یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز


    به قلم: فردریک کِرِست

    مدیرعامل عملیاتی و یکی از مؤسسان شرکت اوکتا

داده ها نشان می دهند که چه سازمان هایی در حال استفاده از نرم افزارهای ابری و سرمایه گذاری در پیشرفت های فناورانه هستند

این یک حقیقت است که امروزه هر شرکتی باید مانند یک شرکت فناوری عمل کند. داده های جدید به دست آمده از بیش از 4000 مشتری اوکتا نشان می دهند شرکت ها در هر صنعتی متعهد به ساخت ردپاهای دیجیتال خود هستند. آنها اپلیکیشن های خودشان را می سازند، فناوری های جدید و نوآورانه را به خدمت می گیرند و فرآیندهای قدیمی را کنار می گذارند. یک نمونه اش همین که فقط در دو سال گذشته، میانگین تعداد اپلیکیشن هایی که توسط سازمان ها در شبکه اوکتا مورد استفاده قرار گرفته 24درصد افزایش یافته است.

شرکت ها به عنوان جزئی از این تحولات در حال پذیرفتن انواع ابزارهای توسعه دهنده هستند تا اهداف تحول دیجیتالی خود را بهتر تکمیل و محقق سازند. با اینکه وقتی پای به کارگیری ابزارهای توسعه دهنده به میان می آید صنایعی مانند فناوری، رسانه و سرگرمی پیش قدم هستند، اما داده های ما نشان می دهد صنایعی سنتی تری مانند شرکت های مالی، بیمه و آموزش نیز به آرامی دارند ابزارهای کدگذاری و فناوری را به سازمان هایشان راه می دهند.

بنا بر داده های ما، این پنج صنعت در حال استفاده از نرم افزارها و در اولویت قرار دادن پیشرفت های فناورانه هستند:

1) رسانه و سرگرمی: روزگار روزنامه های کاغذی و شبکه های تلویزیونی به سر آمده است. امروز، همه چیز در تلفن های همراه خلاصه می شود. شرکت های رسانه ای و سرگرمی ناچار بوده اند به سرعت خود را با نیازهای دیجیتالی مصرف کنندگان روزگار مدرن (نسل هزاره) که توقع خدماتی با محتوای باکیفیت، در دسترس و برحسب تقاضا داشتند تطبیق دهند. چنانچه شرکت ها قادر به ارایه چنین خدماتی نباشند، مورد غضب مخاطبانی قرار می گیرند که دیگر علاقه ای به شبکه های کابلی ندارند، مانند آن یک میلیون بیننده آمریکایی که خدمات تلویزیونی اشتراکی خود را لغو کردند و در عوض سراغ خدمات استریمینگ مانند اینترنت پهن باند و تلویزیون های اینترنتی (IPTV) رفتند.

در نتیجه، صنعت رسانه و سرگرمی بی هیچ تردیدی خود را غرق در دنیای فناوری کرده است و این در داده های ما به وضوح مشخص است. در سه سال اخیر، رتبه شرکت های رسانه ای و سرگرمی در شبکه ما از حیث میانگین تعداد نرم افزارهایی که استفاده کرده اند بالا و بالاتر رفته است. همچنین 68/7 درصد از مشتریان ما در حوزه رسانه و سرگرمی دست کم از یک ابزار توسعه دهنده استفاده می کنند، آماری که موجب شده این حوزه دومین صنعت بزرگی باشد که از چنین ابزارهایی بهره می برد.

مطلب مرتبط: با استفاده از فناوری های نوین می توان کسب و کار را رونق بخشید

2) فناوری: اگر کسی در یک شرکت فناوری کار کند و بتواند تعداد نرم افزارهایی که روزانه استفاده می کنند را بشمارد، احتمالاً باور نخواهم کرد. هیچ تعجبی ندارد که شرکت های فناوری در حال به خدمت گرفتن فناوری های دیگری برای ارتقای امنیت، بالابردن سرعت (یا خودکارسازی کامل) فرآیندها و افزایش کارایی کارمندان باشند. صنعت فناوری در سال 2017 با استفاده از 1910 نرم افزار مجزا، بیشترین کاربرد را از این نرم افزارها داشت.

این شرکت ها در به کارگیری ابزارهای توسعه دهنده نیز پیشگام هستند، یافته های ما نشان می دهد که 69/4درصد از شرکت های فناوری در شبکه ما در سال 2017 حداقل از یک ابزار توسعه دهنده استفاده کرد ه اند.

3) مالی و بانکداری: امور مالی و بانکداری نمونه ای از صنعت های سنتی هستند که هر سال در حال پیشرفت بیشتر در حوزه فناوری هستند. از سال 2016 تا 2017، میانگین تعداد نرم افزارهای مورد استفاده مشتریان اوکتا در صنعت امور مالی و بانکداری رشدی 33درصدی داشته است؛ تعداد مشتریانی هم که در این صنعت از حداقل یک ابزار توسعه دهنده استفاده کرده اند 6 درصد افزایش یافته است.

رشد سریع استفاده از نرم افزارها و ابزارهای توسعه دهنده نشان می دهد که بانکداری دیگر آن چیزی نیست که قبلاٌ می شناختیم. 40درصد از آمریکایی ها طی شش ماه گذشته به هیچ بانک یا مؤسسه مالی و اعتباری پا نگذاشته اند. خدمات بانکی و مالی با توسعه خدمات تلفن همراه خود، از جمله نرم افزارها، اعلان های پرداخت و کیف پول های دیجیتالی - که روش های مورد علاقه مصرف کنندگان برای انجام تراکنش هستند- خود را با شرایط جدید وفق داده اند. بانک «چِیس»، «بانک آمریکا»، «آمریکن اکسپرس» و «ولز فارگو» تنها چند نمونه از بانک هایی هستند که ارایه خدمات نرم افزاری خود را آغاز کرده اند (و حتی به صدر فهرست نرم افزارهای بانکی محبوب ما راه یافته اند). هم اکنون نیز با ظهور پدیده بلاک چین تغییرات بیشتری پیش روی این صنعت است.

4) خدمات درمانی: سازمان های حوزه زیست فناوری، داروسازی و خدمات درمانی بین سال های 2016 تا 2017، شاهد 36 درصد افزایش در تعداد میانگین نرم افزارهای مورد استفاده بوده اند که نشان می دهد این صنعت نیز در حال سازگاری یافتن با شرایط جدید است. به گفته جیسون بوش، مدیر ارشد امنیت اطلاعات در مؤسسه «ماژلان هلث»، قبلاً این پزشکان بودند که نوع خدمات فناورانه مورد استفاده خود را تعیین می کردند، اما حالا اوضاع عوض شده است. تأثیر مخرب تعداد فزاینده سرقت داده ها بر صنعت خدمات درمانی و همچنین در معرض خطر بودن همیشگی اطلاعات حساس بیماران، قانون گذاران را بر آن داشته است تا راهکارهایی برای استانداردهای امنیتی و فناوری اطلاعات فعلی مقرراتی وضع کنند. بر اثر افزایش چشمگیر نرم افزارهای مورد استفاده، پزشکان و مؤسسات خدمات درمانی که با استانداردهای جدیدی روبه رو شده بودند، چاره ای جز هماهنگ ساختن خود با فناوری های پیشرفته و خدمات امنیتی نداشتند.

5) آموزش: اگرچه صنعت آموزش در یافته های ما رتبه چندان بالایی از نظر میانگین استفاده از نرم افزارها ندارد، به دلیل تلاش مستمرش در پذیرش 480 نرم افزار متفاوت لایق نمره بیست است. ابزارهای آموزش آن لاین مانند Lynda. com، Coursera و Pluralsight، سه نرم افزار برتر یادگیری الکترونیکی مورد استفاده در شبکه ما هستند که عرصه آموزش را به عصر دیجیتال آورده و دسترسی به آموزش و بازده یادگیری را افزایش داده اند. 31 درصد از مشتریان در سال 2017، چه برای کاربرد جمعی و چه برای کاربرد شخصی، به دوره های آموزشی آن لاین دسترسی داشته اند. با توجه به اینکه انتظار می رود بازار فناوری آموزشی تا سال 2020 به 83/1 میلیارد دلار برسد، صنعت آموزش صنعتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شرکت ها در تمام صنایع در حال تغییر نحوه تعامل سازمان هایشان با فناوری هستند و حالا باید دید در سال 2018 و سال های پس از آن چه فناوری هایی ظهور یافته و آینده کار و صنعت را چگونه رقم می زنند.

منبع : inc
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2d4CpPU1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه