جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

محتوای ویروسی مثل هدیه‌ای است كه از مراتب بالاتر به پایین‌ترها ارسال می‌شود. گاهی اوقات این هدیه كاملا غیر‌منتظره و دیگر مواقع یك برنامه با قصد قبلی است اما اگر آمادگی مدیریت این فرصت را نداشته باشید، یك كسب و كار بالقوه را از دست خواهید داد. وقتی یك وبلاگ یا پست اجتماعی در همه جا منتشر یا به اصطلاح ویروسی می‌شود، شما پنجره كوچكی از فرصت را در اختیار خواهید داشت. به محض انتشار محتوا، گام‌های زیر را برای به حداكثر رساندن میزان دسترسی به آن طی كنید.

1-‌ یك هدف را تنظیم كنید

آیا با راه‌اندازی این كمپین ویروسی قصد رشد تعداد ‌follower‌های خود در شبكه اجتماعی را دارید؟ شاید شما فقط انتظارات كم و قصد افزایش فروش را داشته باشید. در هر صورت، در پی انتخاب یك هدف روی آن تمركز كنید. از خود این سوال را بپرسیدكه كسب‌و‌كارتان چگونه می‌تواند بهترین استفاده را از این ویژگی ویروسی ببرد.

2-‌‌ ویژگی‌ها و پارامتر‌های هدف را تعریف كنید

به طور حتم شاید شما قصد ارتقای ترافیك سایت را داشته باشید اما این میزان تا چه حد باید باشد؟ با نوشتن ارقام واقع‌بینانه، از تمركز روی این اهداف مطمئن شوید. برای مثال، من می‌خواهم در یك بازه زمانی 48 ساعته تعداد خواننده‌های منحصر‌به‌فرد پست وبلاگم به 1000 نفر برسد. این یك هدف واقع‌بینانه برای من است و به آسانی نیز قابل پیگیری خواهد بود. موفقیت با معیار‌های خاص و نه فرضیات متعالی تعریف می‌شود.

3-‌ یك برنامه بك آپ داشته باشید

فقط این طور تصور نكنید كه محتوای‌تان ویروسی خواهد شد. ما همیشه نمی‌توانیم رفتار عموم مردم و نحوه انجام واكنش نسبت به داستان خود را پیش‌بینی كنیم. هرگز فقط به یك ایده خاص نچسبید. چند پیش‌نویس مختلف از تفكرات خود را تهیه كنید و ببینید كدام یك بهترین نتایج را در پی خواهد داشت. برای مثال، مردم وجود حیوانات خانگی در محل كار را دوست دارند. تصویری از گربه كوچولوی خود در كلاه بابانوئل و ویدئویی از تلاش رئیس‌تان برای گذاشتن كلاه روی سر خود را ارسال كنید. حالا، ببینید كه دسترسی به كدام موجود زنده از دیگری جالب‌تر است.

4-‌ از پرداخت هزینه نترسید

به ارتقای جایگاه پست خود در رسانه‌های اجتماعی و سرمایه‌گذاری در استراتژی‌های تبلیغ پولی بیندیشید اما از تزریق مبلغ كلان و فوری به كمپین‌تان پرهیز كنید. به این موضوع مثل ریختن یك لیوان شیر فكر كنید. ریختن سریع شیر به داخل لیوان باعث پاشیده شدن آن به محیط اطراف خواهد شد. به این ترتیب با واژگون شدن لیوان شما باید یك بار دیگر این كار را انجام دهید. به آهستگی میزان را بالا ببرید. اگر متوجه شدید كه استراتژی‌های پولی شما به‌شدت میزان دسترسی را افزایش داده است، آن گاه كمی بیشتر سرمایه‌گذاری كنید.

5-‌ در مكالمات ‌follower‌ها را به سوی خود جذب كنید

این راهی عالی برای جذاب نگه داشتن داستان تا حد ممكن است. برای مثال، چنانچه درباره یك موضوع بحث برانگیز وبلاگ نویسی می‌كنید، امكان اظهار نظر را به وجود بیاورید. همواره به یاد داشته باشید كه همه با شما موافق نیستند اما حداقل مكالمه بین افراد در بخش اظهار‌نظر‌ها مرتبط و همیشگی خواهد بود. هر چند ساعت یك بار، بی‌مقدمه حرفی را بزنید. سخنان‌follower‌های خود را نادیده نگیرید. تایید‌ها و به بحث پیوستن‌های شما مردم را همچنان مجذوب نگه خواهد داشت.

6-‌ این پست را روی پلت‌فرم‌های متعدد به اشتراك بگذارید

اگر متوجه شدید كه یك پست فیس‌بوك در حال ویروسی شدن است، مشابه همان محتوا را در دیگر پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراك بگذارید. از نمایش این داستان مشابه در صفحه اصلی وبلاگ یا وب‌سایت خود نهراسید. بیشترین استفاده را از محتوای ویروسی خود ببرید. آن را همچنان منحصر به یك پلت‌فرم نگه ندارید. همیشه پست خود را مناسب همه پلت‌فرم‌ها بكنید. با سایزبندی مجدد تصاویر، تعدا كاراكتر‌ها را در صورت لزوم كاهش دهید.

7-‌ با ارائه قسمت دوم كار را ادامه دهید

ویروسی شدن یك داستان معمولا به دلیل ایجاد احساس یك ارتباط شخصی در دل افراد است. مردم به این ترتیب دقیقا به دلیل برقراری ارتباط با محتوای شما، آن را با دیگران به اشتراك خواهند گذاشت. از ارائه قسمت دوم محتوای خود ترس به دل راه ندهید. به‌عنوان نمونه، در صورت ارسال یك ویدئو و معرفی گربه كوچولوی جدید خود در دفتر كارتان، یك هفته یا مدتی بعد از آن، قسمت دوم ویدئوی فوق را منتشر كنید.این ویدئو شاید حاوی تصاویری از بازی كردن حیوان كوچولوی شما با همكاران‌تان یا رانندگی در كنار همدیگر باشد. با تبدیل محتوا به یك روایت آشكار، می‌توانید روند جذابیت این محتوای ویروسی را برای مدتی طولانی حفظ كنید.

8-‌ به آن گروه از سردمداران صنعت دسترسی پیدا كنید كه شاید محتوای شما را با ارزش بیابند

وبلاگ‌نویسان، بازاریابان و كارشناسان صنعت همیشه در پی كشف یك داستان جدید هستند. پذیرای دنیای شگفت‌انگیز رسانه‌ها باشید. اگر یك نفر پستی را فرستاد كه طرفداران زیادی داشت، شما به سرعت خواهید دید كه دیگر رسانه‌های آنلاین چگونه پیش‌نویس یك نسخه مشابه را تهیه می‌كنند.

9-‌ یك مطالعه موردی را درباره موفقیت ویروسی خود انجام دهید

مردم مطالعات موردی را دوست دارند. از كمپین ویروسی‌تان به‌عنوان راهی برای جذب كردن دیگران به سوی خود پس از خاموش شدن سروصدا‌ها استفاده كنید. این اقدامات شامل ارائه یك سری اسكرین شات و شرح جزییات طرح رشد و توسعه محتوای آنلاین خود به مرحله بعدی می‌شوند.

محتوای ویروسی مثل هدیه‌ای است كه از مراتب بالاتر به پایین‌ترها ارسال می‌شود. گاهی اوقات این هدیه كاملا غیر‌منتظره و دیگر مواقع یك برنامه با قصد قبلی است اما اگر آمادگی مدیریت این فرصت را نداشته باشید، یك كسب و كار بالقوه را از دست خواهید داد. وقتی یك وبلاگ یا پست اجتماعی در همه جا منتشر یا به اصطلاح ویروسی می‌شود، شما پنجره كوچكی از فرصت را در اختیار خواهید داشت. به محض انتشار محتوا، گام‌های زیر را برای به حداكثر رساندن میزان دسترسی به آن طی كنید.
1-‌ یك هدف را تنظیم كنید
آیا با راه‌اندازی این كمپین ویروسی قصد رشد تعداد ‌follower‌های خود در شبكه اجتماعی را دارید؟ شاید شما فقط انتظارات كم و قصد افزایش فروش را داشته باشید. در هر صورت، در پی انتخاب یك هدف روی آن تمركز كنید. از خود این سوال را بپرسیدكه كسب‌و‌كارتان چگونه می‌تواند بهترین استفاده را از این ویژگی ویروسی ببرد.
2-‌‌ ویژگی‌ها و پارامتر‌های هدف را تعریف كنید
به طور حتم شاید شما قصد ارتقای ترافیك سایت را داشته باشید اما این میزان تا چه حد باید باشد؟ با نوشتن ارقام واقع‌بینانه، از تمركز روی این اهداف مطمئن شوید. برای مثال، من می‌خواهم در یك بازه زمانی 48 ساعته تعداد خواننده‌های منحصر‌به‌فرد پست وبلاگم به 1000 نفر برسد. این یك هدف واقع‌بینانه برای من است و به آسانی نیز قابل پیگیری خواهد بود. موفقیت با معیار‌های خاص و نه فرضیات متعالی تعریف می‌شود.
3-‌ یك برنامه بك آپ داشته باشید
فقط این طور تصور نكنید كه محتوای‌تان ویروسی خواهد شد. ما همیشه نمی‌توانیم رفتار عموم مردم و نحوه انجام واكنش نسبت به داستان خود را پیش‌بینی كنیم. هرگز فقط به یك ایده خاص نچسبید. چند پیش‌نویس مختلف از تفكرات خود را تهیه كنید و ببینید كدام یك بهترین نتایج را در پی خواهد داشت. برای مثال، مردم وجود حیوانات خانگی در محل كار را دوست دارند. تصویری از گربه كوچولوی خود در كلاه بابانوئل و ویدئویی از تلاش رئیس‌تان برای گذاشتن كلاه روی سر خود را ارسال كنید. حالا، ببینید كه دسترسی به كدام موجود زنده از دیگری جالب‌تر است.
4-‌ از پرداخت هزینه نترسید
به ارتقای جایگاه پست خود در رسانه‌های اجتماعی و سرمایه‌گذاری در استراتژی‌های تبلیغ پولی بیندیشید اما از تزریق مبلغ كلان و فوری به كمپین‌تان پرهیز كنید. به این موضوع مثل ریختن یك لیوان شیر فكر كنید. ریختن سریع شیر به داخل لیوان باعث پاشیده شدن آن به محیط اطراف خواهد شد. به این ترتیب با واژگون شدن لیوان شما باید یك بار دیگر این كار را انجام دهید. به آهستگی میزان را بالا ببرید. اگر متوجه شدید كه استراتژی‌های پولی شما به‌شدت میزان دسترسی را افزایش داده است، آن گاه كمی بیشتر سرمایه‌گذاری كنید.
5-‌ در مكالمات ‌follower‌ها را به سوی خود جذب كنید
این راهی عالی برای جذاب نگه داشتن داستان تا حد ممكن است. برای مثال، چنانچه درباره یك موضوع بحث برانگیز وبلاگ نویسی می‌كنید، امكان اظهار نظر را به وجود بیاورید. همواره به یاد داشته باشید كه همه با شما موافق نیستند اما حداقل مكالمه بین افراد در بخش اظهار‌نظر‌ها مرتبط و همیشگی خواهد بود. هر چند ساعت یك بار، بی‌مقدمه حرفی را بزنید. سخنان‌follower‌های خود را نادیده نگیرید. تایید‌ها و به بحث پیوستن‌های شما مردم را همچنان مجذوب نگه خواهد داشت.
6-‌ این پست را روی پلت‌فرم‌های متعدد به اشتراك بگذارید
اگر متوجه شدید كه یك پست فیس‌بوك در حال ویروسی شدن است، مشابه همان محتوا را در دیگر پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراك بگذارید. از نمایش این داستان مشابه در صفحه اصلی وبلاگ یا وب‌سایت خود نهراسید. بیشترین استفاده را از محتوای ویروسی خود ببرید. آن را همچنان منحصر به یك پلت‌فرم نگه ندارید. همیشه پست خود را مناسب همه پلت‌فرم‌ها بكنید. با سایزبندی مجدد تصاویر، تعدا كاراكتر‌ها را در صورت لزوم كاهش دهید.
7-‌ با ارائه قسمت دوم كار را ادامه دهید
ویروسی شدن یك داستان معمولا به دلیل ایجاد احساس یك ارتباط شخصی در دل افراد است. مردم به این ترتیب دقیقا به دلیل برقراری ارتباط با محتوای شما، آن را با دیگران به اشتراك خواهند گذاشت. از ارائه قسمت دوم محتوای خود ترس به دل راه ندهید. به‌عنوان نمونه، در صورت ارسال یك ویدئو و معرفی گربه كوچولوی جدید خود در دفتر كارتان، یك هفته یا مدتی بعد از آن، قسمت دوم ویدئوی فوق را منتشر كنید. این ویدئو شاید حاوی تصاویری از بازی كردن حیوان كوچولوی شما با همكاران‌تان یا رانندگی در كنار همدیگر باشد. با تبدیل محتوا به یك روایت آشكار، می‌توانید روند جذابیت این محتوای ویروسی را برای مدتی طولانی حفظ كنید.
8-‌ به آن گروه از سردمداران صنعت دسترسی پیدا كنید كه شاید محتوای شما را با ارزش بیابند
وبلاگ‌نویسان، بازاریابان و كارشناسان صنعت همیشه در پی كشف یك داستان جدید هستند. پذیرای دنیای شگفت‌انگیز رسانه‌ها باشید. اگر یك نفر پستی را فرستاد كه طرفداران زیادی داشت، شما به سرعت خواهید دید كه دیگر رسانه‌های آنلاین چگونه پیش‌نویس یك نسخه مشابه را تهیه می‌كنند.
9-‌ یك مطالعه موردی را درباره موفقیت ویروسی خود انجام دهید
مردم مطالعات موردی را دوست دارند. از كمپین ویروسی‌تان به‌عنوان راهی برای جذب كردن دیگران به سوی خود پس از خاموش شدن سروصدا‌ها استفاده كنید. این اقدامات شامل ارائه یك سری اسكرین شات و شرح جزییات طرح رشد و توسعه محتوای آنلاین خود به مرحله بعدی می‌شوند.
www.creativeguerrillamarketing.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dYh1JH3b
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه