شنبه, ۱ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sat, 21 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

کارآفرینان کلا دو دسته هستند؛ آنهایی که صبح را با انرژی بی نهایت زیاد شروع کرده و آنهایی که هر روز صبح با کلنجار فراوان سر کار حاضر می شوند. اگر از دسته اول باشید، احتمالا تماشای سختی هایی که دیگران درباره حضور در محل کار بیان می کنند، حسابی حیرت زده تان خواهد کرد. خب مگر می شود فعالیت کاری تا این اندازه سخت و تحمل ناپذیر باشد؟ جواب ما به این سوال مثبت است؛ البته در صورتی که خبری از امنیت روانی در محل کارتان نباشد.

هیچ ‏کس دوست ندارد روزی هشت ساعت یا حتی بیشتر را در محیطی پر از استرس و فشار روانی سر کند. شما را نمی دانم، ولی من که در چنین شرایطی خودم را به آب و آتش می زنم تا از آن محل کار فرار کنم. متاسفانه همیشه اوضاع آنطور که ما انتظار داریم، جلو نمی رود. به همین خاطر معمولا فشار روانی زیادی در محیط کار به اعضا منتقل می شود. به طوری که بعد از مدت زمانی کوتاه تک تک کارمندان دنبال شغل تازه ای می روند. 

بحث امنیت روانی در محل کار برای خیلی از مدیران هنوز آنطور که باید جا نیفتاده است. اگر شما هم فکر می کنید این بحث کاربرد زیادی در دنیای کسب و کار ندارد، این مقاله مخصوص شماست. ما در ادامه قصد داریم مزایای تامین حداقل امنیت روانی در محیط کار را بررسی کنیم. در کنار این بحث شما با شیوه های ارتقای امنیت روانی نیز آشنا خواهید شد. اینطوری دفتر شرکت به جای اینکه رینگ بوکس یا محل دعواهای بی پایان باشد، تبدیل به محیطی امن برای توسعه کسب و کار خواهد شد. 

امنیت روانی در محیط کار: یک تعریف ساده

امنیت روانی در محیط کار: یک تعریف ساده

اول از همه باید درباره امنیت روانی صحبت کنیم. از نظر روانشناس ها این مفهوم به احساس حضور در محیطی امن اشاره دارد. وقتی وارد عرصه کارآفرینی می شویم، امنیت روانی شکل تازه ای به خودش می گیرد. بر این اساس محل کاری از نظر روانی امن محسوب می شود که احساس آرامش به کارمندان داده و انگیزه شان برای ابراز انواع ایده ها یا حتی اعتراض شان نسبت به نحوه مدیریت شرکت را افزایش دهد. 

مطلب مرتبط: چرا امنیت روانی در محل کار مهم است؟

اگر شما در محیط کار همیشه نسبت به بیان ایده های تان احساس شرمساری دارید، در محل کار هیچ خبری از امنیت روانی نیست. این مشکل برای خیلی از کارآفرینان و کارمندان در سراسر دنیا روی می دهد. به همین خاطر اغلب مدیران کارکشته دنبال روش هایی برای ارتقای امنیت روانی در محل کار هستند. شما در این مقاله یاد می گیرید چطور این مفهوم کلیدی را در دفتر شرکت تان توسعه دهید. البته قبل از آن باید برخی از مزایای امنیت روانی را مرور کنیم. خب اگر این مفهوم هیچ مزیت یا سودی برای کسب و کارها نداشته باشد، اصلا چرا باید سراغش رفت؟

امنیت روانی در بوته آزمایش: مروری بر مزایا!

ما در روزنامه فرصت امروز همیشه قبل از اینکه دست به کار شویم، مزایای یک استراتژی یا مفهوم را زیر ذره بین می بریم. اینطوری دست کم خیال شما بابت وقتی که صرف یادگیری نکات مقاله مان می کنید، راحت خواهد شد. اجازه دهید بدون هیچ مقدمه چینی اضافه ای یک راست برویم سر اصل مطلب. این شما و این هم مزایای تامین امنیت روانی در محل کار.

ارتباط باز و معنادار

شرکتی را در نظر بگیرید که در دفتر مرکزی اش هیچ ‏کس با دیگری همکلام نمی شود. انگار که هر کسی در این دفتر برای خودش کار می کند. شاید فکر کنید چنین اتفاقی از نظر فضای آرام شرکت بی نهایت جذاب خواهد بود. خب در این صورت باید نیمه تاریک ماجرا را هم نشان تان دهیم. 

حضور در محل کاری که هیچ ‏کس کاری به کار دیگران ندارد، خیلی زود آدم را با مشکلات اساسی رو به رو خواهد کرد. اول از همه کارمندان در چنین فضایی زود حوصله شان سر می رود. هرچه باشد گپ و گفت های بین کار خودش نقش زیادی در تقویت روحیه دارد. به علاوه، کارآفرینی یا توسعه کسب و کار اصلا شباهتی به بازی های انفرادی ندارد. بنابراین شما بدون همکاری دیگران هیچ فرصتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان نخواهید داشت. درست به همین خاطر خیلی از کسب و کارها هنوز کارشان را در بازار شروع نکرده با شکست های بزرگ رو به رو می شوند. 

کاهش نرخ ریزش کارمندان

کاهش نرخ ریزش کارمندان

آیا تا حالا برای تان پیش آمده به هر قیمتی دنبال کار تازه ای باشید؟ آدم ها معمولا فکر می کنند افراد بیکار در به در دنبال شغل تازه هستند. با این حال کم نیستند کسانی که موقعیت سازمانی خوبی در یک شرکت دارند، اما همیشه نیم نگاهی به فرصت های شغلی تازه دارند. یکی از دلایل این اتفاق عدم توجه مدیران ارشد یک برند به امنیت روانی در شرکت شان است. اینطوری بعد از مدت زمانی کوتاه تک تک اعضا به امید یافتن فضای کاری بهتر سراغ شغل های تازه خواهند رفت. 

سناریو بالا وقتی پیچیده می شود که شرکت ها نیروی کار متخصص و باتجربه شان را به راحتی از دست می دهند. شما حتی اگر قراردادهای طولانی مدت نیز با نیروی کار حرفه ای تان بسته باشید، باز هم وقتی آنها هوس جدایی کنند، شانس زیادی برای نگه داشتن شان نخواهید داشت. 

یکی از مزایای مهم امنیت روانی در محل کار کاهش نرخ ریزش کارمندان است. احتمالا این مفهوم برای شما تازگی زیادی دارد. خب تا حالا اغلب مردم دنبال روش هایی برای کاهش نرخ ریزش مشتریان بوده اند، مگر نه؟

از آنجایی که یافتن کارمندان حرفه ای حتی از مشتریان وفادار هم سخت تر است، شما نباید آنها را به راحتی از دست بدهید؛ چراکه در ادامه مسیر کارآفرینی با کلی مشکل گوناگون رو به رو شده و دیگر شانسی برای اثرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا نخواهید کرد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز تامین امنیت روانی را یکی از نکات کلیدی می دانیم. اینطوری شما شانس بی نهایت بیشتری برای فعالیت بهتر در بازار خواهید داشت. 

افزایش نوآوری در شرکت

کارمندانی که آزادانه در ساختار شرکت نظرات و ایده های شان را بیان می کنند، همیشه وضعیت بهتری از نظر خلاقیت دارند. خب تا وقتی گوش شنوایی برای حرف های آدم نباشد، اصلا حوصله خلاقیت یا نوآوری را نخواهیم داشت. این وضعیت در شرکت هایی که استراتژی مشخصی در زمینه افزایش امنیت روانی دارند، کاملا برعکس است. 

مطلب مرتبط: سه روش برای تحقق سلامت جسمی و روانی بهتر در محیط کار

احتمالا شما هم بارها و بارها به کارمندان برندهایی مثل گوگل نگاه کرده اید و سرزندگی شان حسابی حیرت زده تان کرده است. یکی از دلایل اصلی این رفتار از سوی کارمندان برندهای بزرگ فضای بی نهایت امن سازمانی از نظر روانی است. شما را نمی دانم، ولی من که حاضرم برای تجربه چنین محیط کاری حتی قید دستمزد را نیز به کلی بزنم!

تقویت ذهنیت حل مسئله

زندگی به طور کلی پیرامون حل مسائل مختلف جریان دارد. کسب و کارها در این میان برای حل ساده تر مشکلات و مسائل مردم پا به عرصه می گذارند. با این دست فرمان هر برندی که راهکارهای بهتری برای حل مشکلات مشتریان داشته باشد، محبوبیت بالاتری در بازار خواهد داشت. 

فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید وقتی کارمندان از نظر روحی و روانی خیال شان راحت باشد، بیشتر دنبال حل مسائل و مشکلات مشتریان خواهند رفت، مگر نه؟ خب در این صورت ماموریت ویژه شما مثل روز روشن خواهد بود. فقط باید تلاش تان برای بهبود وضعیت امنیت روانی در شرکت را دست کم نگیرید. اینطوری بدون هیچ هزینه عجیب یا سرسام آوری امکان تعامل با کارمندان و افزایش سود نهایی شرکت را خواهید داشت. 

جذب کارمندان بهتر

ارتقای امنیت روانی در محیط کار

همه مدیران عاشق همکاری با کارمندانی متخصص و دارای تجربه بالا هستند. با این حال در عمل فقط تعداد اندکی از کارآفرینان فرصت جذب استعدادهای برجسته بازار را پیدا می کنند. کافی است برای چند دقیقه هم که شده خودتان را جای یک کارآفرین جوان قرار دهید. بی شک همکاری با برندهای بزرگ بازار یا مدیران شناخته شده هوش از کله آدم می برد. بنابراین جایی برای برندهای عادی یا کوچک باقی نمی ماند. در چنین شرایطی شما باید حسابی بازار را زیر و رو کنید تا بلکه یکی دو تا کارمند نسبتا ماهر گیرتان بیاید. 

معجزه ای که امنیت روانی در این بخش برای شما انجام می دهد، جذب نیروی کار متخصص از سراسر دنیاست. باور کنید یا نه، این روزها دورکاری دیگر بدل به گزینه ای جذاب برای کارآفرینان شده است. با این حساب شما می توانید با فراهم سازی محیطی مناسب اقدام به همکاری با افراد متخصص در سراسر دنیا کنید. به علاوه، اگر تعریف ‏های زیادی از محیط کاری شرکت تان شده باشد، کارمندان حتی انگیزه کافی برای نقل مکان را هم پیدا خواهند کرد. خب مگر یک کارآفرین به غیر از مجموعه‏ ای از کارمندان با استعداد و کاردرست برای موفقیت در بازار به چه چیز دیگری نیاز دارد؟

ارتقای امنیت روانی در محیط کار

بعد از اینکه با مزایای امنیت روانی در محل کار آشنا شدید، نوبتی هم باشد باید به شیوه اجرای این استراتژی مهم در عمل اشاره کنیم. تا اینجای کار شما همه پیش نیازهای لازم برای اطمینان از تاثیرگذاری استراتژی مورد بحث مان را مرور کرده اید. الان دیگر وقت عمل فرا رسیده است!

ما در این بخش مجموعه‏ ای از تکنیک های ساده و بی دردسر را پیش روی تان قرار خواهیم داد. اینطوری بدون نیاز به مهارت قبلی امکان توسعه امنیت روانی در محل کار را پیدا می کنید. یادتان باشد، شما برای این کار باید دست کم مقداری قدرت اجرایی داشته باشید. وگرنه چنین تکنیک هایی هرگز عملی نخواهند شد. پس اگر در مدیریت شرکت با افراد دیگری شریک هستید، بد نیست آنها را هم در جریان جزییات کار قرار دهید. 

ترغیب کارمندان برای بیان نظرشان

ترغیب کارمندان برای بیان نظرشان

تا حالا چند بار داوطلبانه میان کارمندان رفته و به حرف شان گوش داده اید؟ معمولا کمتر مدیری در دنیای امروز قید دغدغه های روزمره اش را می زند تا پای حرف کارمندانش بنشیند. در چنین شرایطی کارمندان روز به روز فاصله بیشتری میان خود و تیم مدیریتی احساس خواهند کرد. به علاوه، امنیت روانی نیز با یک سقوط آزاد تمام عیار رو به رو می شود. 

بی شک کابوس بالا برای هر کارمندی دلیل موجه به منظور یافتن کار تازه محسوب می شود. در این میان اگر دوست دارید ورق را به سود شرکت تان برگردانید، باید کارمندان را به گفت وگوی بیشتر دعوت کنید. البته این کار به تنهایی دردی از شما دوا نمی کند، بلکه باید یک جفت گوش شنوا نیز داشته باشید.

گاهی اوقات مدیران خیلی خوب به حرف کارمندان گوش می دهد، اما وقتی نوبت به اجرای ایده های شان می رسد، همه چیز را فراموش می کنند. انگار که صرف گوش دادن به حرف دیگران کافی خواهد بود. این در حالی است که کارمندان وقتی نظرات شان را در محیطی صمیمانه با شما در میان می گذارند، انتظار اقدامی عملی دارند. 

توصیه ما در این بخش کاملا رُک و پوست کنده است. شما باید بعد از شنیدن صحبت های کارمندان تان اقدامی حساب شده برای بهبود اوضاع شرکت کنید. حتی اگر ایده آنها عملی نیست، دست کم باید توضیحی دقیق درباره دلیل صرف نظرتان ارائه کنید. وگرنه دلخوری های کوچک ناگهان امنیت روانی شرکت را به بازی می گیرد!

مطلب مرتبط: حفظ سلامت روانی کارمندان با 5 اقدام ساده

معرفی منابع مناسب

تقویت امنیت روانی کاری نیست که کارآفرینان به تنهایی انجام دهند. گاهی اوقات برخی از نگرانی ها یا دغدغه های کارمندان مربوط به نظریه ها یا بحث های عمیق روانشناختی است. در این صورت شما به تنهایی کمکی از دست تان برنمی آید. 

شاید فکر کنید در چنین شرایطی دیگر اوضاع شرکت حسابی به هم ریخته و هیچ راهی برای نجات کسب و کارتان نیست. خب در این صورت باید یکی دیگر از فرمول های طلایی مان در روزنامه فرصت امروز را رو کنیم. شاید شما یک روانشناس متخصص نباشید اما معرفی مراکز تخصصی یا حتی منابع مناسب به کارمندان کار سختی نیست. 

این روزها کلی کانال تخصصی در یوتیوب به چشم می خورد که بحث های روانشناختی را به زبانی ساده تحویل کاربران می دهد. به علاوه، کلی مراکز روانشناسی نیز به طور تخصصی به همکاری با کسب و کارها می پردازند. اگر بودجه تان اجازه می دهد، بد نیست یک روانشناس صنعتی برای شرکت تان استخدام کنید؛ در غیر این صورت معرفی مراکز مناسب به اعضای شرکت یکی از بهترین ایده ها برای ارتقای امنیت روانی خواهد بود. اینطوری دست کم سیگنال بزرگی مبنی بر اهمیت سلامت روانی کارمندان به آنها خواهید داد. 

تقویت فضای انتقاد

تقویت فضای انتقاد

میانه تان با انتقاد از کارتان چطور است؟ برخی از مدیران به محض اینکه کوچک ترین انتقادی به گوش شان برسد، زمین و زمان را به هم می ریزند. انگار که انتقاد از کارشان گناهی بزرگ و نابخشودنی است. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم انتقاد درست زمینه توسعه کسب و کارها را فراهم می کند. قبول دارم این ادعا کمی عجیب به نظر می رسد. پس اجازه دهید با یک مثال کلیدی بحث را روشن کنیم.

سرمربی فوتبالی را در نظر بگیرید که همیشه تیم را مطابق میل خودش می چیند و کاری به حرف های دیگران ندارد. شاید یکی دو فصل سرمربی قصه مان با ایده های خودش تیم را به سوی قهرمانی ببرد اما از یکجا به بعد تاکتیک هایش از مد افتاده خواهد شد. آن وقت هر چقدر هم روی استراتژی خودش پافشاری کند، چیزی جز شکست نصیبش نخواهد شد. حالا اگر این سرمربی کمی به حرف اعضای کادر فنی یا حتی بازیکنان گوش دهد، احتمالا ایده های خوبی برای موفقیت بیشتر در لیگ یا بقیه جام ها نصیبش خواهد شد. 

اگر شما از آن دست مدیرانی هستید که کارمندان را فقط برای بیگاری می خواهید، دیر یا زود نسخه برندتان پیچیده خواهد شد. راستش را بخواهید، کارمندان این روزها از نظر دسترسی به اطلاعات همپای مدیران جلو می روند. پس بد نیست هرچند وقت یکبار از نظرات یا انتقادات شان برای بهبود کارتان استفاده کنید. این نکته چیزی از سختی قبول انتقادات کم نمی کند، با این حال مسیری مناسب برای توسعه پایدار برند پیش روی تان قرار می دهد. فکر می کنم تحمل برخی از انتقادات ساده در ازای توسعه همیشگی شرکت خیلی ایده بدی نباشد، مگر نه؟

گاهی اوقات استفاده از دورهمی های صمیمانه برای بررسی انتقادات مختلف ایده بی نهایت جذابی به نظر می رسد. در چنین جلساتی به طور خودکار امنیت روانی کارمندان تقویت خواهد شد. خب وقتی کارمندی اوضاع را برای بیان انتقادات مختلف مساعد می بیند، دیگر دلهره ای برای حضور در شرکت نخواهد داشت. اگر نظر ما را بخواهید، در این شرایط فعالیت کاری بیشتر تبدیل به نوعی تفریح می شود؛ تفریحی که هیچ ‏کس دوست ندارد حتی یک روز از دستش بدهد.
 
قدردانی از کارمندان برای تلاش شان

قدردانی از کارمندان برای تلاش شان

به نظر شما فعالیت کاری وظیفه کارمندان است؟ خب در این صورت شما دقیقا طبق قانون جلو می روید. منتها گاهی اوقات عملکردهای خارق العاده از سوی کارمندان واقعا فراتر از تعهدات حقوقی شان به شرکت است. در این صورت مدیران باهوش همیشه از کارمندان قدردانی خواهند کرد. 

شاید فکر کنید قدردانی از کارمندان خیلی هم کار عجیبی نیست. خب در این صورت باید آستین ها را بالا زده و از همین امروز این تکنیک را اجرا کنید؛ چراکه قدردانی و تشکر از زحمات کارمندان نقش مهمی در بهبود امنیت روانی شان خواهد داشت. اینطوری به مرور زمان شما از نظر استاندارد امنیت روانی در محل کار در جایگاه بالایی قرار خواهید گرفت. 

بسیاری از بنگاه های تجاری اصلا میانه خوبی با قدردانی از کارمندان ندارند. به نظر مدیران چنین بنگاه هایی همیشه باید سر کارمندان را شلوغ نگه داشت. به طوری که فرصت نفس کشیدن هم نداشته باشند. بی شک در چنین شرایطی نه تنها فضایی برای امنیت روانی باقی نمی ماند، بلکه کیفیت کاری اعضای شرکت هم با سر سقوط خواهد کرد. خب هرچه باشد آدم ها که مثل ربات بی وقفه و بدون استراحت کار نمی کنند!

مطلب مرتبط: 8 توصیه روانشناس ها برای افزایش راندمان كاری

دعوت از کارمندان برای قبول ریسک ها

کارمندانی که همیشه ترس برخوردهای سرد و بی رحمانه تیم مدیریتی در قبال نوآوری ها را داشته باشند، هیچ وقت ریسک این کار را قبول نخواهند کرد. از همه مهمتر، گاهی اوقات کارمندان به خاطر اینکه مورد خشم هیأت مدیره قرار نگیرند، حتی از خیر ریسک های کوچک هم می گذرند. شاید فکر کنید در این صورت شرکت ها دیگر هیچ وقت با شکست رو به رو نخواهند شد اما اوضاع اصلا اینطوری نیست. 

ما در دنیایی زندگی می کنیم که همه چیز به سرعت برق و باد عوض می شود. بنابراین اگر کسب و کارها نتوانند خودشان را با این جریان سریع تغییرات هماهنگ کنند، خیلی زود مشکلات شان چند برابر خواهد شد. به علاوه، الان اصلا جایی برای برندهای تکراری یا کلیشه ای در بازار نیست. بنابراین شما چاره ای به غیر از تلاش برای افزایش سطح نوآوری در ساختار شرکت ندارید. 

فرمول طلایی ما در این بخش دعوت از کارمندان برای پذیرش ریسک های بیشتر است. اینطوری شما حداقل در لایه کارمندی با کلی ایده و روش تازه برای مدیریت شرکت رو به رو خواهید شد. یادتان باشد، وقتی کارمندان با هزار امید و آرزو ریسک های مختلف را قبول می کنند، شما هم باید در نقش حمایت کننده از آنها ظاهر شوید. وگرنه سرنوشت خوبی در انتظارتان نخواهد بود. 

کارمندان معمولا بعد از چند بار پذیرش ریسک های مختلف و مواجهه با برخورد سرد تیم مدیریتی به طور کامل قید این کار را می زنند. به طوری که شما دیگر هیچ فرصتی برای توسعه کسب و کارتان نداشته باشید. آن وقت شما می مانید و کلی مشتری از دست رفته و کارمندانی که دیگر اعتمادی به برندتان ندارند. 

دعوت از کارمندان برای قبول ریسک ها

تعیین الگوی مدیریت شکست ها

کارمندی را در نظر بگیرید که کلی ایده تازه برای اجرا در شرکت دارد، اما همیشه ترس از شکست او را عقب نگه می دارد. احتمالا کارمند قصه ما همیشه نگران واکنش مدیران ارشد نسبت به شکست احتمالی ایده اش خواهد بود. اگر یک مدیر دلسوز در این میان چارچوب مدیریت شکست ها و دامنه مسئولیت هر فرد را مشخص کند، بی شک پذیرش ریسک های عادی دیگر کابوس بزرگی نخواهد بود. 

باور کنید یا نه، این روزها تمام کسب و کارها براساس پذیرش ریسک، گاهی ریسک های بزرگ، اداره می شوند. خب اگر قرار بود فعالیت در بازار هیچ دردسری نداشته باشد، آن وقت همه یک پا کارشناس فروش برای خودشان بودند. به علاوه، دیگر هیچ خبری از برندهای شکست خورده در بازار هم نمی شد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز همیشه شکست را یک پدیده طبیعی در بازار قلمداد می کنیم. بنابراین برخورد شما با شکست کارمندان نباید خیلی تند یا غیرمنطقی باشد. 

اگر فکر می کنید شکست در بازار آخر دنیاست، باید نگاهی به سرگذشت رهبران تجاری بزرگ دنیا داشته باشید. مثلا استیو جابز را در نظر بگیرید. این رهبر تجاری بزرگ یک زمانی از برند خودش، اپل، اخراج شد. اگر قرار بود استیو جابز برای همیشه زانوی غم بغل بگیرد، احتمالا حالا هیچ ‏کس اسم او را از حفظ نبود!

ماموریت شما در این بخش تعیین دستورالعملی برای مدیریت شکست ها و دامنه تاثیرگذاری هر شکست بر روی آینده کارمندان است. اگر از ما می شنوید، نباید برخورد خیلی تندی با کارمندان داشته باشید؛ چراکه برخوردهای خشن عملا کارمندان را از نوآوری ناامید می کند. آن وقت شما می مانید و کارمندانی که حتی حوصله تان را هم ندارند. 

راهکار پیشنهادی ما در این بخش تلاش برای کمک به کارمندان برای اجرای ایده های شان است. اینطوری حتی اگر شکستی هم در کار باشد، مسئولیتش بین همه تقسیم خواهد شد. البته شما به عنوان یک مدیر کارکشته باید همیشه بهترین ایده ها را اجرا کنید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. پس اگر ایده به درد نخوری به پُست تان خورد، با توضیحات دوستانه کارمند موردنظر را توجیه کنید. 

سخن پایانی

امنیت روانی در محیط کار

امنیت روانی در محیط کار فاکتور مهمی برای کارآفرینان و کارمندان در سراسر دنیا محسوب می شود. همانطور که قبلا اشاره کردیم، کسی دوست ندارد در محل کار دائما جنگ اعصاب داشته باشد. به همین خاطر خیلی از کارآفرینان از همان روزهای ابتدایی شروع به کار استارت آپ شان سراغ توسعه امنیت روانی می روند. 

شما در این مقاله با تعریف امنیت روانی در محل کار، مزایا و شیوه اجرای آن آشنا شدید. حالا دیگر همه چیز برای شروع کارتان فراهم است. یادتان باشد، شما قرار نیست تکنیک های این مقاله را یکبار برای همیشه اجرا کنید. در عوض باید آنها را جزئی از برنامه روزانه مدیریتی تان قرار دهید. فقط در این صورت نتایج دلخواه را به دست می آورید. 

مطلب مرتبط: حفظ سلامت روحی در عرصه کسب و کار

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با مفهوم امنیت روانی در محل کار کرده باشد. مثل همیشه اگر سوال یا نکته جانبی درباره موضوع مقاله داشتید، ما همیشه آماده کمک به شما هستیم.

منابع:

https://blog.hubspot.com

https://www.ccl.org

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SMfmSd9T
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه