یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز


    به قلم: سامی کاراملا

مجاب کردن مشتریان به کلیک کردن یکی از دشوارترین بخش های بازاریابی دیجیتال به شمار می رود. در واقع، نه تنها لازم است آنچنان در افراد علاقه ایجاد کنید که به برند شما اعتماد کنند، لازم است برای تکرار این اتفاق در آینده به توزیع محصولات به شکل مطابق انتظار بپردازید.

در صورتی که مشتریان شما شانس کسب اطلاعات درباره محصولات و خدمات شما را نداشته باشند، کیفیت محصولات و خدمات شما اهمیتی نخواهد داشت. حفظ نرخ بالای کلیک هدفی مهم در حوزه بازاریابی محسوب می شود. در اینجا چهار نکته را برای دستیابی به چنین نرخ بالایی به شما آموزش می دهیم.

1. کسب آگاهی درباره مشتریان

مشتریان هسته کسب وکار شما به شمار می روند. در صورتی که هدف افزایش فروش را در ذهن می پرورانید، لازم است اطلاع کسب کنید که مشتریان مورد نظر در جست وجوی چه چیزی هستند و چگونه می توان توجه آنها را به خود جلب کرد.

به بیان دان دایکسترا، مدیر بازاریابی دیجیتال کمبایند اینشورنس که شرکت چاب شرکت مادر آن به شمار می رود، آگاهی یافتن نسبت به مشتریان و آنچه به آنها عرضه می کنید، نقطه آغاز فرآیند افزایش نرخ کلیک محسوب می شود. اگر از نیازهای مشتریان و نحوه جست وجوی آنها اطلاع دقیق داشته باشید، می توانید تبلیغاتی با کیفیت تر و مطابق نیازهای آنها را طراحی کنید. در عصری که سفارشی سازی های انبوه امری بسیار رایج به شمار می رود، کاربران انتظار دارند با پاسخ هایی مواجه شوند که دقیقا با پرسش-های مد نظر آنها مطابقت دارند  آنها نحوه جست وجوی خود را به منظور به حداکثر رساندن شانس دستیابی به نتیجه صحیح تغییر نمی دهند.

بررسی کنید که مشتریان شما زمان خود را صرف چه بخش هایی می کنند و از نوع تبلیغات مورد علاقه آنها آگاهی کسب کنید. به عنوان مثال، اگر مشتریان شما مدام فیس بوک را چک می کنند، تبلیغاتی را همراه با لینکی تعاملی در فیس بوک قرار دهید تا آنها برای سر زدن به سایت شما مجاب شوند. بنابراین، هر جا آنها هستند حاضر شوید و مطابق نیازمندی¬های آنها به عرضه محصولات خود بپردازید.

2. جاذبه بصری وب سایت خود را بالا ببرید

توجه مشتریان اغلب توسط جلوه های بصری، همچون طرح های رنگی یا تصاویر جذاب جلب می شود. به کارگیری جلوه های بصری تاکتیکی مهم در حوزه بازاریابی دیجیتال است که تحقیقات و آزمایش لازمه آن است.

برای ساخت تبلیغات دارای جاذبه بصری شیوه های متعددی وجود دارد. به عنوان مثال، ایسکرا اوتیموا، متخصص بهینه سازی موتورهای جست وجو و بازاریابی، توصیه می کند از رهنمون های بصری یا خطوط گرافیکی که به شکل طبیعی چشم افراد را به دکمه یا لینکی که قصد دارید بر آنها کلیک کنند هدایت می کنند، استفاده کنید.

مطلب مرتبط: 7 اشتباه ویرانگر در بازاریابی کلیکی و راه های جلوگیری از آنها

اوتیموا معتقد است که این جاذبه بصری ممکن است در قالب یک خط گرافیکی ساده یا تصویر فردی که نگاهش را در جهت دکمه مورد نظر دوخته است، باشد. تصور کنید در خیابان قدم می زنید و ناگهان متوجه می شوید 10 نفر همزمان به یک جهت چشم دوخته اند. آیا شما هم ترغیب نمی شوید به همان جهت چشم بدوزید؟ این غریزه در مورد وب سایت ها نیز کارکرد مشابهی دارد.

وی همچنین پیشنهاد می دهد برای بخشیدن جلوه بیشتر، از رنگ متفاوتی برای این دکمه ها استفاده شود. بدین شکل، مشتریان در جست وجوی عبارات فراخوانی برای اقدام (سی تی ای) نخواهند بود؛ آنها خود به خود جذب شده اند.

کریس پانتین، مالک و ناشر Creating A Website Today اضافه می کند: از واضح بودن این دکمه ها اطمینان کسب کنید، به گونه ای که مشخص باشد آنها CTA در صفحه وب سایت شما هستند. هدف از این کار، قابل کلیک به نظر رسیدن دکمه ها و عدم پنهان شدن آنها در محتوای وب سایت آن هم به گونه¬ای است که از اینکه خوانندگان متوجه حضور آنها نشوند جلوگیری به عمل آید.

احتمالا نخستین مرتبه این اقدام شما بی نقص نخواهد بود، اما مشکلی در این زمینه وجود ندارد. پانتین توصیه می کند با استفاده از آزمون A/B تأثیر رنگ ها و طراحی های گوناگون ارزیابی شود تا بتوان در زمینه تغییر آنها نتیجه گیری کرد.

3. جملات و واژه های خود را بهبود بخشید

اگرچه ممکن است جلوه های بصری در ابتدا توجه مشتریان را جلب کنند، جملات و واژه های شما به همان اندازه تأثیرگذار هستند. اگر مشتریان جذب سخنان شما نشوند یا پیشنهادهای شما برای آنها ملال آور باشد، بدون هیچ تفکر مجددی از دنبال کردن مطالب شما صرف نظر می کنند. مطالب خود را به شیوه ای جذاب برای مشتریان و با استفاده از واژه های مرتبط و تأثیر گذار بنگارید.

به بیان ندلینا پایانوا، متخصص بازاریابی در آژانس ترجمه Asian Absolute، لازم است علاوه بر به کارگیری کلید واژه های خود در تبلیغات اطمینان کسب کنید که محتوای وب سایت شما جذاب و گیرا بوده و توجه مخاطبان را به خود جلب می کند.

پایانوا معتقد است اختصاص دادن زمانی به نوشتن تبلیغات مجاب کننده و جذاب شانس متقاعد کردن کاربران به کلیک کردن را افزایش می دهد. زمانی را به آنالیز اقدامات کسب و کارهای دیگر اختصاص دهید و سپس، به نگارش آنچه متمایز است بپردازید.

4. فراخوانی برای اقدام را به شکل مشخصی به انجام برسانید

دکمه های CTA که اغلب روی وب سایت های تجاری و وب سایت های مقصد یافت می شوند، نوعی تاکتیک بازاریابی محسوب می شوند که تغییر دیدگاه مشتریان را به دنبال دارند. «همین امروز عضو وب سایت ما شوید»، «همین حالا رزرو کنید» و «رایگان امتحان کنید» نمونه هایی از عبارات CTA به شمار می روند. این عبارات سبب می شوند مشتریان بیش از پیش ترغیب به کلیک کردن شوند و به خرید محصولات یا خدمات یک برند بپردازند.

به بیان رومن رابینویچ، مدیر سابق توسعه کسب و کار در موسسه بازاریابی اونتیج، زمانی را به کسب آگاهی درباره شخصیت جمعیت مخاطب خود اختصاص دهید و اطمینان کسب کنید که دکمه CTA مخاطبان شما را ترغیب به دانستن آنچه در پس دکمه است، می کند. در پس آن دکمه باید ادعایی جسورانه برای پاسخ دادن به پرسش های احتمالی مشتریان یا راهکاری برای مشکلی که مشتری با آن دست و پنجه نرم می کند، نهفته باشد.

فراموش نکنید همواره در مسیری که به مشتری قول داده اید پیش بروید و یا در غیر این صورت به اعتبار خود و اعتماد آنها به برند خود لطمه خواهید زد. محصولات خود را مطابق انتظار مشتری ارائه کنید؛ خواهید دید که به سرعت برق و باد مشتریانی وفادار جذب خواهید کرد.

منبع : businessnewsdaily
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/z1gU8sjD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه