می دانید در کودکی از چه چیز متنفر بودم؟ مطالعه تابستانی.
مطالعه یک کتاب صرفاً برای تفریح عالی است، اما مانند اکثر موارد، زمانی که مجبور به این کار می شویم، جذابیت خود را از دست می دهد.
با این حال باید اعتراف کنم علی رغم ایجاد مزاحمت و تداخل با استراحت تابستانی مان، معلم های ما دلیل خوبی برای تکالیفی که می دادند داشتند.
ما مطالب بسیاری یاد گرفتیم (شاید با کمی کمک از Sparknote) و برخی اوقات این مطالعات به خودی خود مفرح بودند.
بنابراین همه کلاس، خوب گوش کنید...
این مورد را به عنوان لیست مطالعاتی خود درنظر داشته باشید!
فارغ از اینکه شغل شما چیست، مهم است که همواره مطالعه داشته باشید، یاد بگیرید و حرفه خود را گسترش دهید. این چیزی است که ما در IMPACT عمیقاً به آن اعتقاد داریم.
حالا، قبل از اینکه سراغ کتاب های راهنما و خلاصه رمان ها و کتاب های صوتی بروید، یا حتی یک تکه کاغذ را از داخل لوله خودکار به سمت من پرتاب کنید، خیال تان راحت باشد که تمامی این کتاب ها نه تنها تأییدیه تیمIMPACT، بلکه تأییدیه حرفه ای های صنایع مختلف را نیز گرفته اند.
هر کدام از عناوین، توصیه شخصی یکی از همکاران فعلی یا قبلی من هستند و به آن ها در تبدیل شدن به حرفه ای هایی که امروز هستند کمک کرده اند –نگران نباشید، خبری از امتحان بدون هماهنگی در اول مهر نیست.
لیست زیر را مرور کنید و کتابی که خودتان پیشنهاد می کنید را با ثبت یک نظر به ما معرفی کنید.
با «چرا» شروع کنید از سیمون سینِک (Simon Sinek)
کتابی که واقعاً برای من الهام بخش بود، «با چرا شروع کنید» از سیمون سینِک است؛ کتابی که واقعاً شما را وادار می کند درمورد هدف خود در حرفه تان تأمل کنید. چرا کاری که به آن مشغولید را انجام می دهید؟ او یک نقل قول عالی در این کتاب دارد، «مردم نه با کاری که انجام می دهید، بلکه با دلیلی که آن را انجام می دهید قانع می شوند. کاری که انجام می دهید به روشی ساده، اثباتی بر باورهای شماست.» این چیزی است که همواره ملکه ذهن من بوده است و واقعاً تلاش می کنم شغلم را مطابق با آن شکل دهم. این کتاب فارغ از صنعتی که در آن فعالیت می کنید، برای خواندن گزینه ای عالی است.
- جو رینالدی، متخصص تجربه کاربری، IMPACT
هنر خدمات به مشتری از رابرت سولومون (Robert Solomon)
هنر خدمات به مشتری یکی از اولین کتاب هایی بود که حس کردم واقعاً من را به عنوان مدیر راهبردی حساب های کاربری درک می کند. عمیقاً عاشق داستان ها، تمثیل ها و توصیه هایی هستم که رابرت سولومون در این کتاب کوتاه ارائه می دهد. این کتاب را به تمام کسانی که در صنعت بازاریابی و تبلیغات با مشتری سروکار دارند توصیه می کنم. من برخی از باارزش ترین توصیه ها را درمورد عملکرد صحیح در قبال اعتراضات و بازخوردهای مشتری و برنامه ریزی صحیح، از این کتاب آموختم.
شخصیت های مشتری ها از ادل رووِلا (Adele Revella)
اخیراً کتاب «شخصیت های مشتری ها» از ادل رووِلا را خواندم و از ته قلب عاشق راهکار های عملی و توصیه هایی شدم که در ضمن کتاب آورده شده است. تمامی فصل ها را با هایلایت، خط کشیدن زیر جملات و کاغذ استیکر علامت زده ام و هربار که روی یک مخاطب هدف، شخصیت خاص مشتری یا اطلاع رسانی پروژه به مشتری کار می کنم، دوباره سراغ آن می روم. وقتی سراغ صفحه تقدیم و تشکر کتاب رفتم و آن را خواندم، متوجه شدم که قرار است عاشقش شوم؛ «این کتاب تقدیم می شود به هر بازاریابی که تفکر پشت مطالب ساختگی را زیر سوال می برد.»
- اریکا دوب، مدیر بخش بازاریابی، شرکت املاک خانه شیشه ای.
همه می نویسند از آنن هندلی (Ann Handley)
تنها کتابی که من را به بازاریابی که امروز هستم تبدیل کرده، «همه می نویسند» از آنن هندلی است. من به عنوان یک بازاریاب، همواره با وظیفه چالش برانگیز نوشتن محتوا روبه رو بوده ام. چه یک مقاله در وبلاگ باشد چه توییت، همه می نویسند مهارت و الهام بخشی لازم را برای تبدیل شدن به یک نویسنده مؤثر برای من فراهم کرده است. من به دلیل خواندن این کتاب، هنگام رویارویی با چالش های نویسندگی جدید، چه مربوط به بازاریابی باشند چه نباشند، اعتماد به نفس بیشتری دارم.
- آماندا لیکلِیر، مدیر سابق ارتباط با مشتری، IMPACT
ابتدا همه قوانین را بشکن از مارک باکینگهام(Marcus Buckingham) و کرت کافمن (Curt Coffman)
وقتی به کتاب هایی فکر می کنم که تأثیر مثبتی برروی عملکرد شغلی من داشته اند، همواره«ابتدا همه قوانین را بشکن» در فکرم می آید. به عنوان یک حرفه ای در ارتباط با مشتری، به نظر من همه چیز ملموس و عملی بود. درواقع یک فصل از کتاب طوری روی شرکت ما تأثیر گذاشت که به طور کلی فرآیند ارزشیابی عملکرد را از نو تعریف کردیم. این بخش «12 ویژگی یک محیط کار قدرتمند» و سؤالات مربوطه را که کارمندان می توانند برای «امتیازدهی» نهایی به شرکت شما پاسخ دهند، توصیف کرده است. پس از مطالعه این سوالات، ما نگاهی ریزبینانه به برگه بازبینی عملکرد کردیم و نهایتاً چیدمان کل مطالب را از نو مرتب ساختیم تا آن را برای کارمند و موسسه مفیدتر کنیم.
- ناتالی دیویس، معاون استعدادیابی، IMPACT
کشش از جِنو ویکمن (Geno Wickman)
«کشش» دومین کتابی بود که به عنوان بخشی از توسعه شغلی ام در IMPACT مطالعه کردم و یکی از اولین کتاب هایی بود که به من یاد داد باید روی آینده تمرکز کنم. ابتدا کشف کنید چه می خواهید، سپس درمورد این که چگونه قرار است به آن برسید نگران باشید. ما همین کار را برای مشتری های مان انجام می دهیم: کشف می کنیم که کسب و کار آن ها در سه سال آینده چگونه خواهد بود، سپس آهسته به عقب برمی گردیم تا بفهمیم که دقیقاً چه کارهایی باید انجام دهیم تا به آن اهداف برسیم. بهترین بخش کتاب کاربردی بودن آن بود.
- درریک ویسس، مدیر بازاریابی، SkuNexus
7 عادت انسان های تأثیرگذار از استفان کاوی (Stephen Covey)
کتابی که من را به طراحی که امروز هستم تبدیل کرد «7 عادت افراد تأثیرگذار» از استفان کانوی است. من این کتاب را نه تنها به طراح ها، بلکه به همه توصیه می کنم. این کتاب به من چیزهای زیادی درمورد کنجکاو ماندن درباره آنچه باید انجام دهم تا به بهترین طراح و فرد ممکن تبدیل شوم، آموخته است.
خواندن این کتاب به من چشم اندازی جهت ارتقای خود داده است. عاداتی که درمورد آن ها صحبت می کند، مانند «ثمربخش بودن»، برای من بسیار مهم هستند. محبوب ترین قسمتی که من در طول عمرم خوانده ام، «تیز کردن اره» به معنای ارتقای شخصی مداوم است. این بخش درنهایت مهم ترین نکته در زندگی من به عنوان یک طراح و یک انسان است. پس از کار کردن برروی این 7 عادتی که در کتاب ذکر شده اند و به کار بردن آن ها، شاهد جهشی عظیم در مثمرثمر بودن در طراحی و به طور کلی در زندگی بوده ام.
- کوین بیودری، طراح تازه کار وب، شرکت تجاری دیجیتال BrandShop