چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

8 راز اصلی حفظ مخاطبان

3 سال پیش ( 1399/10/4 )

بسیاری از برندها اقدامات مختلفی را انجام می ‎دهند تا نظر مخاطبان را جلب نمایند، با این حال آیا تنها جذب مخاطب به معنای موفقیت است؟ بدون شک پاسخ منفی بوده و اگر توان حفظ آنها را نداشته باشید، عملا هیچ نتیجه‎ ای را به دست نیاورده‎ اید. تحت این شرایط سوال اصلی این است که چگونه می توان مخاطبان را حفظ کرد؟ در ادامه راهکارهای این امر را بررسی می کنیم.

8 راز اصلی حفظ مخاطبان

1-فهرست تهیه کنید 

شما باید مخاطبان خود را بشناسید و اطلاعات موردنیاز را دریافت نمایید. این امر کمک خواهد کرد تا آنها را بتوانید در گروه ‎های مختلف قرار داده و بهترین خدمت ‎رسانی را داشته باشید. برای مثال ممکن است برخی از مخاطبان، به تنها بخشی از اقدامات شما علاقه ‎مند باشند. تحت این شرایط می ‎توانید این موارد را برای آنها ایمیل نمایید. درواقع پل ارتباطی شما باید ایمیل باشد تا افراد را به بازدید مجدد از سایت خود، ترغیب نمایید. در این زمینه سعی کنید تا همواره دلایل خوبی را داشته باشید. برای مثال کدهای تخفیف، یکی از ساده‎ ترین استراتژی ‎ها محسوب می شود. 

مطلب مرتبط: شیوه‌ های جدید جذب مخاطب در دنیای مجازی

2-به سازگاری سایت با تلفن ‎های هوشمند توجه داشته باشید 

این امر یک واقعیت است در حال حاضر بیشتر افراد جست و جوهای خود در بستر اینترنت را از طریق گوشی‎ های هوشمند خود انجام می ‎دهند. تحت این شرایط اگر سایت شما سازگاری لازم را نداشته باشد، بدون شک هیچ‎ گونه شانس موفقیتی را نخواهید داشت. در این راستا با یک جست و جوی ساده می ‎توانید اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود را پیدا کنید. درواقع به هر میزان که تجربه کاربری بهتری را ارائه دهید، شانس حفظ مخاطب نیز بیشتر خواهد بود. در این راستا تنها به مسائل فنی توجه نداشته و از ایجاد جذابیت بصری، غافل نشوید. 

3-بازدید از محتواها را ساده‎تر نمایید 

درواقع مخاطب باید بتواند به سادگی محتواهای شما را مشاهده کند. در این راستا توصیه می ‎شود که در کنار دوری از طرح‎ های پیچیده، به دنبال تنوع دادن به محتواهای خود باشید. برای مثال این امر که در کنار محتوای متنی، پادکست آنها را نیز تهیه نمایید، باعث خواهد شد تا شانس دیده شدن افزایش پیدا کند. در این راستا رعایت اصل اختصار و تولید محتواهای ارزشمند، از دیگر مواردی است که باعث خواهد شد تا مخاطب بخواهد که باز هم به سایت شما مراجعه نماید.

4-از معجزه فونت ‎ها غافل نشوید 

درواقع شما باید فونتی را انتخاب کنید که در کنار واضح بودن، جذابیت لازم را نیز داشته باشد. در این راستا اگرچه یکسان بودن آنها حرفه ‎ای ‎تر محسوب می ‎شود، با این حال برای ایجاد تنوع می ‎توانید براساس نوع محتوا، فونت جداگانه ‎ای را در نظر بگیرید. این امر اقدامی جدید بوده و به همین خاطر می ‎تواند نظر مخاطبان را به خود جلب نماید. برای انتخاب بهترین فونت، می‎توانید نظرسنجی نیز داشته باشید.  

5-محتواهای دیگر را پیشنهاد دهید 

شما باید تلاش کنید تا مخاطب را با سایت خود بیشتر درگیر نمایید. در این راستا توصیه می ‎شود که پست‎ های دیگر را در بخش پایانی هر یک از محتواها قرار دهید. در این راستا پیشنهادهای شما بهتر است که با محتوای خوانده شده، ارتباط لازم را داشته باشند. 

6-چهره خود را نشان دهید 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در اینترنت اعتماد امری بسیار سخت بوده و به همین خاطر توصیه می شود که از نمایش چهره خود غافل نشوید. در این زمینه حتی چهره نویسندگان محتواها را نیز نشان دهید. این امر برای مخاطب جذابیت بالاتری نیز خواهد داشت. همچنین لازم است تا پل‎ های ارتباطی متنوعی را داشته باشید تا ارتباط لازم میان شما و مخاطبان شکل گیرد. 

7-از نوتیفیکیشن‎ ها استفاده کنید 

درواقع سایت شما باید این امکان را داشته باشد که افراد در صورت تمایل، از جدیدترین اتفاقات باخبر شوند که از آن تحت عنوان نوتیفیکیشن نام برده می‎ شود. در این رابطه نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از سایت‎ ها در این زمینه اشتباه عمل می ‎کنند. درواقع این پیشنهاد را در همان لحظه ورود به سایت، ارائه می ‎دهند. این امر در حالی است که مخاطب هنوز نسبت به مفید بودن سایت شما تصمیم‎ گیری نکرده است. به همین خاطر بهتر است که این موضوع، قبل از بستن صفحه توسط کاربر، به نمایش درآورده شود. تحت این شرایط احتمال قبول درخواست، به مراتب بیشتر خواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه مخاطبین بیشتری را برای سایت خود ایجاد کنیم

8-به مخاطبان خود گوش دهید 

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مخاطبان شما از افراد مختلف تشکیل یافته و این امر کاملا طبیعی است که نظرات مختلف باشد. با این حال شما باید شرایطی را مهیا سازید که آنها صرفا بازدیدکننده محسوب نشوند. در این زمینه برخی از سایت‎ ها به خوبی عمل کرده و حتی مخاطب را در روند تولید محتواها سهیم می ‎کنند. این امر یک تجربه فوق ‎العاده بوده و باعث خواهد شد تا بالاترین حد وفاداری مخاطبان شکل گیرد. به همین خاطر شما باید به دنبال راهکارهایی باشید که افراد اقداماتی را انجام دهند. همچنین فراموش نکنید که شما باید پاسخگویی سریع داشته و توجه خود به گفته‎ های مخاطبان را نشان دهید. 

منبع : tweakyourbiz
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6FgpigHs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه