اغلب بازاریاب ها نسبت به تفاوت میان شیوههای سنتی و مدرن بازاریابی و تبلیغات آگاهی کامل دارند. نکته مهم اینکه اغلب اوقات الگوهای مدرن و سنتی در کنار هم کاربرد پیدا می کنند بنابراین باید از تمام آنها در کنار هم برای تاثیرگذاری مناسب استفاده نماییم. بروز اشتباهات در عرصه بازاریابی امر خوشایندی نیست. بسیاری از بازاریاب ها به دلیل ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف موقعیت شغلی شان را از دست داده اند. با نزدیک شدن به سال جدید میلادی آگاهی از وضعیت بازاریابی و تلاش برای پرهیز اشتباهات اساسی در این حوزه ضروری به نظر می رسد. اغلب بازاریاب های حرفه ای در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی بازار، اقدام به ارزیابی اشتباهات احتمالی پیش از شروع سال جدید می کنند. در ادامه برخی از نکات اساسی در این زمینه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
عدم شناخت درست از مخاطب هدف
سرمایه گذاری بر روی بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف امر پیچیده ای است. بسیاری از برندها با بودجه های محدود اقدام به حضور در این عرصه می کنند. همین امر مشکلات بسیار زیادی برای چنین کسب و کارهایی پدید می آورد. اگر شناخت درست از مشتریان وجود نداشته باشد، اندک سرمایه در دسترس برندها نیز از بین می رود. سال 2021 به دلیل تجربه کرونا در مناطق مختلف از نظر ترندهای بازاریابی وضعیت ویژه ای دارد. بسیاری از برندها توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس ایده های قدیمی و متداول را ندارند. برهمین اساس باید به دنبال راهکاری تازه برای جلب نظر مخاطب هدف باشند.
بدون شک برندها و بازاریاب ها در طول یک سال اخیر شیوه متفاوتی از فعالیت را در پیش گرفته اند، با این حساب اگر تجربه شان در عرصه کسب و کار با ایده های بازاریابی ترکیب شود، امکان جلب نظر مخاطب هدف به صورت تاثیرگذارتر فراهم خواهد شد.
شناخت مخاطب هدف کار دشواری نیست. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای استفاده از ایده های مرتبط با نیازهای روز و همچنین ترندهای برتر است. اغلب برندهای بزرگ با همین شیوه تاثیرگذار اقدام به تعامل با مشتریان در بازارهای مختلف می کنند.
مطلب مرتبط: 6 اشتباه بازاریابی پرهزینه
عدم تعامل با محتوای تولیدی کاربران
استفاده از محتوای تولیدی کاربران فقط به معنای صرفه جویی در هزینه تولید محتوا نیست. امروزه اغلب مشتریان تمایل به بازنشر محتوای تولیدی شان پیرامون برندها از سوی اکانت رسمی آنها دارند. اگر این امر مورد توجه برندها قرار نگیرد، بسیاری از مسائل شان در زمینه تعامل با مشتریان همراه با چالش خواهد شد.
برخی از برندها بسیار دیر اقدام به بارگذاری محتوای مربوط به مشتریان می کنند. این امر در عمل جذابیت های محتوای موردنظر را از بین می برد. اگر برند شما از چنین استراتژی در پیش گرفته است، در آینده نزدیک با ریزش شدید مشتریان مواجه خواهد شد. همکاری با برخی از ادمین های حرفه ای برای بررسی وضعیت برند و همچنین بازنشر محتوای تولیدی کاربران ایده جذابی خواهد بود.
سختی های یافتن فروشگاه آنلاین برند
فروشگاه آنلاین برند باید همیشه در دسترس باشد. اگر مشتریان مشکلاتی در زمینه دسترسی به فروشگاه موردنظر را داشته باشند، تمایل شان برای خرید به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت. امروزه بسیاری از برندها در عمل کمپین های بازاریابی بسیار جذابی در اختیار مشتریان قرار می دهند، اما در زمینه فروش با مشکل مواجه هستند. این امر ناشی از ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان از طریق در دسترس قرار دادن فروشگاه آنلاین است. با توجه به حجم بالای رقبا در عرصه کسب و کار اگر یک برند توانایی فراهم سازی نیازهای مدنظر مشتریان را نداشته باشد، به سرعت با دیگر کسب و کارها جایگزین خواهد شد.