وقتی که شما شروع به فعالیت در شبکه های اجتماعی می کنید، به چه چیزی فکر می کنید؟
- چگونه به بیش از ۲۰۰۰۰ طرفدار برسید؟
- شاید هم به زیر ۱۰۰۰ طرفدار فکر می کنید؟
به هرحال سریعا مسیر فکری خود را تغییر دهید، البته طرفداران پارامترهای هدف شما هستند، ولی هدف شما چیزی فراتر از اینهاست و موفقیت در شبکه های اجتماعی تعداد طرفداران شما نیست، بلکه ماندگار شدن شما مهم تر از این اعداد است، پس دست از شماردن بردارید و به این فکر کنید که چه تعدادی از دنبال کننده های شما در مطالب شما مشارکت می کنند.
وقتی مشتریان شما شروع به مشارکت می کنند و محتوا و مطالب شما را گسترش می دهند شما موفق به وسعت دادن نام برند خود در شبکه های اجتماعی شده اید و این موضوع به خودی خود طرفداران شما را افزایش می دهد.
بگذارید با یک مثال توضیح دهیم:
بر فرض که یک شرکت کوچک با ۱۰ کارمند در یک شبکه اجتماعی ۱۰۰۰ طرفدار دارد که ۱۹۰ نفر از آنها در صفحه مربوطه فعال هستند، حال همین شرکت در حالتی دیگر ۵۰۰ طرفدار دارد و ۹۵ نفر فعال در صفحه شرکت. حال به نظر شما رسیدگی به کدام گروه راحت تر است؟ مسلما شما هم با من موافقید که گروه کوچک تر را با هزینه و نیروی کمتری می توان خوراک داد و زیر نظرشان گرفت با این اصل که هر دو گروه قرار است یک کار کنند و آن انتشار محتوای شماست با این تفاوت که در دومین مثال بهره وری و اثربخشی شما بیشتر است.
قدرت یک نفر
به یاد داشته باشید که در شبکه های اجتماعی فقط یک نفر می تواند کاری را انجام دهد که قرار است صدها نفر انجام دهند. ممکن است فقط با یک نوشته در مورد شرکت شما توسط یک نفر و پیوستن و مشارکت دیگران به آن دروازه ای را برای شما بگشاید که شاید صدها نفر نتوانسته باشند این کار را برای شما انجام دهند.
جلب طرفدار
معمولا وقتی طرفداران به یک صفحه می پیوندند که چیزی متفاوت باشد. حال پیشنهاد این است که شروع کنید به ایجاد محتوا و هرچه بیشتر این کار را انجام دهید تا متوجه شوید کدام مطالب شما بیشترین طرفدار را دارد و بدین ترتیب شما به زودی سبک خود را بهبود می دهید و طرفداران تان بیشتر می شود و این راهی است که در آخر باید به این ختم شود که فروش شما بالا رود و نه اینکه هزینه های شما افرایش یابد.