مدیر عامل ساپکو در نشست با هیأت فرانسوی اظهار داشت انتظار داریم سازندگان خارجی ضمن همكاری مشترك با قطعه سازان داخلی بر كیفیت، تحقیق و توسعه و مهندسی تمركز بیشتری داشته و در همكاری های خود استراتژی برد- برد را در نظر داشته باشند.
به گزارش کارپرس، مدیرعامل ساپكو در نشست مشتركی كه معاونان و مدیران ساپكو در آن حضور داشتند، ورود سازندگان خارجی جدید در زنجیره تامین ایران خودرو را منوط به بومی سازی قطعات و استفاده از دانش فنی روز در آنها دانست و افزود: سازندگان فرانسوی در صورت قبول این شرایط قادر خواهند بود افزون بر تامین قطعات محصولات جاری شركت ایكاپ در تولید محصولات آتی این شركت روی پلتفرم 208 و 301 و همچنین پلتفرم جدید ایران خودرو مشاركت داشته باشند.
وی خط مشی جدید ایران خودرو در همكاری های جدید را محصول شرایط تولید و لزوم تمركز بر توان داخلی عنوان و خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه امروز توان سازندگان داخلی ما پیشرفت قابل توجهی داشته، دیگر با روش و كیفیت گذشته قادر به همكاری نخواهیم بود.
در مورد كیفیت محصولات خود كوتاه نمی آییم
آرنود پقا، معاون فروش ایكاپ ضمن معرفی شركت مشترك ایران خودرو و پژو به سازندگان فرانسوی و تاكید بر تكیه آن بر توان ساپكو در تامین قطعات و فعالیت های بومی تصریح كرد: از آنجا كه ایكاپ با فلسفه بهترین كیفیت و قیمت برای مشتری و شركت و توسعه صنعت خودرو ایران فعالیت خود را آغاز كرده است، در خصوص كیفیت، اهمیت به برنامه زمانی و تداوم در پیشرفت و رشد بهره وری چشم پوشی نخواهد داشت و فرآیند انتخاب تامین كنندگان را با جدیت پیش خواهد برد.
وی با اشاره به اینكه زمان تولید محصول به صورت CKD در ایران به سر رسیده است، یادآور شد: خودروی 301 را با بومی سازی 60 درصد آغاز كرده و این میزان را به 80 درصد خواهیم رساند.
معاون فروش ایكاپ ضمن بیان تجربه موفق همكاری های گذشته با ساپكو و سازندگان محلی، خودروهای 301، 208 و 2008 را تولیدات باكیفیت پژو برای بازار ایران عنوان كرد و افزود: برنامه صادرات 30درصد از تولیدات ایكاپ از اهداف اصلی ما است.
این نشست با معرفی صنعت خودروی كشور و اهداف ایران خودرو و ساپكو برای سازندگان فرانسوی توسط مدیر مطالعات و برنامه ریزی استراتژیك و اعلام اهداف و برنامه های پروژه پلتفرم جدید ایران خودرو از سوی معاونت خرید این شركت ادامه یافت و با پرسش و پاسخ هیأت فرانسوی به كار خود پایان داد.