تنها افراد خاص می توانند رهبران موفقی باشند. یک رهبر موفق می تواند الهام بخش تیم خود باشد و به بهترین شکل ممکن با آن ها ارتباط برقرار کند و منظور خود را به وضوح انتقال دهد. یک رهبر خوب با صداقت و شفاف صحبت می کند و هیچ گاه نکته ای را به گونه ای رها نمی کند که تیمش مجبور باشند به حدس و گمان متوصل شوند. هر کسی می تواند رئیس باشد، اما هر کسی قابلیت رهبری را ندارد. اهمیت این خصوصیات زمانی مشخص می شود که به دنبال ایجاد انگیزه در تیم بازاریابی خود هستید و رهبری درست در این شرایط بازده تیم شما را افزایش داده و روحیه فردی در محیط کار شما را افزایش می دهد.
آزادانه و به صورت شفاف ارتباط برقرار کنید
یکی از مهم ترین خصوصیات یک رهبر گروه عالی، توانایی او در برقراری ارتباط با دیگران است. شفافیت با اعضای تیم باعث اطمینان آنها به شما خواهد شد، بنابراین از شفافیت ارتباطات در محیط کاری تان و در تمامی اوقات مطمئن شوید. در صورت ارتباطات نامفهوم، بازده تیمی شما تحت تاثیر قرار گرفته و اعضای گروه شما، احساس سردرگمی و آزردگی خواهند داشت. یکی از راه هایی که به شما در این زمینه کمک می کند، برگزاری جلسات هفتگی است که در آن افراد گروه بازاریابی شما بتوانند سوالات و نظرات خود را بیان کنند. این جلسات به شما اجازه خواهند داد که بازخوردها را آنالیز کنید. در عین حال، افراد تیم تان برای برگزاری این جلسات قدردان شما خواهند بود.
سطح توقعات را مشخص کنید
توقعات مشخص به اندازه ارتباطات شفاف اهمیت دارند، بنابراین مطمئن شوید که افراد تیم تان در مورد کاری که باید انجام دهند اطلاع داشته و از توقعات شما آگاه هستند. بدون وظایف و توقعات روشن، کارمندان احساس سردرگمی خواهند کرد. برگزاری یک جلسه در ابتدای هفته و گفت وگو در مورد اهداف و وظایف هر یک از افراد گروه به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. علاوه بر آن و با استفاده از نرم افزارهای آنلاین برای موسسات، می توانید با پیگیری تمامی وظایف و پروژه های تیم تان از روند کارها مطلع شده و از پیشرفت صحیح برنامه ها مطمئن شوید.
به سخت کوشی پاداش دهید
گرفتار شدن در جنب و جوش یک هفته سخت کاری آسان است و توانایی شما در تشخیص تلاش هایی که افراد تیم شما انجام می دهند، از اهمیت بالایی برخوردار است. همه افراد، مزایا و تشویق را دوست دارند و مزایا برای یک کارمند خوب می تواند باعث افزایش انگیزه تیم شما برای تلاش مضاعف شود. چیزهایی مانند تعطیلات طولانی، روزهای دورکاری و میان وعده های سالم در طول ساعات کاری، روش هایی هستند که قدردانی شما از افراد تیم تان را نشان داده و کارمندان شما نیز قدردان آن خواهند بود.
شرکت هایی مانند گوگل، همچنان به دلیل رفتار بسیار خوب با کارمندان شناخته شده اند، بنابراین تلاش خود را برای شبیه سازی فرهنگ شرکت هایی که محیط کاری بسیار خوبی دارند به کار بگیرید و در مورد راه هایی که می توانید این شیوه کاری را برای تیم خود پیاده سازی کنید، فکر کنید.