شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی اخلاقی چیست؟

7 سال پیش ( 1396/3/18 )
پدیدآورنده : ندا مفاخری  

رعایت اخلاق حرفه ای در مارکتینگ و بازاریابی شاید در نگاه اول چندان با کسب سود و رسیدن به نتایجی که مدنظر صاحبان کسب و کار است هم راستا نباشد، اما در بلند مدت حتماً منافع سازمان را با خود به همراه خواهد داشت.

بسیاری از فعالان دنیای کسب و کار خیلی سریع نگاهی به بازار می اندازند و بداخلاقی رقبا و فضای حاکم بر بازار آنها را متقاعد می کند که رعایت نکردن اخلاق حرفه ای در بازاریابی اشکالی ندارد و اگر چنین نکنند از رقبا عقب خواهند ماند.

بازاریابی غیر اخلاقی معمولاً سودهای کوتاه مدت جذابی دارد، اما به خصوص در جامعه امروز این سودها واقعاً کوتاه مدت هستند و برای کسانی که می خواهند بردی ماندگار و موفق داشته باشند اصلاً قابل اتکا نیستند.

برای انتخاب روش های بازاریابی اگر کمی قضاوت را به تأخیر بیندازیم و ببینیم که فضای آزاد امروز اطلاعاتی به مخاطبان اجازه می دهد که ببینند، متوجه شوند و در مورد ما قضاوتی داشته باشند که شاید کاملاً با اهداف بازاریابی ما متفاوت است، شاید کمی تأمل کنیم.

در نگاه بلند مدت رعایت بازاریابی اخلاقی حتماً به نفع صاحب کسب و کار خواهد بود. البته به شرط اینکه این سه موضوع را فراموش نکند:

اول، بازاریابی درست و اخلاقی خود را به شکلی پیوسته و هدفمند دنبال کند.

دوم، به آنچه می گوید وفادار بماند.

سوم، در فضای اطلاعاتی رعایت اصول اخلاقی خود را با افتخار بیان کند و بدون زیر سوال بردن رقبا در مورد تعهد خود به این موضوع هم گفت وگو کند.

اما بازاریابی اخلاقی چیست؟ چه مواردی را شامل می شود؟

من فکر می کنم که این اصول در فرهنگ های مختلف متفاوت هستند و فرهنگ های مختلف تعبیر متفاوتی در این زمینه دارند اما حتماً بخش های مشترکی وجود دارد که در تمام فرهنگ ها به عنوان اصول اخلاقی بازاریابی شناخته می شوند.
اخلاق حرفه ای در بازاریابی و مسئولیت اجتماعی شامل مواردی می شود چون:

-اصالت

-رعایت اخلاق انسانی

-مسئولیت پذیری

-راستگویی

-رفتار

-اصلی بودن

 بازاریابی اخلاقی فلسفه ای است که تمرکز آن روی صداقت، انصاف و مسئولیت متمرکز است.

در بازاریابی اخلاقی نکات زیر به عنوان فرض های اولیه هستند:

-تمایز روشن بین تبلیغات و جنجال

-امضا باید شفاف و روشن باشد

-حریم خصوصی مصرف کنندگان باید در همه زمان ها نگهداری و حفظ شود.

-استانداردها و مقررات دولت باید رعایت شود و تعهدی واقعی نسبت به آنچه گفته می شود وجود داشته باشد.

وتمام این موارد باید به عنوان استاندارد مشترک از اخلاق در ارتباطات بازاریابی شرکت لحاظ شود تا مشتریان بتوانند آن را باور کنند و نمونه های متفاوت و متناقضی را در شرکت و صاحب برند پیدا نکنند.

مربی و مشاور توسعه کسب‌ و‌ کار

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/E9rvlaUx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه