عضو هیات مدیره شرکت راه آهن ایران با بیان اینکه اساسنامه شرکت قطار های حومه ای برای تصویب به دولت ارسال شده است، گفت: سهم 10 درصدی راه آهن از فروش گازوئیل با تشکیل این شرکت به قطار های حومه ای اختصاص می یابد.
به گزارش «فرصت امروز» از روابط عمومی راه آهن ایران، سعید رسولی روز سه شنبه اظهار داشت: در برنامه ششم مصوب شده شرکت قطارهای حومه ای در زیرمجموعه شرکت راه آهن ایران تاسیس شود که پیش نویس اساسنامه آن تنظیم و به دولت ارسال شد و امیدواریم در زمان مقرر در قانون، اساسنامه تصویب و این شرکت تاسیس شود.
مزایای توسعه قطار های حومه ای
رسولی گفت: قطار حومه ای در کنار کاهش مصرف سوخت، در کاهش تلفات رانندگی (بسیاری از تصادفات در حومه شهرها رخ می دهد) و همچنین کاهش آلاینده های زیست محیطی نقش مهمی دارد زیرا روزانه حدود 540 هزار خودرو از حومه تهران وارد تهران و همین تعداد نیز در بعدازظهر از تهران خارج می شود.
عضو هیات مدیره راه آهن اظهار داشت: اگر امکان جابه جایی این تعداد مسافر خودروها از طریق شبکه ریلی فراهم شود و همین 540 هزار دستگاه خودرو روزانه وارد تهران نشود، در کاهش آلودگی پایتخت، کاهش مصرف سوخت، کاهش تلفات رانندگی و کاهش ترافیک، به ارقام بزرگی دست خواهیم یافت.
وجود قطار های حومه ای در 19 مسیر ریلی
عضو هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه راه آهن در بیش از 19 مسیر قطار حومه ای فعال دارد، ابراز امیدواری کرد با تشکیل شرکت قطارهای حومه ای و طی مراحل قانونی تصویب اساسنامه آن، شرایطی فراهم شود تا سرمایه گذاری بخش غیردولتی برای تامین ناوگان حومه ای نظیر ریل باس، افزایش یافته و فواصل اعزام قطارها کاهش یابد تا بدین ترتیب شهروندان اطراف کلانشهرها به راحتی از قطارهای حومه استفاده کنند.
رسولی گفت: در ایران سهم حمل ونقل حومه ای در جابه جایی ها 2 درصد است، درحالی که در اروپا و کشوری مثل آلمان این رقم 55 درصد است و ما امیدواریم با اقدامات صورت گرفته برای تحقق هدف سهم 20 درصدی راه آهن در جابه جایی مسافر، از قطارهای حومه ای استفاده زیادی داشته باشیم.
فهرست کامل اخبارامروز