذاری محتوای در شبکه های اجتماعی یا پاسخگویی سریع به مشتریان در قالب ربات چت به طور سریع و از سوی ابزارهای مجازی صورت گیرد، شما به عنوان کارآفرین زمان بسیار زیادی برای کارهای مهم ترتان خواهید داشت.
پیدا کردن دستیار
پس از اینکه شما دو مرحله اولیه را پشت سر گذاشتید، نوبت به انتخاب دستیار مجازی می رسد. این مرحله باید براساس سطح نیاز شما به ابزارهای مختلف صورت گیرد، در غیر این صورت شاید ابزاری نامناسب برای کسب و کارتان انتخاب نمایید.
مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار در زمان های دشوار
یکی از دستیارهای مجازی مناسب برای کسب و کارها UpWork نام دارد. این ابزار به طور ویژه ای برای کارآفرینان مستقل طراحی شده است. بنابراین شما با استفاده از چنین ابزاری به طور قابل ملاحظه ای نیازتان به استخدام یک کارمند در شرایط فعالیت به عنوان کارآفرین مستقل را کاهش خواهید داد.
خوشبختانه امروزه ابزارهای بسیار زیادی در دسترس برندها قرار دارد. با این حساب شما مشکلی در راستای انتخاب یک دستیار مناسب نخواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید یک جست وجوی دقیق در بازار و سپس انتخاب ابزار براساس سطح نیازتان است.