بدون شک بازاریابی و تبلیغات از جمله بخش های حیاتی برای هر کسب وکاری محسوب می شوند. با نگاهی به برندهای مختلف به این نکته پی خواهید برد که هر یک از آن ها برنامه ریزی منحصر به فردی در این رابطه دارند. تحت این شرایط ممکن است این باور در شما شکل گیرد که تنها کافی است تا با تکیه بر خلاقیت های خود، در این مسیر گام بردارید. با این حال این امر بدون شک به صورت کسب تجربه برای شما خواهد بود که ممکن است ریسک بسیار بالایی را به همراه داشته باشد. به همین خاطر لازم است تا در ابتدا نسبت به تمامی روش های مورد استفاده در این رابطه آگاهی داشته، و با تطبیق دادن آن با امکانات، نیاز و شرایط خود در نهایت بهترین ها را انتخاب نمایید.
در همین راستا و در ادامه به بررسی 100ایده کارآمد بازاریابی خواهیم پرداخت.
1-به روزنامه های محلی مراجعه نمایید
از جمله رسانه های مطرح در هر نقطه از جهان، روزنامه ها هستند. این منابع اطلاعاتی به علت انتظار روزانه، فضای خوبی را برای تبلیغات در اختیار خواهند داشت. این امر در اصل نکته ای است که شما باید آن را مورد توجه قرار دهید. در این راستا بهتر است تا به جای یک تبلیغات مستقیم، اقدام به انتظار مصاحبه و مقاله نمایید. این امر بدون شک تاثیر بیش تری را بر روی مخاطب خواهد داشت. در این رابطه لازم است تا ارتباط نزدیکی را با مسئولان روزنامه و خبرنگاران برقرار کرده و از آن ها برای ایجاد یک مقاله و یا مصاحبه مناسب، استفاده نمایید. بدون شک این امر به شهرت و آشنایی بهتر جامعه هدف با برند شما خواهد انجامید.
2-یک خبرنامه ایجاد نمایید
از خبرنامه ها به عنوان نشریه های داخلی نیز یاد می شود که به وسیله آن شرکت ها قادر خواهند بود تا به تمامی اخبار مرتبط با حوزه خود بپردازند. بدون شک حتی روزنامه هایی که کاملا با حوزه کاری شما مرتبط باشند نیز نمی توانند تمامی اخبار و موضوعات مورد نظر شما را به علت کمبود فضا، تحت پوشش قرار دهند. با این حال شما نیاز به نشر موضوعات مختلف خواهید داشت تا مخاطب به درک بهتری از کار و اهداف شما دست پیدا کند. در این رابطه توجه داشته باشید که خبرنامه شما می تواند به صورت های مختلف منتظر شود. برای مثال هیچ مانعی وجود ندارد که به جای چاپ مطالب در کاغذ، از اینترنت استفاده نمایید. نکته مهم این بخش این است که از انتشار آن در بین کارمندان خود نیز غافل نشوید.
3-وب سایتی جامع را راه اندازی کنید
بدون شک مخاطب تنها به اطلاعات و اخبار شرکت شما نیاز ندارد. درواقع این دسته از موارد ممکن است اولویت و نیاز آن ها نباشد. در این رابطه نکته مهم معرفی محصولات است. در اصل نیاز مشتری نخستین چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به همین خاطر لازم است تا محیطی فراهم باشد که در آن تمامی محصولات معرفی و پل های ارتباطی و نمایندگی های فروش نیز ذکر شود. در این رابطه اینترنت به دلیل محط رایگان و قابلیت های متنوعی که دارد، بهترین گزینه موجود محسوب می شود. به همین خاطر لازم است تا از همان ابتدای کار خود به دنبال ایجاد یک وب سایت جامع باشید.
4-تماس سرد را جدی بگیرید
تماس سرد درواقع به زمانی گفته می شود که شما لیستی از مشتریان بالقوه و جامعه هدف خود در اختیار داشته باشید و با برقراری تماس آن ها را از وجود خود آگاه سازید. در این رابطه نکاتی نظیر بهترین ساعت و لحن گفت وگو وجود دارد که با رعایت آن می توانید به میزان موفقیت اقدام خود بیفزایید. اگرچه بهتر است در این رابطه افرادی را برای گفت وگوی مستقیم به استخدام خود درآورید. با این حال یک مکالمه ضبط شده نیز می تواند از دیگر گزینه های شما در این رابطه باشد.
مطلب مرتبط: 4 ایده برای بازاریابی ویدئویی
5-همواره کارت شرکت را همراه خود داشته باشید
شما با کمی خلاقیت قادر خواهید بود تا هر دقیقه از زندگی خود را به فرصتی برای تبلیغات تبدیل نمایید. توجه داشته باشید که این امر ممکن است بسیار اتفاقی صورت گیرد. به همین خاطر لازم است تا همواره آمادگی انجام یک اقدام حرفه ای را داشته باشید. در این رابطه کارت ها از جمله رایج ترین و در عین حال مناسب ترین موارد محسوب می شوند. بدون شک هنگامی که یک موقعیت مناسب شکل گیرد، در اختیار نداشتن کار به معنای عدم حرفه ای بودن شما خواهد بود. در این رابطه توجه داشته باشید که شما در آن موقعیت نماینده برند خود هستید و این اقدام شما به تمام بدنه آسیب خواهد رساند. با این حال این امر تنها شامل مدیر شرکت نشده و تمامی کارمندان باید به این شکل عمل نمایند.
6-از محصول اصلی نسخه های کوچک تری را روانه بازار نمایید
به هر میزانی که تنوع بیش تری را در اختیار مشتری قرار دهید، به همان میزان قادر خواهید بود تا اقشار بیش تری را جذب نمایید. به همین خاطر همواره توصیه می شود تا نسخه های کوچک تری از محصول خود را نیز معرفی کرده و برای آن ها تخفیف ها و قیمت های مناسبی را تعیین کنید. در این رابطه منظور از واژه کوچک تر، همواره ابعاد آن نبوده و امکانات کم تر و کیفیت پایین تر را نیز شامل می شود.
7-به دنبال کشف مشکلات باشید
شما با برطرف کردن حتی یک نیاز جامعه، قادر به کسب موفقیت های چشمگیر خواهید بود. با این حال در این رابطه کشف آن ها مهم ترین بخش داستان محسوب می شود. درواقع با توجه به این امر که فضای کسب و کار در حال حاضر به نحوی است که رقبای بی شماری در هر عرصه وجود دارد، این امر یک احتمال است که نیاز مدنظر شما توسط سایر برندها نیز به روش های گوناگون برطرف شده باشد. به همین خاطر لازم است تا در این رابطه به دنبال چند مورد بوده و همواره موارد جدید را کشف کنید.
8-با مشتریان خود ارتباط برقرار سازید
به هر میزانی که ارتباط بیش تری را با مخاطبان و مشتریان خود داشته باشید، برند شما بهتر در ذهن آن ها حک خواهد شد. با این حال در این رابطه ارتباط شما باید کاملا دوطرفه بوده و امکان صحبت و اقدام از جانب آن ها نیز میسر باشد.
9-از توییتر استفاده کنید
بدون شک بهترین مکان برای ایجاد محتوا توییتر است. این امر به علت ویژگی ساختاری این شبکه اجتماعی بوده که حتی اینستاگرام نیز به خوبی آن نمی تواند عمل نماید. به همین خاطر بسیار مهم است تا این شبکه را به اولویت اول خود تبدیل کنید.
10-به دنبال گواهینامه های مختلف باشید
این گواهینامه ها در واقع تندیس هایی هستند که شما به خاطر فعالیت های خود می توانید دریافت کنید. برای مثال گواهینامه های استاندارد و یا رعایت حقوق مشتری و... از جمله موارد موجود در این رابطه محسوب می شوند. بدون شک در اختیار داشتن حداکثری آن ها به افزایش محبوبیت و وجهه شرکت، کمک خواهد کرد.
11-دوستانی بانفود و محبوب برای خود داشته باشید
این افراد به علت شهرتی که در اختیار دارند، مورد توجه ویژه رسانه ها و مردم هستند. به همین خاطر ایجاد ارتباط و دوستی نزدیک با آن ها، بدون شک مزیت های بازاریابی بزرگی را به همراه خواهد داشت.
12-تبلیغات آنلاین را فراموش نکنید
در صدر تمامی روش های تبلیغاتی و به خصوص تبلیغات آنلاین، تلفن های همراه نقش ویژه ای را ایفا می کنند. درواقع این امر بسیار محتمل است که یک فرد در طول روز خود وقتی را به تلویزیون، روزنامه و مجلات اختصاص ندهد. با این حال بدون شک حداقل چندبار شبکه های اجتماعی و صفحات اینترنتی را مورد بازدید قرار می دهد. به همین خاطر تبلیغات در این زمینه می تواند با ریسک بسیار کم تری همراه باشد. با این حال لازم است تا اطلاعات کافی در رابطه با میزان محبوبیت هر سایت و صفحه های موجود در شبکه های اجتماعی، در اختیار داشته باشید.
13-امکان به اشتراک گذاری را ایجاد کنید
این امر نه تنها برای ترافیک سایت شما مفید خواهد بود، بلکه باعث خواهد شد تا مطالب مدنظر شما با بازدید بیش تری مواجه شود. به همین خاطر لازم است تا امکان انتشار و به اشتراک گذاری تمامی مطالب را به خوبی فراهم آورید.
14-پیوندی مناسب با برند خود برقرار سازید
تمامی اقدامات شما باید با برندتان همراه باشد. برای مثال حتی ارسال یک ایمیل ساده نیز باید به برند شرکت شما ختم شود. به همین خاطر در تلاش باشید تا ارتباط لازم را میان اقدامات خود برقرار ساخته و از انجام کارهای متفرقه و غیرمرتبط، خودداری کنید. در نهایت این امر به شما یک نظم و شکلی حرفه ای تر را خواهد بخشید که بدون شک تاثیرگذاری به مراتب بیش تری را به همراه خواهد داشت.
15-حمایت از رویدادهای مهم
این گونه رویدادها توجه بسیاری را معطوف به خود می کنند که این امر یک فرصت تبلیغاتی محسوب خواهد شد. به همین خاطر لازم است تا به خوبی حمایت خود را از آن ها اعلام کنید. در این رابطه به هر میزانی که مراسم با کسب وکار شما ارتباط بیش تری داشته باشد، احتمال موفقیت شما افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال لازم است تا همواره مطابق با بودجه خود رفتار کرده و از تحمیل هزینه های بیش از حد جلوگیری شود.
16-حامی مالی یک رقابت باشید
در این رابطه بهتر است تا ورزش های پرطرفدار جامعه هدف خود را شناسایی کرده و خود را به خوبی با روند برگزاری مسابقات ادغام کنید. این امر بدون شک به دیده شدن برند شما منجر شده و فرصت های بی شمار تبلیغاتی را فراهم خواهد کرد.
17-به خاطر داشته باشید که همواره اضافه کردن یک مورد جدید کافی نیست
گاهی لازم است تا اقدامات تبلیغاتی و بازاریابی خود را مورد بازبینی قرار داده و از حفظ تاثیر و اهمیت آن ها اطمینان حاصل کنید. بدون شک یک سیاست ممکن است در طول زمان تاثیر اولیه خود را از دست بدهد که لازم است تا به آن توجه کافی را داشته باشید. در نهایت این امر امکان انجام بهتر کارها را فراهم خواهد کرد.
18-تخفیف های ویژه و مدت دار را در اختیار مشتری قرار دهید
این امر باعث خواهد شد تا همواره میزان فروش شما روندی صعودی را تجربه نماید و افراد نیز فرصت های مقرون به صرفه تری را در اختیار داشته باشند. اگرچه این امر میزان سود شما را از فروش هر محصول کاهش خواهد داد، با این حال به علت افزایش چشم گیر مشتری، خود منافع شما را تامین خواهد کرد.
19-بروشور خود را طراحی کنید
بروشورها درواقع کتابچه هایی هستند که در آن تمامی محصولات به علاوه ویژگی ها و اطلاعات لازم، درج می شود. اگرچه برخی آن را به کاتالوگ یکسان می دانند، با این حال توجه داشته باشید که بروشورهای جنبه تبلیغاتی کم تری داشته و در آن اطلاعات بیش تری ارائه می شود، که بیش تر جنبه آموزشی دارد. بدون شک با افزایش آگاهی افراد، میزان نیاز و تمایل به خرید افزایش پیدا خواهد کرد. در این رابطه از تهیه نسخه PDF آن نیز خودداری نکنید.
20-روش های سنتی را فراموش نکنید
اگرچه امروزه تمامی افراد به دنبال جدیدترین روش ها هستند. با این حال توجه داشته باشید که برخی از روش های قدیمی همچنان می توانند تاثیرات بسیاری را به همراه داشته باشند که ضرورت توجه به آن ها را تشدید می نماید. در این رابطه الزامی برای انجام اقدامات اصلی نداشته و می توانید در آن تغییرات لازم و دلخواه را صورت دهید.
21-به دنبال یک ستون برای خود باشید
مخاطب اصلی این بخش مدیران شرکت ها هستند . درواقع این امر که شما خود مستقیما سطح بالای خود را به نمایش بگذارید، بدون شک در جلب نگاه و افزایش اعتبار برند شرکت تاثیر شگفت آوری خواهد داشت. با این حال در این رابطه اقدامات را تنها محدود به مدیران نکرده و هر کارمند توانا را به این امر تشویق کنید.
22-آموزش های رایگان داشته باشید
شما قادر نخواهید بود تا در شبکه های تلویزیونی تنها برای تبلیغ خود حضور پیدا کنید. این امر حتی در صورت امکان پذیر بودن نیز با توجه جدی مخاطبان همراه نخواهد شد. به همین خاطر توصیه می شود تا همواره در این رابطه بعد آموزشی را مورد توجه قرار داده و از این طریق توانایی های شرکت خود را به اثبات برسانید.
23-به یک دانشنامه در کسب وکار خود تبدیل شوید
بدون شک این امر که مطلبی را مرتبط با حوزه کاری خود منتشر کنید، بار عملی اقدامات شما را افزایش خواهد داد. امروزه برخی از شرکت ها موفق شده اند تا با ارائه تمامی مطالب و موضوعات مرتبط با کسب وکار خود، به دانشنامه جامعی تبدیل شوند. بدون شک این امر نه تنها از منظر بازاریابی بلکه از نظر عملی نیز جایگاه شما را به شکلی چشمگیر ارتقا خواهد داد.
24-برای مخاطب امکان تعامل مستقیم را فراهم آورید
این امر یک خواسته بسیار طبیعی است که افراد تمایل دارند تا ارتباطی دوطرفه با برندهای مدنظر خود داشته باشند. از جمله محیط هایی که بستر لازم برای این امر به خوبی مهیا است، وب سایت ها هستند. به همین خاطر لازم است تا این قابلیت را برای خود فعال کرده و افرادی را موظف به پیگیری آن ها نمایید.
25-تبلیغات از طریق تلفن همراه را جدی بگیرید
این امر که افراد در طول روز نام برند شما را مشاهده کنند، از جمله اقداماتی است که می توان از طریق پیامک انجام داد. این امر با ریسک کم تری مواجه بوده و شانس دیده شدن بالایی را به همراه خواهد داشت. با این حال توجه داشته باشید که در این رابطه نباید تنها به یک تبلیغ بپردازید. بدون شک این امر جذابیت کافی را برای مخاطب نداشته و ممکن است حتی نسبت به آن حس بدی را نیز پیدا کند. در این رابطه بهتر است تا همواره یک پیشنهاد و یا کد تخفیف را نیز به پیام خود اضافه کنید.
مطلب مرتبط: بررسی ایده های شکست خورده حوزه بازاریابی و تبلیغات در سال 2017 / نبایدهای دنیای بازاریابی و تبلیغات
26-اقدامات خیرخواهانه انجام دهید
از جمله اقدامات مهم شما این است که یک دیدگاه مثبت را در رابطه با خود در ذهن مخاطب ایجاد کنید. در این رابطه کمک به موسسات خیریه از جمله بهترین گزینه ها محسوب می شوند که به خوبی احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در این رابطه روش های متنوعی برای کمک وجود دارد که توصیه می شود تا تمامی آن ها را انجام دهید. بدون شک تنوع در این زمینه در نهایت به سود شما خواهد بود.
27-به دیگران آموزش دهید
این امر که آموزش های رایگان و سمینارهای بزرگی را ترتیب دهید، به خوبی بیانگر سطح علمی شما و تمامی اعضای تیم خواهد بود. بدون شک افرادی وجود خواهند داشت که علاقه مند به یادگیری در زمینه کاری شما باشند. نتایج آمارها در این رابطه حاکی از آن است که این اقدام خود در زمینه کسب مشتری سودمند است. در این رابطه حتی اگر فعالیت شما در شبکه های مجازی نیز با آموزش هایی همراه باشد، بدون شک مخاطبان بیش تری را به دست خواهید آورد.
28-مطالب خود را در سایت های پرطرفدار قرار دهید
این اقدام از جمله راهکارهای رایج و در عین حال نتیجه بخش در راستای افزایش بازدید و ترافیک سایت است. با این حال توجه داشته باشید که لازم است تا لینک سایت اصلی به عنوان منبع مطلب ذکر شود.
29-امکان ارسال نظر را برای هر مطلب ارسالی مهیا سازید
در ابتدای کار لازم است تا همواره نسبت به مطلبی که قرار دارید آن را در سایت خود قرار دهید، اطمینان کافی را به دست آورید. درواقع مطالب شما باید جذاب و با بار علمی مناسب باشند. تحت این شرایط از جمله راهکارها برای ارزیابی خود این است که امکان ارسال نظر را نیز برای مطالب خود فراهم کرده و به این طریق اقدامات آتی خود را بهبود بخشید.
30-از مزیت های انجمن های مختلف استفاده کنید
انجمن ها به شما در انجام کارها کمک بسیاری خواهند کرد. با این حال امکان حضور در تمامی آن ها وجود نداشته و به همین خاطر لازم است پس از تحقیقات کامل، بهترین ها را انتخاب کنید. با این حال فراموش نکنید که این امر نباید به استقلال مورد نیاز شما خدشه ای وارد نماید.
31-سئو خود را فراموش نکنید
بهینه ساز موتور جست وجو(سئو) فرآیندی است که به کمک آن می توانید به بهبود دیده شدن و ارتباط وب سایت خود با نتایج جست وجوها کمک کنید. بدون شک این امر شانس دیده شدن مطالب شما را به شدت افزایش خواهد داد. با این حال این اقدام به سادگی صورت نگرفته و نیازمند دانش و مهارت کافی است. به همین خاطر ضروری است تا فردی مناسب را برای این امر استخدام کنید.
32-صفحه فیس بوک خود را ایجاد کنید
بدون شک شبکه های اجتماعی نقش مهمی را در زمینه تبلیغات، بازاریابی و میزان آگاهی از برند ایفا می کنند. با این حال به علت وجود تعداد بسیاری از این شبکه ها، ضروری است تا در این رابطه نسبت به کارآمدترین ها اطلاع کافی داشته باشید. از جمله دلایل انتخاب فیس بوک شامل بیش ترین تعداد کاربران فعال و مخاطبان دسته بندی شده است. در این رابطه نیز شما نیاز به انجام کاری سخت را نخواهید داشت. تنها کافی است تا اقداماتی مداوم داشته باشید. بدون شک این امر در مقایسه با سایر روش ها از هزینه به مراتب کم تری برخوردار خواهد بود.
33-باقی شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید
اگرچه لازم است تا عمده تمرکز شما معطوف به یک شبکه باشد، با این حال این امر به معنای کنار گذاشتن باقی موارد نبوده و لازم است تا فعالیتی گسترده را داشته باشید. بدون شک هر شبکه اجتماعی از تعدادی کاربر برخوردار خواهد بود که خود می توانند به مشتریان شما تبدیل شوند. همچنین فراموش نکنید که هر شبکه اجتماعی فعالیت مخصوص به خود را نیاز خواهد داشت. به همین خاطر از اتخاذ یک سیاست کلی برای ارسال مطالب، خودداری کنید.
34-مراتب قدردانی را به جا آورید
ضروری است تا شما به دنبال ایجاد مشتری های دائمی برای خود باشید. این امر شما را در رقابت با سایر برندها در جایگاه بهتری قرار خواهد داد و رشد شما را تضمین خواهد کرد. از جمله اقداماتی که در این رابطه می تواند مشتری را تحت تاثیر قرار دهد، احترام فوق العاده است. در این رابطه هر شرکتی لازم است تا با توجه به امکانات و میزان خلاقیت خود، اقدامات لازم را صورت دهد. با این حال از جمله روش های مرسوم و مورد توجه ارسال کارت و یا پیامک قدردانی بایت خرید است که لازم است تا بلافاصله پس از خرید صورت گیرد.
35-تبلیغاتی چالشی داشته باشید
منظور از این امر این است که مخاطب تنها بیننده تبلیغات شما نبوده و خود درگیر آن شود. برای مثال ایجاد یک سرگرمی همگانی و اعطای جایزه به نفرات برتر، خود می تواند جذابیت بسیار بالایی را برای مخاطبان به همراه داشته باشد.
36-پاداشی را برای وفاداری مشخص کنید
لازم است تا مشتریان باسابقه تفاوت هایی را با سایرین احساس کنند. در غیر این صورت ترغیب خواهند شد تا برندهای دیگری را نیز امتحان نمایند. برای مثال این امر که قرعه کشی و یا تخفیف های ویژه ای را برای آن ها تعیین کنید، خود از جمله اقدامات کارساز در این زمینه خواهد بود.
37-قیمت گذاری محصول را به شکلی حرفه ای انجام دهید
در این رابطه انواع روش ها وجود دارد که لازم است تا در راستای بهترین راهکار، نسبت به آن ها به آگاهی خوبی دست پیدا کنید. در این رابطه زمان تغییر قیمت، فروش ارزان و ارزیابی بازخورد مشتری نسبت به هر یک از جمله ملاحظات و اقدامات اولیه محسوب می شود.
38-به صفحات خود در شبکه های اجتماعی شخصیت بدهید
افراد قادر نخواهند بود تا با یک لوگو یا شعار ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر لازم است تا فراتر از این امر عمل کرده و به نحوی رفتار کنید که افراد احساس کنند که با یک فرد واقعی مواجه هستند. این امر در میزان اعتماد و رفتار مناسب آن ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.
39-بخشی را به معرفی خود و اطلاعات لازم اختصاص دهید
این امر طبیعی است که افراد تمایل داشته باشند تا به اطلاعات جامعی در رابطه با شرکت و تیم کاری آن، دست پیدا کنند. به همین خاطر لازم است تا بخشی را در وب سایت خود برای درج این مطالب اختصاص دهید. در این رابطه به هر میزانی که اطلاعات بهتر و کامل تری را در اختیار افراد قرار دهید، میزان نزدیکی آن ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
40-به دنبال افزایش اعتبار خود باشید
هیچ چیز به اندازه اعتبار باعث فروش نخواهد شد. به همین خاطر است که باید همواره به دنبال راهکارهایی برای افزایش آن و حفظ اعتبار به دست آمده، باشید. به دلیل اهمیت بالای این امر لازم است تا بخشی از سرمایه گذاری های خود را به این بخش اختصاص دهید. این امر باعث خواهد شد تا بتوانید با برنامه پیش بروید.
41-ضمانت و گارانتی خوبی داشته باشید
این امر که حاضر باشید تا محصول خود را برای چندین سال ضمانت کنید، مخاطب را به این باور خواهد رساند که محصولات شما از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این امر که افراد اطمینان داشته باشند که در صورت بروز مشکل دیگر نیاز به هزینه اضافی نخواهند داشت، خود از میزان قابل توجهی از تردیدهای آن ها کم خواهد کرد. به همین خاطر لازم است تا تیمی مناسب را برای این امر مشخص کنید.
42-خدمات شایسته ای را ارائه دهید
از جمله ملاک های خرید برای تمامی افراد، وضعیت خدمات، خصوصا خدمات پس از فروش است. به همین خاطر لازم است تا آن را در سطحی فوق العاده قرار دهید. با این اقدام مشتریان یه صورت خودجوش و به علت رضایت خاطری که از شما دارند، اقدام به تبلیغ برند شما خواهند کرد که خود مزیتی بزرگ محسوب می شود.
43-استعدادها و افراد مستعد پیشرفت را شناسایی کنید
برخی افراد از قدرت کسب محبوبیت و انجام کارهای بزرگ بهرمند هستند. این امر تنها در رابطه با کارمندان شما نبوده و هر فردی را می تواند شامل شود. برای مثال عقد قرارداد با یک مدل مشهور، بدون شک بسیار پرهزینه خواهد بود. با این حال در صورتی که استعدادهای موجود در این زمینه را به خوبی شناسایی کرده و بر روی آن ها سرمایه گذاری کنید، نهایتا این امر به اعتبار برند شما خواهد افزود، بلکه باعث می شود تا بسیاری از هزینه های شما کاهشی چشمگیر را پیدا کند که این امر به معنای امکان پرداختن به کارهای دیگر است.
44-کمپینی را برای تغییر در چیزی ایجاد کنید
همواره نیاز نیست تمامی اقدامات خود را به تنهایی انجام دهید. امورزه بسیاری از برندهای مطرح از خود مشتریان برای انجام بسیاری از کارها استفاده می کنند. با این حال هنر شما باید در برنامه ریزی درست این موارد باشد، به نحوی که تصور انجام کاری رایگان در ذهن آن ها شکل نگیرد. در این رابطه تنها انجام یک کار مدنظر نبوده و حتی آگاهی بخشی نیز از دیگر اقدامات مفید محسوب خواهد شد. برای مثال ممکن است یک باور غلط باعث شده باشد تا در زمینه ای با مشکل مواجه شوید، بدون شک ایجاد یک کمپین و کمک گرفتن از افراد باعث خواهد شد تا مشکلات شما تا حد زیادی برطرف شود. همچنین این امر می تواند یک اقدام تبلیغاتی برای شما نیز باشد.
45-داستان موفقیت خود را بیان کنید
بدون شک این امر که شما چگونه و با تکیه بر چه سیاست هایی موفق شده اید تا به جایگاه فعلی دست پیدا کنید، برای مخاطبان جذابیت هایی را به همراه خواهد داشت. در این رابطه حتی شما می توانید به انتشار کتاب نیز فکر کنید. برای مثال برند نایک اخیرا در این زمینه اقداماتی را انجام داده که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اگرچه این امر باعث خواهد شد تا مجبور به افشای برخی ترفندها و رازهای خود باشید، با این حال مزیت های آن بدون شک ارزش این کار را خواهد داشت.
46-جاذبه جوایز را جدی بگیرید
به هر مناسبت و موقعیتی لازم است تا شما جوایز جذابی را برای کارمندان و مشتریان خود مشخص کنید. برای مثال این امر که افراد کد درج شده بر روی محصول را برای شما ارسال کنند، از جمله اقداماتی است که باعث خواهد شد تا مشتریان برای حضور در قرعه کشی اقدام به خرید کنند. در این رابطه ترفندهایی نظیر افزایش شانس وجود دارد که خود باعث خواهد شد تا میزان فروش شما افزایش چشمگیری پیدا کند. همچنین این امر نیز روحیه کارمندان را افزایش خواهد داد.
47-بازاریابی ارجاعی را مورد استفاده قرار دهید
بازاریابی ارجاعی به این نکته اشاره دارد که افراد معمولا خریدهای خود را با توجه به نصیحت های اطرافیان خود انجام خواهند داد. بدون شک این امر یک نکته و واقعیت بسیار مهم است که برای کار بر روی آن لازم است تا تمامی افراد تیم آموزش های لازم را سپری کنند.
48-روش های متنوعی برای خرید در اختیار مشتری قرار دهید
این امر بسیار محتمل است که برخی از افراد امکان خرید به شیوه معمول را نداشته باشند. با این حال نباید اجازه دهید که این محدودیت ها به عاملی برای منصرف شدن آن ها تبدیل شود. به همین خاطر لازم است تا همواره به دنبال راهکارهای خلاقانه برای بهبود اوضاع مشتریان خود باشید. برای مثال این امر که امکان خرید به صورت اقساطی را فراهم آورید، از جمله رایج ترین اقدامات در این زمینه محسوب می شود.
49-سیستم پیغام گیر مناسبی داشته باشید
بدون شک شما قادر به ماندن 24 ساعته در محل کار خود نخواهید بود. با این حال این امر نباید به عاملی برای توقف اقدامات شما تبدیل شود. به همین خاطر از جمله اقدامات ضروری یک سیستم پیغام گیر مناسب است تا افراد بتوانند با سهولت بیش تری کارها را پیگیری کنند.
50-برای خود یک کتاب منتشر کنید
این امر نه تنها بار علمی و سطح شما را افزایش خواهد داد، بلکه باعث خواهد شد تا در دنیای کتاب نیز یک نماینده و معرف داشته باشید. در این آن نیز همه چیز به میزان توانایی شما بستگی خواهد داشت. با این حال ذکر تاریخچه مفصل و با بیانی شیوا از جمله الزامات محسوب می شود.
51-رقابت را نادیده بگیرید
هنگام تکمیل استراتژی بازاریابی خود، رقابت را در آخر لحاظ کنید. در موارد متعددی مشاهده شده است که برخی از شرکت ها هدفد خود را نابودی اقدامات سایر رقبای خود قرار می دهند. این امر در حالی است که عدم پیشرفت آن ها به معنای رشد شما نخواهد بود. درواقع شما باید بر روی عملکرد خود متمرکز باشید و با این اقدام مقدمات رشد خود را فراهم آورید.
52-از Google Local استفاده کنید
این برنامه به کاربران این امکان را می دهد تا به ثبت مکان های مختلف بپردازند. بدون شک حضور برند شما در این زمینه می تواند به بیشتر دیده شدن شما کمک کند. به همین خاطر لازم است تا نسبت به حضور شرکت اصلی و نمایندگی های فروش خود اطمینان لازم را به دست آورید.
53-با سایر شرکت ها تعامل داشته باشید
این امر بسیار طبیعی است که شما قادر به انجام تمامی کارها نباشید. با نگاهی به برندهای جهانی نیز به این نکته پی خواهید برد که آن ها برای تولید محصول خود از چندین شرکت دیگر نیز برای طراحی و ساخت برخی از قسمت ها کمک می گیرند. به همین خاطر لازم است تا در این رابطه هوشمندانه و به موقع عمل کنید.
54-کد QR را برای خود ایجاد کنید
درواقعQuick Response (پاسخ سریع) که به اختصار QR نام برده می شود، یک بارکد است که با اسکن آن می توانید به اطلاعات لازم در رابطه با آن محصول دست پیدا کنید. این امر در راستای کاهش فضای اشغالی بوده و لازم است تا برای تمامی محصولات خود این اقدام را صورت دهید. فراموش نکنید که تلفن های همراه نیز با نصب اپلیکیشن های مربوطه قادر خواهند بود تا از این امکان استفاده کنند.
55-از ویژگی های محیط خود نهایت استفاده را ببرید
هر منطقه و جامعه ای از ویژگی های خاص خود برخوردار است که شناخت و درک درست آن، موفقیت بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت. به همین خاطر لازم است تا همواره مطالعات لازم را در این زمینه داشته و در تلاش برای ایجاد ارتباطی مستحکم تر باشید.
56- در اینستاگرام به فعالیت تبلیغاتی بپردازید
اینستاگرام امروزه در تمامی نقاط جهان به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب معرفی می شود. قابلیت ارسال عکس در آن به نحوی است که جذابیت بالایی را به همراه دارد. در این رابطه توجه داشته باشید الزامی برای ایجاد صفحه رسمی خود نداشته و می توانید از صفحات پرطرفدار برای این امر استفاده کنید.
57-ویدئو بسازید
این امر که بتوانید محتوا ایجاد کنید، خود از جمله مواردی است که مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت. برای مثال در صورتی که در زمینه تولید دوربین های عکاسی فعالیت دارید، با یک ویدئوی بررسی جامع از محصولات خود می توانید مخاطب را به تمامی اطلاعات لازم برسانید. در این رابطه توجه داشته باشید که میزان تاثیرگذاری فیلم از متن و تصویر به مراتب بالاتر هستند.
58-انرژی سبز را جدی بگیرید
امروزه تقریبا همگان نگران محیط زیست هستند. توجه به این امر با بروز بحران های زیست محیطی افزایش پیدا کرده است. در این رابطه همواره شرکت ها را به عنوان رقیب جریانات حمایت از محیط زیست به حساب می آورند. با این حال در صورتی که بتوانید خلاف این امر را ثابت کنید، توجه بسیاری را معطوف به خود خواهید کرد. در این رابطه استفاده از انرژی سبز از جمله راهکارهای کارساز محسوب می شود.
مطلب مرتبط: چند ایده برای بازاریابی کم هزینه
59-از فروشگاه های آنلاین استفاده کنید
درست به مانند این که تمایل دارید تا محصولات شما در غرفه های بهترین فروشگاه ها وجود داشته باشد، لازم است تا با توجه به رشد چشمگیر اینترنت، در رابطه با فروشگاه های آنلاین نیز همین احساس را داشته باشید. در این رابطه سایت LivingSocial.com از جمله گزینه های مطرح محسوب می شود.
60-با مجلات اینترنتی و وبلاگ ها نیز همکاری داشته باشید
در موارد گذشته بیان شد که لازم است تا با مجلات مطرح و مرتبط با کسب وکار خود، تعامل داشته و در تلاش برای ارسال مطالب برای آن ها باشید. با این حال این امر به معنای عدم توجه به نوع جدید آن ها که تنها در محیط اینترنت منتشر می شوند، نبوده و لازم است تا در این رابطه نیز اقدامات لازم را صورت دهید.
61-یک مجله و یا کتاب اینترنتی ایجاد کنید
همواره نیازی نیست تا نگاهی به سایرین داشته باشید و از قابلیت های آن ها استفاده کنید. بدون شک ایجاد یک مجله و یا کتاب مجازی از مشکلات و دردسرهای کم تری برخوردار است و در صورت کیفیت کار بالا مورد استقبال چشمگیری نیز قرار خواهد گرفت. با این حال فراموش نکنید که این امر نباید صرفا در رابطه با موضوعات مرتبط با شرکت شما باشد. در این زمینه ارائه راهکارها و مطالبی که جذابیت بالایی برای خواننده داشته باشد، از جمله الزامات مهم محسوب می شود.
62-شهرت خود را کنترل کنید
همواره باید نسبت به دلایل و میزان شهرت خود اطلاعات کافی را داشته باشید. در موارد متعددی مشاهده شده است که برخی از شرکت ها آمادگی لازم را برای چنین موقعیت جدیدی نداشته و این امر باعث می شود تا بدون برنامه ریزی و اقدامات لازم، به صورت کاملا غیرحرفه ای رفتار کنید که بدون شک وجهه شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
63-قالب وبلاگ خود را تغییر دهید
هر چیزی به مرور زمان برای مخاطب تکراری خواهد شد. به همین خاطر لازم است تا همواره تغییراتی را اعمال نموده و چهره ای جدید از خود را نشان دهید. با این حال این امر باید تابع شرایط و زمانی مناسب باشد تا تاثیرگذاری لازم را به وجود آورد. فراموش نکنید که نتایج تحقیقات در این رابطه حاکی از آن است که نوع طراحی و موارد به کار رفته در یک سایت در میزان استقبال کاربران از مطالب تاثیر بسزایی دارد.
64-کنفرانس ها را مورد ارزیابی قرار دهید
همواره نکات جالبی در کنفرانس ها وجود دارد که افراد به دلیل تمرکز بر روی مطالب خود از توجه به آن ها غافل می شود. با این حال این امر تنها در رابطه با کنفرانس های خودتان نبوده و از موارد موجود برای سایرین نیز می توانید برای این ارزیابی ها استفاده کنید. فراموش نکنید که کنفرانس ها تاثیر مستقیمی در وضعیت بازاریابی شما خواهد داشت به همین خاطر نباید آن ها را غیرضروری تلقی کنید. در این زمینه مطالعه آخرین مقالات منتشرشده نیز می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی محسوب شود.
65-ارتباطات خود را با مشتری افزایش دهید
در رابطه با مشتریان لازم است تا اولویت بندی درستی داشته باشید و علت این امر هم به این خاطر است که همگان از اهمیت یکسان برخوردار نبوده و این امر باعث می شود تا رفتار یکسان به یک سیاست ناکارآمد تبدیل شود. در این رابطه همواره موارد جدیدی را می توانید بیابید. تنها کافی است تا هدف خود را خدمت رسانی بهتر دانسته و در این مسیر از بازبینی اقدامات صورت گرفته توسط برندهای دیگر نیز غافل نشوید.
66-به موارد قانونی توجه کافی داشته باشید
وجود یک مشاور حقوقی و مشورت گرفتن از او قبل از انجام هر اقدامی، باعث می شود تا کارها به طریق درست آن ها صورت گرفته و دچار مشکلات حقوقی نشوید. فراموش نکنید که تمامی اقدامات شما ممکن است به علت یک سهل انگاری و خلاف قانون عمل کردن، کاملا نابود شود.
67-با روش های افزایش ترافیک سایت آشنا شوید
ترافیک سایت در یک تعریف جامع درواقع همان میزان بازدید مطالب است. بدون شک این امر برای هر برندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. به همین خاطر لازم است تا با روش های موجود در این زمینه به خوبی آشنا باشید. برای مثال افزایش تعداد کلمات کلیدی و یا امکان به انتشار گذاشتن آسان مطالب از جمله اقدامات موجود در این رابطه محسوب می شود.
68-با مخاطبان خود شوخی کنید
همواره فضای طنز حس بهتری را در افراد ایجاد کرده که امکان ارتباط عمیق تر را فراهم خواهد کرد. برای مثال برخی از سایت ها در هنگام خرید اینترنتی ناگهان عبارت صفحه مورد نظر یافت نمی شود را در معرض نمایش قرار می دهند. این امر به مخاطب یک شوک را خواهد داد که بدون شک پس از فهمیدن ماجرا از شوخی شما لذت خواهند برد. با این حال نوع شوخی شما باید با توجه به ویژگی های جامعه هدف باشد تا زمینه ساز بروز نارضایتی نشود.
69-بحث برانگیز باشید
برای این که مخاطبان همواره در رابطه با شما صحبت کنند لازم است تا موارد جذابی را بیان کنید. برای مثال این امر توسط روزنامه ها به خوبی پیگیری می شود. درواقع با نگاهی به تیتر آن ها شما به این نکته پی خواهید برد که حتی ممکن است منظور اصلی مطلب درست مطابق با تیتر ذکر شده نباشد. با این حال این امر باعث می شود تا مخاطب توجه بیش تری را از خود نشان دهد. بدون شک برای این امر راهکارهای متعددی وجود دارد که باید بهترین را برای خود انتخاب کنید.
70-با مراکز آموزشی ارتباط برقرار کنید
این امر کاملا وابسته به محصول تولیدی شما است. برای مثال در صورتی که محصول شما در حوزه کودک است، توصیه می شود تا تمرکز خود را بر روی پیش دبستانی ها و مقاطع اولیه قرار دهید. در رابطه با دانشگاه ها نیز شما می توانید با کسب اجازه به سخنرانی بپردازید. فراموش نکنید که این امر ممکن است حتی باعث کشف استعدادها نیز شود.
71-پادکست ایجاد کنید
از پادکست ها به عنوان رادیوهای اینترنتی نیز نام برده می شود. با این حال آن ها به نحوی هستند که کنترل همه چیز کاملا در اختیار شما است. درواقع در رادیو شما این امکان را نخواهید داشت که برنامه را برای مدتی متوقف و یا بازپخش نمایید که این امر در پادکست ها به خوبی قال اجرا است. فراموش نکنید که بسیاری از افراد شرایط اختصاص زمان برای مطالعه را نداشته و به همین خاطر گوش دادن می تواند جایگزین بسیار خوبی باشد که لازم است تا در تهیه آن اقدامات لازم را صورت دهید. برای مثال وب سایت soundcloud از جمله مکان هایی است که می توانید به انتشار پادکست های خود بپردازید.
72-ابزارهای رایگان را ارائه دهید
با انجام کاری به صورت رایگان می توانید به شهرت خود بیفزایید. در این رابطه الزامی برای انجام اقدامات بزرگ نبوده و هر تلاش خلاقانه ای، قابل تحسین خواهد بود. فراموش نکنید که این امر باعث مراجعه بیش تر به سایت شما شده که خود در زمینه ترافیک سایت نیز مفید خواهد بود.
مطلب مرتبط: ایده هایی جالب برای بازاریابی ویدئویی تأثیرگذار
73-اقدامی را برای موسسات خیریه انجام دهید
بدون شک موسسات خیریه در تمای نقاط جهان نیازمند کمک سایرین هستند. علت این امر هم به این خاطر است که آن ها منبع درآمد مشخصی نداشته و موسساتی پول ساز محسوب نمی شوند. با این حال مردم همواره نگاه ویژه ای به آن ها دارند. به همین خاطر کمک به آن ها همراه با پوشش خبری خوب، احساسات جامعه هدف را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در این رابطه تنها کمک مالی مطرح نبوده و ممکن است محصولات تولیدی شما نیز بخشی از نیازهای آن ها را برطرف نماید.
74-به اتاق بازرگانی راه پیدا کنید
این امر درواقع تشکلی است که در آن امکان تعامل میان بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن، امکان پذیر خواهد شد. به همین خاطر توصیه می شود تا در تلاش برای عضویت در اتاق بازرگانی باشید. بدون شک این امر مزیت های بسیاری را برای کسب وکار شما به همراه خواهد داشت.
75-تقویم چاپ کنید
تقویم ها از جمله لوازم ضروری هر فردی محسوب می شود. به دلیل پرکاربرد بودن آن بهتر است تا اقدام به انتشار آن کنید. در این رابطه ضروری است تا برند خود را به خوبی نشان داده و فراموش نکنید که امروزه اپ هایی نیز در این رابطه وجود دارد که بهتر است تا هر دو را مورد استفاده خود قرار دهید. وجود این امر در مکان های مختلف خود یک تبلیغ رایگان خواهد بود.
76-نسبت به کارت شرکت بی تفاوت نباشید
با نگاهی به اکثر کارت ها به این نکته پی خواهید برد که آن ها تنها شامل نام برند، آدرس و پل های ارتباطی است. با این حال بهتر است تا از فضاهای موجود در آن نهایت استفاده را ببرید. برای مثال ذکر شعار از جمله موارد موجود در این رابطه محسوب می شود.
77-برگزاری نشست های ماهانه
اگرچه تصور اکثر افراد در این رابطه نشست های درون شرکتی است، با این حال در این بخش منظور اصلی سمینارهای همگانی است. در این رابطه الزامی به حضور در یک تالار وجود نداشته و از طریق اینترنت نیز می توانید اقدامات لازم را صورت دهید. با این حال اهمیت آن برای نمایش قابلیت ها و توانایی های خود از ضرورت بسیار بالایی برخوردار است.
78-ارائه بسته های پیشنهاد ویژه
تا به حال به این نکته فکر کرده اید که به چه علتی تاکنون دو و یا چند بسته تخفیف دار را به صورت یک پکیج عرضه نکرده اید؟ بدون شک این امر باعث خواهد شد تا مشتری میزان تخفیف به مراتب بیشتری را حس نمایند. به همین خاطر لازم است تا در تهیه چنین بسته هایی فعالیت لازم را صورت دهید. در این رابطه بهتر است تا تمامی محصولات مورد استفاده نوعی ارتباط را با یکدیگر داشته باشند تا شانس خرید آن ها افزایش پیدا کند.
79- از Google AdWords استفاده کنید
این برنامه یک سرویس تبلیغات اینترنتی است که و بر پایه کلیدواژه های تعریف شده، کار می کند. با این اقدام شانس دیده شدن سیاست شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال ذکر این نکته ضروری است که این امر رایگان نیست. درواقع این روش جایگزینی برای سئو است. تفاوت کاربرانی که از این طریق وارد سایت می شوند با سایرین در این است که این افراد قصد خرید بالاتری را دارند.
80-به دنبال مشتریان گروهی باشید
این امر که برای مثال بتوانید با یک مؤسسه آموزشی برای فروش محصولات خود قرارداد ببندید، بدون شک میزان فروش شما را با صعودی چشمگیر مواجه خواهد ساخت. در این رابطه توجه داشته باشید که لازم است تا پیشنهادی را ارائه دهید که آن ها مزیت هایی را نیز برای خود احساس کنند.
81-شخصی سازی را برای مشتریان خود انجام دهید
این امر بسیار طبیعی است که برخی از مشتریان خواهان تغییراتی در محصولات شما باشند، در این رابطه لازم است تا مطابق خواست آن ها عمل کنید. فراموش نکنید در صورت عدم تأمین نیاز آن ها از جانب شما، همواره این احتمال وجود دارد که برندهایی دیگر حاضر به انجام این کار باشند. همچنین مشتریان خود را حتی پس از یک خرید رها نکرده و همواره آن ها را از جدیدترین محصولات و تخفیف ها آگاه سازید.
82-از خانواده و دوستان خود استفاده کنید
این امر نه تنها برای شما دایره ای از آدم های مورد اعتماد را ایجاد خواهد کرد، بلکه به علت اهمیتی که برای این افراد دارید، آنها حاضر به کمک های بسیار خواهند بود. به همین خاطر لازم است تا از آن ها برای انجام برخی از کارها استفاده کنید.
83-کاری متفاوت را انجام دهید
همواره لازم است تا در رابطه با بازار خود تحقیقات و پایگاه داده مناسبی را داشته باشید. با تکیه بر این اقدام شما قادر خواهید بود تا شرایط را برای انجام یک کار جدید محاسبه کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. همواره این احتمال را مدنظر قرار دهید که ممکن است بنا به هر دلیلی اوضاع بازار فعلی تغییرات منفی ای را داشته باشد. به همین خاطر متنوع ساختن منابع درآمدی از جمله تصمیمات هوشمندانه خواهد بود.
84-حامی یک تیم جوان ورزشی باشید
این امر نه تنها برای شما مزیت های تبلیغاتی را خواهد داشت، بلکه باعث خواهد شد تا بتوانید نظر مساعد جوانان را که مشتریان آینده محسوب می شوند، به خود جلب کنید. با این حال این اقدام تنها برای آینده نبوده و این جوانان بدون شک در رابطه با برند شما با خانواده و اطرافیان خود صحبت خواهند کرد.
85-یک مسابقه برگزار کنید
بدون شک رقابت و مسابقه امری است که مورد استقبال عموم قرار خواهد گرفت. با این حال در این رابطه بهتر است تا جایزه تعیین شده از بین محصولات تولیدی باشد. در رابطه با نوع مسابقه نیز با توجه به ویژگی ها و علایق جامعه هدف خود، اقدام کنید.
86-طراحی های خلاقانه داشته باشید
این امر که افراد شما را نسبت به سایرین متفاوت بدانند خود به تنهایی می تواند به یک عامل مهم خرید تبدیل شود. درواقع منحصر به فرد بودن از جمله مواردی است که مطلوب محسوب می شود. در این رابطه لازم است تا طراحی های خود را به نحوی انجام دهید که تفاوت ها به خوبی آشکار باشد. در این رابطه در تلاش باشید تا این امر در تمامی سطوح حتی برای کارت شرکت نیز رعایت شود.
87-تبلیغات انسانی را فراموش نکنید
هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید از افراد به شکلی خلاقانه برای تبلیغ محصول خود استفاده کنید. در این رابطه کارمندان شرکت، در دسترس ترین گزینه های موجود محسوب می شوند. به همین خاطر لازم است تا در وهله اول از آن ها برای این امر استفاده کنید. برای مثال به تن کردن تیشرت هایی که در آن لوگو، نام و شعار شرکت ذکر شده است، از جمله رایج ترین روش های مرسوم محسوب می شود.
88-اطلاعات خود را به فروش برسانید
بدون شک در صورت در اختیار داشتن یک پایگاه داده مناسب، شما از اطلاعات بی شماری برخوردار خواهید بود که برخی از آن ها در طول زمان ارزشش را از دست خواهند داد. با این حال این امر که یک داده دیگر برای شما کارایی نداشته باشد، به این معنا نیست که سایرین به آن نیاز پیدا نکنند. به همین خاطر توصیه می شود تا از آن برای کسب سود استفاده کنید.
89-در خبرنامه های اینترنتی دیگران تبلیغ کنید
این امر که خود از یک خبرنامه بهره مند باشید، به معنای عدم نیاز به تبلیغ نیست. به همین خاطر توصیه می شود تا از سایر برندها در این زمینه استفاده کنید.
90-ملاقات های خود را سازماندهی کنید
گفت وگوهای دونفره را به آخرین راهکار موجود تبدیل کنید. بدون شک این امر برای شما زمانبر خواهد بود. به همین خاطر بهتر است تا به دنبال روش های دیگری برای این کار باشید.
91-تصاویر و ویدئوهای مشتریان خود را منتشر کنید
این امر که سایرین مشتریان شما را در حین خرید ببینند، خود از جمله مواردی است که باعث خواهد شد تا اعتماد آن ها افزایش یابد. در این رابطه بهتر است تا در تلاش برای جذب افراد مشهور نیز باشید. در رابطه با فیلم ها حتما به دنبال صحنه هایی باشید که بیانگر رضایت مندی آن ها است.
92-معاملات آنلاین یا برخط را جدی بگیرید
این امر یک تحول بزرگ را در عرصه خرید و فروش سهام در بازار اوراق بهادار ایجاد کرده است و دسترسی آسان و همگانی سرمایه گذاران را به ارمغان آورده که مقدمات رشد این بازار را فراهم کرده است. به این وسیله افراد می توانند خرد سهام خود را به صورت کاملا اینترنتی انجام دهند. به همین خاطر لازم است تا نسبت به این روش نیز آگاهی داشته و از مزیت های آن استفاده کنید.
93-به عنوان مدیر شرکت ویدئوهایی را از خود منتشر کنید
همواره این امر که خود مدیران حاضر به پاسخگویی و ارتباط مستقیم باشند، خود از اهمیت بسیاری برای مشتریان برخوردار خواهد بود. به همین خاطر توصیه می شود تا طبق برنامه ریزی دقیق زمانی، ویدئوهایی را از خود در سایت رسمی منتشر کنید.
94-در شبکه های اجتماعی برای خود لیستی را تهیه کنید
اگرچه بسیاری از برندها تمرکز خود را بر روی جذب فالوور قرار می دهند، با این حال توجه داشته باشید که شما نیز در این شبکه نیازمند دنبال کردن صفحاتی خواهید بود. به همین خاطر در این رابطه وسواسی را به خرج نداده و هر پیج مرتبط با حرفه خود را دنبال کنید. این امر در نهایت سایرین را نیز از وجود شما آگاه خواهد ساخت که خود می تواند زمینه همکاری را ایجاد کند.
95-ارتباطات خود را رها نسازید
ممکن است هزینه و زمان زیادی را صرف برقراری ارتباط با افرادی کرده باشید. این امر در صورتی که با پیگیری همراه نباشد، باعث خواهد شد تا خیلی زود از یاد آن ها خارج شوید. به همین خاطر همواره لازم است تا به بهانه های مختلف یادآور و پیگیر روابط خود باشید.
96-حوزه فعالیت های خود را محدود کنید
انجام چنین کار به طور همزمان ممکن است از میزان تمرکز شما کاسته و در درازمدت شرکت را در جایگاه بدی قرار دهد. بدون شک این امر که در یک حوزه به یک ابر شرکت تبدیل شوید، به مراتب بهتر از آن است که در چندین حوزه به عنوان شرکتی معمولی باشید. به همین خاطر همواره باید فعالیت های خود را در سطحی محدود و مناسب نگه دارید.
97-برندسازی خوبی را داشته باشید
نام تجاری خود را بارها مورد ارزیابی قرار داده و نسبت به این امر که قدرت کافی را برای انتقال درست مفاهیم مورد نظر شما دارد، اطمینان کافی را به دست آورید. در صورتی که در این رابطه با تردیدهایی مواجه هستید، توصیه می شود تا جسور باشید و تا زمان کسب اطمینان، اقدام به رسمی کردن آن نکنید.
مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی مدرن و موفق
98-فراموش نکنید که تمامی اعضای تیم، سفیران شرکت محسوب می شوند
درواقع با ایجاد یک برند شما دیگر تنها به خود تعلق نداشته و در هر لحظه ای نماینده شرکت خود خواهید بود. در این رابطه لازم است تا همواره نوعی رفتار کنید که ارزش های تعیین شده حفظ شود.
99-نتایج نظرسنجی ها را مورد بررسی قرار دهید
در ابتدا لازم است تا یک سیستم درست نظرسنجی را برای خود ایجاد کنید. با این حال تنها پرداختن و پاسخدهی به تمامی موارد مطرح شده، پایان کار نبوده و لازم است تا طبقه بندی درستی را نیز صورت دهید. برای مثال باید بدانید که چه میزان از نظرات مثبت و چه مقدار منفی بوده است. این امر جایگاه و میزان موفقیت اقدامات شما را مشخص خواهد کرد.
100-راه های مختلفی را برای گوش دادن به صدای مشتری ایجاد کنید
همه چیز شما وابسته به وضعیت مشتریان خواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا توجه ویژه ای را به آن ها داشته باشید. بدون شک افراد تمایل دارند تا صحبت هایی را مطرح کنند که عدم وجود بسترهای مناسب، بدون شک آن ها را ناراحت خواهد کرد. برخی از شرکت ها در این رابطه عملا راه را برای مشتری بسته و سیستم های پیچیده ای را برای این منظور تعیین می کنند، که شما باید کاملا عکس آن عمل کرده و به دنبال آسان ترین راهکارها باشید.