یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

شاید تا به حال چند باری نام دوربین های واقعیت مجازی یا VR به گوش تان خورده باشد. در اینجا قصد ندارم به عنوان مقدمه مقاله به بیان اهمیت های استفاده از چنین دوربین هایی در حوزه بازاریابی بپردازم. به جای این کار اجازه دهید توجه تان را به برخی نکات جالب جلب کنم:

- براساس پیش بینی ها تا سال 2020 سود خالص اقتصادی حاصل از تولید دوربین های واقعیت مجازی و صنایع وابسته به 29.5 میلیون دلار خواهد رسید.

- انتظار می رود تا پایان سال 2017 تعداد دوربین های واقعیت مجازی تولیدشده از سوی برندهای سونی، اکولوس و HTC به بیش  از 5.1میلیون برسد. به این ترتیب با رشد 75درصدی در حوزه تولید و فروش دوربین های VR مواجه خواهیم بود.

- تا سال 2020 به طور حتم شاهد 82 میلیون کاربر دارای دوربین های VR خواهیم بود. این آمار رشد 1507درصدی در مقایسه با پیش بینی سال 2017 را در پی دارد.

اگر بخواهیم همه این آمارها را در یک کلمه خلاصه کنیم، به نظر «لزوم استفاده از ابزار جدید واقعیت مجازی در دنیای بازاریابی» مناسب باشد. بر همین اساس در این مقاله آماندا وینر به بررسی چهار کمپین موفق در زمینه استفاده از دوربین های واقعیت مجازی پرداخته است.

پیشتازی در عرصه غذا: رستوران مجازی VERYX

در طول دو دهه گذشته که دنیای بازاریابی با ورود تکنولوژی های جدید نظیر اینترنت زیر و رو شده است، کمتر خبری در زمینه توسعه بازاریابی برندهای فعال در زمینه مواد غذایی شنیده ایم. برند VERYX یکی از نخستین کمپین های تحسین شده در زمینه مواد غذایی را با استفاده از دوربین های VR  به مشتریان خود معرفی کرده است.

این موسسه در زمینه دسته بندی هوشمند صنایع و شرکت ها فعالیت دارد و یکی از کارویژه های اصلی اش ارائه فهرست طبقه بندی شده امکانات محیطی به افراد مناطق گوناگون جهان است. به این ترتیب اگر نیازمند یافتن نزدیک ترین سینما یا پارک هستید، این سیستم بهترین گزینه ها را در اختیارتان قرار خواهد داد.

در زمینه جست وجوی رستوران ها VERYX دست به کار خارق العاده ای زده است. بر این اساس و با همکاری نزدیک به 65درصد رستوران های آمریکای شمالی و 40درصد رستوران های اروپایی سیستم واقعیت مجازی به امکانات این موسسه اضافه شده است. در حال حاضر با جست وجوی رستوران های اطراف تان در این سامانه شما قادر به مشاهده مجازی فهرست غذاها و نحوه تهیه و سرو آنها هستید.

این کمپین در راستای توسعه بانک اطلاعاتی شرکت صورت گرفته است و در آن اطلاعات نزدیک به 45 هزار رستوران گردآوری شده است. همچنین این برنامه بر توجه بیشتر به توانایی های دوربین های واقعیت مجازی در دنیای کسب وکار موثر واقع شده است.

اگرچه مشاهده 360درجه ای غذای رستوران ها همچنان با تجربه واقعی فاصله بسیار زیادی دارد، اما VERYX امیدوار به رفع کاستی های این سیستم در آینده ای نزدیک است. بر همین اساس پروژه اصلی شرکت سازماندهی طرحی به منظور انتقال مطلوب انواع بوها است. در صورت موفقیت این پروژه یکی از بزرگ ترین ناتوانی های دوربین های VR  در ارائه تجربه واقعی از امور رفع خواهد شد.

دنیای هنر: مشاهده فیلم 360درجه ای

هنگامی که برای نخستین بار از دوربین واقعیت مجازی برند سونی استفاده کردم، همه چیز به نظر عجیب می رسید. احساس کسانی را داشتم که در اوایل قرن 20 در سالن های سینما حاضر شده و از مشاهده نخستین فیلم های ضبط شده ذوق زده اند.

اگرچه از زمان معرفی نخستین فیلم های سینمایی دنیای هنر تحولات زیادی را به خود دیده است، اما به تازگی فیلمی به نام «گامی به سوی مسیر» با استفاده از دوربین های VR در حال احیای تجربه بحت و حیرت اوایل قرن 20 برای دوستداران سینماست. این فیلم که مخصوص مشاهده با دوربین های واقعیت مجازی است در شهر کالیفرنیا روایت می شود.

داستان اصلی پیرامون حوادثی که در زندان فوق امنیتی کالیفرنیا جریان دارد، می گذرد. این فیلم برای اولین بار با تجهیزات مخصوص ضبط چنین نمای 360درجه ای و با همکاری Defy Ventures تهیه شده است. سخنگوی رسمی موسسه Defy با توجه به استقبال مطلوب از نخستین ساخته مشترک شان قول توسعه این حوزه هنری را داده است.

نکته مهمی که در این شیوه فیلم سازی نظر منتقدان را جلب کرده، آزادی عمل مخاطب به هنگام مشاهده آثار سینمایی است. بر این اساس دیگر مجبور به مشاهده صحنه هایی که کارگردان برای ما تدارک دیده نیستیم و می توانیم سرمان را به هر سوی بگردانیم. با این حال چنین شیوه فیلم سازی هنوز راه درازی در پیش دارد، چراکه عرصه را برای خلق صحنه های جذاب و زیبا به شدت دشوار خواهد کرد. در هر صورت از این به بعد کارگردان ها باید صحنه ای 360درجه ای را برای مخاطب تهیه کنند.

تحول حوزه درمان و بهداشت: توانبخشی با دوربین های VR

اگرچه در حال حاضر حوزه پزشکی پیشرفت های بسیار زیادی را به خود دیده، با این حال هنوز هم برای برخی از افراد که به دلایل مختلف از جمله کهولت سن، تصادف و بیماری دچار ناتوانی عضلانی و حرکتی می شوند حرکت دوباره و بازیابی سلامت شبیه به رویایی دست نیافتنی است. بر همین اساس موسسه بهداشتی Limbic Life در تازه ترین کمپین خود پرده از محصولی انقلابی و پیشرو برداشته است. صندلی مجهز به دوربین واقعیت مجازی این امکان را به کاربر می دهد تا با مشاهده تصاویر مجازی از حرکت درست انگیزه بیشتری برای ادامه روند درمان پیدا کند.

اگرچه این محصول هنوز به طور رسمی روانه بازار و و مراکز درمانی نشده است، با این حال در کنفرانس اخیر سامسونگ نیز مدلی اولیه از این طرح را به نمایش گذاشت. به عنوان کسی که تجربه استفاده از پیش نمایش محصول سامسونگ را داشته ام، تاثیر آن را در پیگیری روند درمانی بسیار مثبت ارزیابی می کنم. با این حال من نه پزشک هستم و نه تخصصی در این زمینه دارم.

به همین دلیل سراغ دکتر پاتریک کونزلر رفتم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنم. دکتر کونزلر تاثیر دوربین های واقعیت مجازی را در دو سطح فیزیکی و روانی مورد بررسی قرار می دهد: «در زمینه فیزیکی با استفاده از این دوربین ها و دستگاه های کمکی می توان تجربه واقعی حرکت نرمال را در مصدومین پیاده سازی کرد. همچنین مشاهده صحنه مجازی راه رفتن یا تکان دست با استفاده از دوربین های واقعیت مجازی احساس ناراحتی افراد در طول جلسات توانبخشی را کم خواهد کرد.»

هولوروم: دکوراسیون خود را طراحی کن!

اگر تجربه مراجعه به آژانس های حرفه ای در زمینه تغییر دکوراسیون منزل یا محل کارتان را داشته باشید، از قیمت بالای خدمات آنها به خوبی آگاه هستید. یکی از دلایل قیمت بالای این خدمات استفاده آژانس ها از افراد متخصص و تلاش برای ارائه خروجی مناسب است. با این حال ورود دوربین های VR به صنعت دکوراسیون نیز مانند سایر موارد ذکرشده تحولات مطلوبی را به همراه داشته است. برند هولوروم با استفاده از این دوربین ها و نرم افزار اختصاصی خود کاهش چشمگیری در هزینه خانواده ها و مراکز اداری ایجاد کرده است. به این ترتیب شما در قالب یک طراح دکوراسیون داخلی ظاهر شده و طرح موردنظرتان را خلق خواهید کرد.

نخستین نمونه از خدمات هولوروم با همکاری برند HTC  در ابتدای سال 2018 در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. علاوه بر مشتریان از این محصول برای آموزش دانشجویان رشته های طراحی دکوراسیون نیز می توان استفاده کرد. همچنین هولوروم قول داده شرایط استفاده از این سرویس از طریق اینترنت را تا پایان سال 2019 فراهم کند. به این ترتیب در خانه خود نشسته و برای تغییر دکوراسیون دست به کیبورد و موس خواهیم شد.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1plimQBY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه