پس از اجرای آزمایشی بزرگراه برقی، زیمنس این سیستم را در اتوبان های آلمان پیاده سازی خواهد کرد.
زیمنس برای اولین بار در سال ۲۰۱۲، از طرح بزرگراه برقی (eHighway) خبر داد. در این سیستم، کامیون های هیبرید/برقی که پانتوگراف مخصوص روی آن ها نصب باشد، به طور خودکار فقط با انرژی الکتریکی حرکت می کنند. سال گذشته اولین فاز اجرایی بزرگراه برقی در یک جاده ی فرعی به مسافت ۲ کیلومتر در استکهلمِ سوئد آزمایش شد. حالا زیمنس از برنامه خود برای اجرای بزرگراه برقی به مسافت ۱۰ کیلومتر در اتوبان A5 آلمان خبر می دهد.
اولین مرحله ساخت بزرگراه برقی در بزرگراه های اصلی آلمان، در ایالت هسن کلید خورده است که تا پایان سال آینده به اتمام می رسد. این مسیر ۱۰ کیلومتری از نیروگاه زپلینهایم شروع می شود و تا تقاطع دارمشتات ادامه می یابد. برنامه ریزی، ساخت و حفاظت این سیستم بر عهده ی زیمنس است؛ مدیریت کلی پروژه بر عهده ی شرکت حمل و نقل هسن موبیل (Hessen Mobil) خواهد بود.
گرد ریگلوت از شرکت هسن موبیل می گوید:
این سیستم در شبکه ی حمل و نقل استفاده خواهد شد تا عملی بودن این سیستم در نواحی شهری فرانکفورت، اثبات شود.
مانند دیگر بزرگراه های برقی، خطوط برقی نصب شده در بزرگراه به کامیون های هیبرید یا برقی که از زیر این خطوط عبور می کنند، انرژی رسانی می کنند. هنگام عبور از زیر این خطوط، کامیون فقط با نیروی برق حرکت می کند؛ به محض خارج شدن از بزرگراه برقی، کامیون با پیشرانه دیزل به حرکت ادامه خواهد داد.
زیمنس معتقد است که این سیستم علاوه بر کاهش آلودگی هوا، نسبت به کامیون های احتراقی، کارایی دو برابری خواهد داشت.