انتخاب شغل مناسب به عنوان هدفی دائمی، برای همه افراد سخت و حساس است، اما راه هایی نیز وجود دارد که کمک می کنند کار مورد علاقه مان را انتخاب کرده و شروع کنیم.
به گزارش زومیت، اگر خواهان زندگی سرشار از آرامش هستید، شغلی را انتخاب کنید که به انجام دادنش عشق می ورزید. اما چطور می شود علایق مان را به کار تبدیل کنیم:
مهارت پروری کنید
استیو جابز: «شغل شما، بخش بزرگی از زندگی تان را به خود اختصاص می دهد. پس راهی را برگزینید که با عشق و شوق فراوان در آن قدم بگذارید.»
لازم است بدانید که همه علایق شما برای تبدیل شدن به کسب وکار مناسب نیستند و لازم است راه حرفه ای تری را بپیمایید و مهارت ها ی تان را پرورش دهید. امروزه اطلاعات و آموزش های بسیاری در زمینه های مختلف، در اینترنت وجود دارند و به آسانی امکان یادگیری برای تمامی افراد فراهم شده است. از وبلاگ ها و سایت های معتبر آموزشی گرفته تا ویدئوهای یوتیوب و دانشگاه های مجازی، همه نوع مطلبی در مورد باغبانی، جواهرسازی، عکاسی و دیگر رشته های تخصصی ارائه می دهند.
اگر نمی دانید که اختصاصا به چه حوزه ای علاقه مندید، فضای مجازی امکان جست وجو، مطالعه و عضویت در گروه های مختلف را برای تان فراهم می کند و به این ترتیب، تصمیم گیری راحت تری خواهید داشت.
مخاطبان اجتماعی جذب کنید
وجود رسانه های اجتماعی به کسب وکارهای کوچک کمک می کند با تبلیغات رایگان شهرت خود را گسترش دهند و سطح استقبال مخاطب شان را محک بزنند. در سال ۲۰۱۱ یک مادر خانه دار با نام بیانکا بن، کیک های خلاقانه ای را که برای کودکانش پخته بود، در فضای مجازی به اشتراک گذاشت و آن چنان از این محصولات استقبال شد که برای پخت کیک به او سفارش دادند. بعدها این کسب وکار با برند «Cake Pop Princess» شناخته و او در یک شرکت استخدام شد و تدارکات و پذیرایی مراسم های عروسی و مناسبات سازمانی را به عهده گرفت.
به جامعه هدف تان بپیوندید
هر کسب وکار یک جامعه هدف دارد که در آن جامعه، افرادی پیشرو و تأثیرگذار حضور دارند. نظر و عمل این افراد اغلب بر جامعه هدف نافذ است و لازم است که ما آنها را شناسایی و به سمت خود جذب کنیم تا بتوانند افراد دیگری را نیز با خود همراه کنند. به راحتی می توانید مخاطبان تان را پیدا کنید و در محیطی که حرفه شما خواهان دارد، به معرفی خود بپردازید.
علاقه مندان حوزه تزئینات و ایده پردازی اغلب در نرم افزار پینترست، عاشقان حوزه عکاسی در سرویس اینستاگرام و افرادی که به دنبال محیطی دوستانه برای تبادل نظر هستند در فیس بوک عضو می شوند. پس شما هم با شناخت مخاطب تان، رسانه مناسب را برگزینید.
خدمات تان را ارزیابی کنید
حضور در شبکه های اجتماعی شما را در ارتباط نزدیکی با مشتریان تان قرار می دهد و در جریان این ارتباط شما بازخورد مخاطب را بررسی می کنید و در ادامه راه بهتر تصمیم می گیرید. به علاوه افرادی را می یابید که می توانند همراه و همکار شما باشند و به شما در مسیر کسب وکارتان یاری برسانند. اریک ری مؤسس شرکت Podium (برنامه ای برای تعامل با مشتری و نظرسنجی در مورد یک کسب وکار) نخستین همکاران، مربیان و کارکنان خود را از طریق فضای مجازی پیدا کرد.
استراتژی داشته باشید
شاید افرادی که کسب وکار موفقی دارند، خوش شانس نامیده شوند، اما در واقع آنها استراتژی و برنامه های خوبی برای پیشرفت شان داشته اند. برای داشتن یک شغل رو به رشد، لازم است شما هم استراتژی های تبلیغات و فروش را یاد بگیرید. گزینه هایی مانند فروش مستقیم یا آنلاین را مورد بررسی قرار دهید و اصول جذب مشتری را فرابگیرید. با وجود اینترنت، امکانات بسیاری برای تبلیغات بدون هزینه در اختیار شما است.
برای رسیدن به اهداف تان به تلاش و صبوری احتیاج دارید. کار روزانه تان را ترک نکنید تا بتوانید در بازار رقابتی جایگاه خود را بیابید و ارتباط تان با مخاطب حفظ شود و توسعه یابد.