شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

عادات مخرب آزادکاری مانع از رشد و پیشرفت شخص می شود. این عادات باید با ارزیابی صحیح شناخته شده و با عادات خوب جایگزین شوند.

موفقیت در آزادکاری به معنای پذیرش مشتری های جدید، کسب امتیاز بیشتر از سوی آنها و پیدا کردن جایگاه مناسب در زمینه کاری است. این یعنی نام تان در صنعتی که کار می کنید شناخته شود و کارتان از کیفیت خوبی برخوردار باشد. زمانی که به چنین جایگاهی برسید مشتری های جدید خودشان برای انجام دادن پروژه به شما مراجعه می کنند و این شما هستید که نوع پروژه و قیمت آن را تعیین می کنید. اگر مدت زمان زیادی گذشته و هنوز به این جایگاه دست پیدا نکرده اید یا دوست دارید زودتر به این مرحله برسید، بهتر است خودتان را صادقانه ارزیابی کنید تا دید بهتری نسبت به جایگاه فعلی پیدا کنید.

هشت موردی که در ادامه این مقاله بررسی می کنیم اشتباهاتی هستند که به حرفه یک آزادکار لطمه وارد می کنند و باید با عادات خوب جایگزین شوند.

۱- پذیرفتن پیشنهادهای سطح پایین

تصور کنید تعداد پروژه هایتان کم شده است و می خواهید درآمد بیشتری داشته باشید. در همین حال ایمیلی از طرف یک مشتری شناخته شده برای انجام یک پروژه ی خوب دریافت می کنید. همه ی شرایط مطابق میل است اما از شما خواسته شده این کار را با مبلغ پایین تری برایشان انجام دهید. چند مشتری دیگر نیز با همین شرایط با شما تماس می گیرند و می خواهند قیمت نهایی را کاهش دهید. از طرف دیگر مشکلات مالی کمی فشار می آورند و ترجیح می دهید به هر قیمتی شده کمی درآمد کسب کنید. در چنین شرایطی چه کاری باید انجام داد؟ بهترین کار این است که هرگز پیشنهاد مشتری را قبول نکنید.

مطلب مرتبط: راهنما و اصول موفقیت در آزادکاری

بسیار به ندرت پیش می آید که مشتری قیمت منصفانه ای ارائه دهد و این مشکل در تمام کسب و کارها وجود دارد. شخصی که دستمزد خود را پایین می آورد یعنی ارزش چندانی برای کار خود قائل نیست. همچنین این موضوع به سرعت پخش شده و همه انتظار دارند با کمی مذاکره کار را با دستمزد پایین تری انجام دهید. این موضوع روی شهرت و سابقه ی کاری تان تأثیر می گذارد و به عنوان یک فرد غیرحرفه ای شناخته می شوید. شخصی که ارزش و کیفیت کار خود را بداند قیمت مشخصی برای پروژه ها ارائه می دهد. او می داند هیچ شخصی حاضر نیست این کیفیت کار را با مبلغ پایین تر انجام دهد و نهایتا مشتری را راضی می کند. سعی کنید تا جای ممکن قیمت ثابتی برای پروژه ها ارائه دهید و هرگز ارزش کار خود را دست کم نگیرید.

۲- عدم توانایی در مذاکره

یک فرد آزادکار یا فریلنسر نه تنها نباید دستمزد خود را پایین آورد بلکه باید بداند چه موقع مبلغ بالاتری درخواست دهد. آیا برای انجام پروژه لازم است بیشتر کار کنید؟ آیا مهلتی برای انجام پروژه در نظر گرفته شده است؟ اگر پاسخ این سوال ها مثبت است باید در تعیین مبلغ تجدید نظر شود. البته همه چیز پول نیست و باید فراتر از آن فکر کرد. اگر کار بدون نقصی به مشتری ارائه داده اید از آن ها بخواهید در مقابل، کاری برایتان انجام دهند. به عنوان مثال از آن ها بخواهید:

• نقد مثبتی بنویسند و آن را در سایت شخصی خود منتشر کنند.

• شما را به سایر مشتری های خوب بازار معرفی کنند.

• در آینده پروژه های بیشتری به شما بدهند.

• در رویدادهای شرکت از شما دعوت کنند.

۳- عدم توجه به مشتری

گاهی اوقات استعداد و قیمت نقشی در معامله ندارند. ارتباطات حرف اول را در دنیای آزادکاری و دورکاری می زنند و پاسخ مشتری باید هر چه سریع تر داده شود. این طرز تفکر در میان همه جا افتاده است که هر قدر فرد دیرتر جواب دهد یعنی در کارش حرفه ای تر است. به یاد داشته باشید یک مشتری درخواست خود را برای چند نفر ارسال می کند و شخصی که زودتر جواب دهد برنده است. پاسخ دادن به ایمیل ها را به فردا موکول نکنید و همیشه در دسترس مشتری باشید. همچنین فراموش نکنید به پایان رساندن پروژه به معنای پایان دادن به ارتباطات نیست. اغلب آزادکارها اهمیت این موضوع را دست کم می گیرند و ارتباط خود را با کارفرما قطع می کنند. اما افرادی که ارتباط خود را حفظ می کنند از مزایای زیر بهره مند می شوند:

• تشویق مشتری به نوشتن نقد مثبت و پیشنهاد دادن شما به سایرین

• گرفتن بازخورد مثبت برای پیشرفت های آینده

• رفع نواقصی که شاید از آن ها خبر نداشته باشید

• حفظ مشتری برای پروژه های آینده

۴- وابسته شدن به شبکه های اجتماعی

با توسعه موبایل های هوشمند استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار آسان و همه گیر شده است. به طوری که فرد اهمیت بیشتری به آپدیت کردن فیسبوک و توییتر خود می دهد و به روزرسانی سایت را فراموش می کند. درصورتی که همه درشبکه های اجتماعی عضو نیستند یا بعد از گذشت مدتی حساب کاربری خود را پاک می کنند. بسیاری از مشتری ها ترجیح می دهند وب سایت فرد آزادکار را زیر نظر داشته باشند. همچنین عده ی زیادی برای پیدا کردن فریلنسر مورد نظر در گوگل به جستجوی آن ها می پردازند. به روزرسانی دیر به دیر سایت نشان دهنده ی عدم فعالیت یا عدم تمایل به دریافت پروژه های جدید است.

۵- عدم تلاش برای بهبود مهارت ها و شبکه سازی

این روزها رقابت در هر صنعتی زیاد شده است و شخصی که مهارت های بالاتری داشته باشد برنده است. یک شخص آزادکار باید دائما مهارت های خود را تقویت کند و کارهای جدید یاد بگیرد. شرکت در سمینارها، گوش دادن به پادکست ها، خواندن پست وبلاگ های مرتب، شرکت در دوره های آنلاین یا حضوری و خواندن کتاب به تقویت مهارت ها کمک می کند. آزادکاری که گواهی دوره ی خود را در لینکدین یا سایت شخصی درج کند پروژه های بیشتری دریافت می کند.

شبکه سازی نیز یکی دیگر از مسائلی است که افراد آزادکار توجهی به آن ندارند و دلیلش این است که نتیجه ی خود را در درازمدت نشان می دهد. هیچ کدام از بیزینس کارت هایی که در رویدادها پخش می شوند، فردای همان روز استفاده نمی شوند. انجام این کار معمولا زمان می برد و با این حال شبکه سازی بخش ضروری ساختن و توسعه ی کسب وکار از طریق آزادکاری است.

۶- بیش از اندازه کار کردن

بیش از اندازه کار کردن یکی دیگر از تهدیدهای جدی برای آزادکارها است. افرادی که در دنیای آزادکاری غرق می شوند چند پروژه به صورت همزمان دریافت می کنند و بدون وقفه برای به پایان رساندن آن ها تلاش می کنند. این افراد در معرض خستگی مفرط قرار می گیرند و حتی از کار زده می شوند. درنتیجه نمی توانند برای مدتی خدمات باکیفیت ارائه دهند و به استراحت احتیاج خواهند داشت. آزادکاری به معنای زیاد کار کردن نیست. هرازگاهی به خودتان استراحت دهید و چند روز از همه چیز فاصله بگیرید. کاری که با استراحت همراه بوده و تداوم داشته باشد بهتر از کار بی وقفه نتیجه می دهد.

۷- عدم مدیریت زمان

آزادکارهای تازه کار معمولا در مدیریت زمان دچار اشتباه می شوند. مخصوصا افرادی که به تازگی از محیط کار خارج شده و عادت دارند توسط رئیس بخش مدیریت شوند. ابزارهای مدیریت زمان بهترین راه حل برای این افراد هستند.

مطلب مرتبط: نکاتی برای افزایش درآمد در آزادکاری

۸- ناراحت شدن از بازخوردها و انتقادها

همه از یک فرد آزادکار انتظار دارند بدون نقص کار کند و پروژه را کامل تحویل دهد. در غیر این صورت این موضوع را به طور شخصی یا در نظرات خود عنوان می کنند. انتظار نداشته باشید این افراد انتقاد خود را مهربانانه یا با بیان جمله های مناسب اظهار کنند. وظیفه ی شما این است که بازخورد مشتری را بشنوید و به نکات مثبت آن اهمیت دهید. اگر نظر دیگران روی شما تأثیر می گذارد و احساساتی می شوید یعنی راه سختی پیش رو دارید و بهتر است دید مثبت تری نسبت به این موضوع پیدا کنید. نقدهایی که درست عنوان شده باشند به بهتر شدن کمک می کنند و نقدهای اشتباه نیز نباید جدی گرفته شوند.

درنهایت فراموش نکنید که حرفه ای شدن در آزادکاری نیز مانند هر کار دیگری به زمان احتیاج دارد. سعی کنید مهارت های خود را تقویت کرده و ارتباطات خود را گسترش دهید. سایت شخصی خود را به روز رسانی کرده و با مشتری ها در ارتباط باشید. هرگز ارزش کار خود را پایین نیاورید و استراحت را فراموش نکنید.

منبع : forbes/zoomit
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ArgUfKN9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه