دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

جریان مالی حاصل از عملیات ها، هنوز هم تنها راه رشد مالی کسب و کارهای متوسط و کوچک ایالات متحده است، اما تقریبا هر کسب و کاری وارد شرایطی می شود که جریان مالی اش اوضاع مناسبی نداشته باشد. وقتی برای شما چنین اتفاقی بیفتد، چکار می کنید؟

بنا بر تحقیق دیده بانی سرمایه کار C2FO 37درصد از صاحبان کسب و کارهای متوسط و کوچک عنوان کردند که میزان نیازشان به جریان مالی نسبت به سال های قبل افزایش یافته است و 34درصد دیگر بیان داشتند که این میزان افزایش اندک بوده است. روی هم رفته، تقریبا سه چهارم کسب و کارهای کوچک و متوسط حاضر در این مطالعه نسبت به سال 2016 نیاز بیشتری به جریان مالی دارند.

16درصد از این صاحبان کسب و کارها بیان داشتند که اگر به نقدینه اضافی دسترسی داشته باشند، سریعا آن را برای برطرف کردن مشکلات و چالش های حال حاضر به کار می بندند. درنهایت، هدف کلی رشد است. کسب و کارهایی که به جریان مالی دسترسی دارند خرج کرد خود را بدین شکل اولویت بندی می کنند:

مطلب مرتبط:بحران های اقتصادی و مواردی که کارآفرینان باید مد نظر داشته باشند

• تجهیزات بیشتری خریداری می کنند 33درصد

• کارکردهای خود را گسترش می دهند، برای مثال به بازارهای جدید وارد می شوند یا شعبه های جدید تاسیس می کنند 28 درصد

• بر روی کارمندان خود سرمایه گذاری می کنند (پرداخت و افزایش دستمزدها، استخدام و اعطای مزایا و تسهیلات) 10 درصد

• سرمایه گذاری در R&D 9درصد

• ایجاد طرح های احتمالی برای مواجهه با وقایع پیش بینی نشده 4 درصد

یافتن سرمایه مالی برای افزایش و ارتقای جریان مالی

در سال 2017 تعداد کسب و کارهای متوسط و کوچکی که به دنبال منابع مالی هستند، به نسبت سال های قبل 40 درصد افزایش داشته و محققان بر این اعتقادند که دستیابی به منابع مالی سنتی و سایر منابع احتمالی از هر زمانی آسان تر است.

اما این بدان معنا نیست که مانور در چنین شرایطی راحت است. همانگونه که انتظارش را دارید، کوچک ترین شرکت ها با داشتن 1 تا 10 کارمند، نسبت به شرکت های بزرگ تر، در مورد دسترسی به منابع مالی اعتماد به نفس کمتری دارند.

بزرگ ترین چالش برای کسب و کارهای کوچک و متوسط لزوما یافتن منابع مالی نیست، بلکه یافتن منابع مالی ای است که قابل بازپرداخت باشند. از هر 10 شرکت، سه شرکت بر این عقیده اند که نرخ بالای سود، عامل مهمی است که آنها را از دسترسی به منابع مالی مورد نیازشان بازمی دارد.

جلوگیری از بحران جریان مالی

مشتریان بدحساب یکی از مشکلات رایج کسب و کارهای کوچک است، خصوصا در دنیای B2B. در حقیقت، تقریبا یک چهارم شرکت های آمریکایی بیان می دارند که مشتریان شان پرداخت های خود را دیر انجام می دهند، که البته این میزان نسبت به سال های پیش افزایش یافته است. انعقاد قرارداد به نوبه خود بدین معنا نیست که شما پول را دریافت کرده و در حساب بانکی تان به آن دسترسی دارید. در نتیجه، دیری نمی گذارد که یک کسب و کار کوچک نقدینگی خود را در خطر دیده و از دور رقابت خارج می شود.

دقیقا به همین خاطر است که مدیریت صحیح جریان مالی تان بسیار مهم است. این کار را درست انجام دهید و نباید نگران خالی شدن حساب بانکی تان باشید. در اینجا یک پروسه سه مرحله ای برای کنترل این مسئله ارائه شده است:

قدم اول: اعلان جریان مالی

اعلان جریان مالی کسب و کارتان، سند مالی است که به صورت ماهانه تنظیم می شود و نمایانگر تزریق مالی (برای مثال، صورتحساب مشتریان، سود، وام و . . . ) و میزان پولی است که هر ماه از کسب و کارتان خارج می شود. (برای مثال، کرایه، حقوق کارکنان و هزینه خرید تجهیزات و مواد و . . . )

اگر از ابزارهای حسابداری نظیر QuickBooks استفاده می کنید، ایجاد اعلان جریان مالی کار ساده ای خواهد بود. هر ماه (اگر در شرایط مالی مساعدی نیستید، هر هفته) سری به این اعلان زده تا ببینید روند پیشرفت کارتان به چه شکلی است.

مطلب مرتبط:تدابیر کارآفرینان بزرگ برای رویارویی با بحران های مالی

قدم شماره 2: طرح ریزی جریان مالی

در مرحله بعد، به ایجاد یک طرح و برنامه جریان مالی نیاز خواهید داشت. درست مثل ایجاد طرح و برنامه فروش، طرح جریان مالی را براساس اعلان های جریان مالی پیشین خود ایجاد می کنید. اگر کسب و کارتان بالا و پایین های فصلی دارد، باید اعلان های جریان مالی سالانه داشته باشید، اگر کسب و کار ایستاتری دارید، اعلان های سه یا شش ماهه برای شروع کردن روند کافی است. بسته به موقعیت تان، می توانید طرح و برنامه 6، 12 و یا سه ماه آینده را تنظیم کنید.

قدم شماره 3: بررسی واقع گرایانه

در پایان هر ماه، طرح های جریان مالی آن ماه را با اعلان جریان مالی اش مقایسه کنید. سپس برنامه های آینده تان را بر حسب چیزی که فراگرفته اید، تنظیم کنید. به تدریج می توانید برنامه ها و طرح های دقیق تری داشته باشید، که شما را نسبت به مشکلات احتمالی آگاه می کند.

بدون داشتن دسترسی به جریان مالی مناسب، امکان ناکام ماندن نقشه هایی که در طرح کسب و کارتان عنوان کرده اید، بالا خواهد بود. اجازه ندهید که چنین چیزی برای کسب و کارتان اتفاق بیفتد.

منبع : allbusiness
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MPpRedrI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه