پنجشنبه, ۶ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Thu, 26 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

برندهای بزرگ و شناخته شده عموما این فعالیت ها را به مجموعه های دیگری برون سپاری می کنند تا زمان بیشتری برای تمرکز بر فعالیت های اصلی خود داشته باشند، اما این کار مختص بزرگان نیست؛ شرکت های کوچک هم می توانند از مزایای برون سپاری فعالیت در شبکه های اجتماعی منتها در ابعاد کوچک تر نفع ببرند، یعنی وقت لازم برای فعالیت در این شبکه ها را به کارهای دیگر مثل توسعه عملیاتی اختصاص دهند.

شما اگر یکی از این شرکت های کوچک هستید و قصد برون سپاری اینچنین فعالیت هایی را دارید، در ادامه به نقل از ibazaryabi، به برخی از مواردی اشاره می کنیم که باید به آنها توجه کنید.

چرا باید مدیریت شبکه های اجتماعی را برون سپاری کنیم؟

در سراسر دنیا میلیاردها نفر از شبکه های اجتماعی به طور مستمر استفاده می کنند. همین موضوع مزایای استفاده از آنها را به عنوان یک ابزار بازاریابی مسلم و بدیهی می سازد.

کسب و کارهایی که این موضوع را به خوبی درک کرده و از آن استفاده می کنند، می توانند فرصت های بیشتری برای جذب مشتری خلق کنند.

به طور کلی، هر قدر محتوای بیشتری در تعداد دفعات بیشتر در این شبکه ها منتشر کنید، تعامل و نرخ بازگشت سرمایه بیشتری خواهید داشت. این کار تقریبا به معنای یک ساعت فعالیت روزانه شامل نظارت، انتشار محتوا، گفت وگو با مخاطبان و. . . است.

به عبارتی این کار در هر هفته چیزی در حدود 6 تا 10 ساعت زمان می طلبد که اختصاص آن توسط مدیر یک کسب و کار، امری نشدنی است. به همین دلیل است که سپردن آن به یک مدیر دانا و با اطلاعات کاری عاقلانه بوده و در عمل یکی از وظایف شما را کم می کند.

چه مواردی را می توانید به یک مدیر شبکه های اجتماعی بسپارید؟

فعالیت در این شبکه ها چیزی فراتر از ارسال محتوا در شبکه های فیس بوک و توییتر است.

موارد زیر برخی از کارهایی است که یک مدیر شبکه  اجتماعی غیر  از ارسال محتوا باید بر عهده داشته باشد:

-   استراتژی شبکه های اجتماعی؛ فراوانی ارسال محتوا، نوع محتوا، جست وجو کلید واژه و …

-    برندسازی و باز کردن حساب در شبکه های مختلف و اتخاذ سیاست ثابت برای همه آنها

-   اشتراک گذاری و درج نظر برای دیگر صفحات مرتبط با برند شما

-   برقراری تعامل با دیگر کاربران، مشتریان فعلی یا مشتریان بالقوه

-   نظارت بر شبکه های اجتماعی، توجه به موارد نام برده شده از برند مربوطه

-   خدمات به مشتری در سطح شبکه های اجتماعی؛ پاسخگویی به شکایات و سوالات کاربران

-   دنبال کردن کسب و کارهای تاثیرگذاران، رقبا و همکاران، البته باید توجه کرد که این کار از یک مدیر شبکه های اجتماعی مسلط و مطلع از صنعت شما بر می آید، چرا که باید صنعت، رقبا، خواسته مشتریان و … را به خوبی بشناسد.

چگونه باید آغاز کنید؟

خواه پیش از حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی داشته اید یا تازه در ابتدای راه هستید و قصد باز کردن این حساب ها را دارید، باید لیستی از این شبکه ها و حساب ها برای خود تهیه کنید.

وقتی یک فرد آزادکار یا شرکت مورد قبول خود برای سپردن این مسئولیت به وی را پیدا کردید، باید از وی بخواهید ضمن بررسی وضعیت شما در این شبکه ها به شما یک استراتژی برای رشد و گسترش دنبال کنندگان شما در این شبکه ها ارائه کند.

در این رابطه باید درباره موارد زیر صحبت کنید:

-   آدرس پروفایل بهترین مشتری وی به عنوان نمونه کار

-   مشتریان شما اغلب از چه شبکه هایی استفاده می کنند؟

-   بودجه شما برای این فعالیت چقدر است؟

-   آیا کلمات کلیدی خاصی انتخاب کرده اید؟ تحقیقی انجام شده؟

-   آیا تیمی داخلی برای تهیه محتوا جهت نشر در این شبکه ها تدارک دیده اید؟

-   بانک ایمیل مشتریان خود را در اختیار دارید؟

فقط باید توجه کنید که در آغاز کار نیاز به فعالیت در تمام شبکه های اجتماعی ندارید ( چنانکه با منابع و امکانات یک کسب و کار کوچک اصلا همخوانی ندارد)، بلکه باید براساس نوع مشتریان، بودجه و دیگر منابع چند مورد از شبکه های ارجح تر را برگزینید و برای هر یک بر سر گزینه های زیر به نتیجه برسید:

-   چه تعداد محتوای دست اول برای هر یک مورد نیاز است؟

-   چه تعداد محتوای تکراری یا کپی برای هر یک نیاز دارید؟

-   چه تعداد نظر یا پاسخ به نظرات دیگران مورد نیاز است؟

-   چه تعداد کاربر جدید را می خواهید در هر هفته دنبال کنید تا آنها هم شما را دنبال کنند؟

-   انتظار دارید چه تعداد دنبال کننده جدید در هر هفته جذب کنید؟

همچنین باید توجه داشته باشید که به صورت دوره ای این مدیر شبکه های اجتماعی، اطلاعات زیر را از شما دریافت کند:

-   محصولات یا خدمات جدید یا متوقف شده

-   تغییرات آدرس و شماره تماس

-   تخفیف های ویژه

-   اخبار استخدام های جدید یا همکاران جدید و البته مهم

-   اشاره منفی به شما در رسانه های دیگر

-   کنفرانس یا رویدادهایی که در آنها شرکت می کنید.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DEwQGWth
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه